תיקוני איטום בהזרקה

תיקוני איטום בהזרקה מתבצעים לרוב בשני מצבים –

השימוש השכיח ביותר הנו במבנים תת קרקעיים, מרתפים, מקלטים , חניונים תת-קרקעיים וכדומה, אשר בהם לא קיימת גישה אל מקור חדירת הרטיבות – מבחוץ.

שימוש נדיר יותר הנו במאגרי מים או בריכות שחיה – מן הצד החיצוני של המבנה, כאשר לא ניתן לרוקן את המים מן המאגר עקב אילוצים שונים.

תיקונים בהזרקה מתבצעים באמצעות הזרקה בלחץ של פוליאוריטן נוזלי אל עומק יציקת הבטון.

ברוב המקרים מתבצעת ההזרקה אל תוך סדקים נימיים ביציקת הבטון אשר נראים גלויים לעין ואשר מהם חודרים המים אל תוך המבנה. אך תיקוני איטום בהזרקה ניתן לבצע גם בקירות בטון עם כיסי חצץ (חללי אויר), אל תוך מקומות ביציקה אשר קיים בהם כתם רטיבות, ו/או במקרים בהם חדירת הרטיבות מתרחשת סביב נקודות חדירה של אלמנטים שונים אל תוך הבטון (כגון סביב כניסת צנרת אל ברכות שחיה או מאגרי מים).

ההזרקה מתבצעת בלחץ, באמצעות מדחס חשמלי או עם אקדח הזרקה ידני יעודי. הנוזל הפוליאוריטני חודר אל אותם חללים וסדקים ביציקה, וכאשר הוא בא במגע עם רטיבות שנמצאת בתוך היציקה – החומר מתנפח וגורם לאטימה של אותם החללים ולאטימה מהירה של פריצת המים.

חומר האיטום הפוליאוריטני הנו דו רכיבי ומרכב מהפוליאוריטן עצמו (חלק A) ומחומר מאיץ (חלק B). אחוז החומר המאיץ המוסף אל הפוליאוריטן קובע את קצב ההתנפחות של הפוליאוריטן.

תיקוני איטום בהזרקה ניתן לבצע ביציקות בטון בלבד. לא ניתן לבצען על גבי קירות בלוקים או לבנים.

ההעדפה היא לבצע תיקוני הזרקה שכאלה בקירות ובמשטחי בטון אנכיים. יחד עם זאת קיימים לעיתים מצבים בהם ישנו הכרח לבצע תיקון בהזרקה אל תוך משטחי בטון עיליים – תקרות, כגון במקרה של תיקוני איטום בחניונים תת קרקעיים או תחת בריכות שחיה הממוקמות בגגות מבנים.

ככלל, יש להבין כי בצוע תיקוני איטום בהזרקה הנו בגדר פתרון מאולץ אשר יש בו מגבלות. כך שמומלץ, בנוסף לבצוע תיקון בהזרקה, לבצע איטום נוסף סביב אותו האזור בו בוצעה ההזרקה, באמצעות חומרי אטימה צימנטים הידראולים.

כיסוי שטח רחב יותר ממקום פריצת המים יספק מענה למקרה בו חדירת המים תתרחש באזור הסמוך למוקד ההזרקה.

פרטים נוספים על עבודות מסוג זה ניתן לראות במאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

לפרטים נוספים אנא פנה/י אל פורום איטום ושיקום ונשמח לסייע.

בברכה,

איטומן –

מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן