איטום בצלילה – מרתף בנק דיסקונט

עבודה זו בוצעה בקומת מרתף תת קרקעית המשמשת כמשרדים באחד מסניפי בנק דיסקונט.

מרתף המבנה יושב דרך קבע תחת מפלס מי התהום. בימי הקיץ נמצא המפלס כ 50 ס"מ מעל לגובה מפלס הרצפה של פיר המעלית. בתקופת החורף היו עולים מי התהום לגובה של כ 2.0 מטרים מהרצפה של הפיר ומציפים את כל שטח מרתף המבנה, ואת חניון הרכבים התת קרקעי הסמוך.

לאחר שאיבת המים מהפיר התברר כי לא קיימת כלל רצפת בטון בקרקעית הפיר. כמויות המים שהיו חודרים פנימה דרך הקרקע החולית היו עצומים ולא היה ניתן בשום אופן לבצע שאיבה ולצקת רצפה לפיר. פעולות השאיבה אף גרמו להסחפות כמות עצומה של חול מתחת למבנה והדבר סיכן את יציבותו של כל הבנין. לפיכך- הדרך היחידה לפתרון הבעיה היתה באמצעות צלילה במים וללא פעולות שאיבה.

בשלב הראשון של העבודות היה צורך לבצע חפירה להעמקת הקרקע עד לעומק המתאים לצורך יציקת הרצפה. עבודות החפירה בוצעו באמצעות צלילה וארכו כשבועיים ימים לסרוגין.

לאחר בצוע החפירה הורד משטח מתכת לקרקעית הבור. המשטח עוגן אל הקירות באמצעות זרועות מתכת ארוכות שהזדקרו מעבר למפלס המים וחוזקו בברגים אל הקירות.

לאחר עיגון המשטח בוצעו עבודות איטום בצלילה – לאיטום הרווחים בין משטח המתכת לבין הקירות שמסביב. האיטום התבצע באמצעות חומר איטום אפוקסי תת-מימי כאשר בכל יום בוצעו מספר צלילות למילוי הרווחים במקומות הנחוצים, במספר שכבות ועם זמן ייבוש של 24 שעות בין השכבות.

עבודות הצלילה כולן בוצעו בתוך מי תהום שחורים ,בחושך מוחלט וללא שום אפשרות תאורה. עקב הקור העז התבצעו הצלילות בזמנים קצרים של כ 20-30 דקות בכל פעם.

לאחר סיום האיטום סביב משטח המתכת- בוצעה שאיבה של המים והוחל בעבודות היציקה של הרצפה.

לאחר סיום יציקת הרצפה עדיין היה צורך לאטום פתחים גדולים מאוד בקירות וחלק מפתחים אלו נאטמו שוב באמצעות חומר אפוקסי תת-ימי , בצלילה. בשלב צלילות זה הוזרמו מים נקיים אל הבור ומפלס המים הוגבה עוד יותר לשם יצירת לחץ מים "הפוך" שיעזור להצמדת חמרי האיטום אל הקירות.

בעבודות האיטום והיציקה של הרצפה נעשה שימוש במגוון רחב של חומרי איטום מתקדמים: מלט מהיר לאיטום פריצות מים, מזרזי התקשות, מוספי איטום שונים לתערובות המליטה, תערובות מליטה מיוחדות, אפוקסי ו PVC לאיטום תפרים וחיבורים בין קירות, הזרקות פוליאוריטן, חמרי איטום צימנטים משחתיים- ועוד.

עם סיום העבודות הורכבה מעלית בקרקעית הבור. מרתף המבנה ,קומת המשרדים והחניון התת קרקעי הוחזרו לפעילות מלאה.

מידע נוסף על שיטת העבודה ניתן למצוא במאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

כמו כן ניתן לראות תמונות נוספות מעבודה זו ב גלריית תמונות. פרוט ותמונות נוספות בסעיף איטום בצלילה. ראה גם העתק מכתבה על עבודה זו שפורסמה במגזין "מבנים", במדור "מן העתונות".

במידה ורצונך בפרטים נוספים אנא פנה/י אל פורום איטום ושיקום ונשמח להוסיף.

בברכה,

איטומן –

מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן