הזרקות אפוקסי

הזרקות אפוקסי אל יציקות בטון מתבצעות לצורך מילוי, איחוי ותיקון סדקים שנתהוו ביציקה ואשר מחלישים או מסכנים את חוזקה. ההזרקות נכללות במסגרת עבודות שיקום מבנים על פי החלטת המהנדס האחראי.

השיטה מבוססת על הזרקת חומר אפוקסי נוזלי לעומק הסדק. החומר האפוקסי מתקשה לאחר מכן בתוך הסדק ונוצר מילוי חזק ואיחוי בין חלקי היציקה.

לצורך בצוע עבודה זו מוחדרות פיות הזרקה אל תוך הבטון, לאורך הסדקים ובזוית של 45 מעלות.

(התמונה שבעמוד זה מראה החדרת פיות הזרקה בתקרת בטון).

לאחר החדרת פיות ההזרקה מכסים את הסדק הגלוי באמצעות חומר אפוקסי משחתי ומניחים לו להתקשות למשך מספר שעות. האפוקסי המשחתי נועד לאטום את הסדק כך שחומר ההזרקה לא ינזל כלפי חוץ בעת ההזרקה אלא יוחדר לעומקו של הסדק ולכל עוביה של היציקה.

לאחר מכן מתבצע שלב ההזרקה באמצעות אקדחי הזרקה ידניים או חשמליים. קצב ההזרקה ועוצמתה ניתנים לויסות על פי הצורך : לעיתים מוזרק החומר בלחץ חזק ובמהירות ולעיתים בלחץ חלש ובאיטיות. לאחר מילוי הסדקים יש להמתין כ 24 שעות להתקשות החומר.

לסיום ניתן להשאיר את פיות ההזרקה במקומן או להסירן ולתקן את היציקה בגימור אסטתי.

עבודות אלו מתבצעות בדרך כלל לאחר הוראות פרטניות מהמהנדס הקונסטרוקטור ולעיתים תחת השגחתו הצמודה.

הזרקות אפוקסי בוצעו על ידנו בפרוייקטים מורכבים של שיקום מבנים, כגון לצורך שיקום סדקים שנוצרו ביציקות בטון כתוצאה מנזקי רעידות אדמה, כתוצאה מתזוזות מבנים או ליקויים בעבודות. כמו כן מתבצעות עבודות הזרקה של אפוקסי בתפרים בין יציקות חדשות, על פי שיקולו של הקונסטרוקטור.

במקרים מסויימים ניתן לבצע הזרקות אפוקסי גם לצורך ביצוע תיקוני איטום במבנים תת קרקעיים. ההעדפה במקרים אלו היא לבצע הזרקות של חומרים פוליאוריטנים, אך כאשר העבודות מתבצעות בעונת הקיץ וכאשר היציקה יבשה, ניתן לשקול הזרקה של חומר אפוקסי אל עומק הסדקים ובכך להשיג שתי מטרות – שיקום ואיטום.

החומר האפוקסי משמש גם לצורך עיגון אלמנטים בבנין כגון תחת אלמנטים, תחת עמודי מתכת ועוד. במקרים אלו מתבצעות עבודות אפוקסי באמצעות שפיכת החומר כדייס נוזלי לאחר ערבובו עם אגרגטים מודרגים לצורך שיפור חוזקו.

לפרטים נוספים אנא פנה/י אל פורום איטום ושיקום ונשמח לסייע.

בברכה,

איטומן –

מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן