הוספת הודעה חדשה
  • · שוב התיעצות…ותודה ענקית מראש

    (אלישיב)

    גבי בוקר טוב

    יש לי שתי שאלות:

    1. בבניין אבן ירושלמי בן 40 הגדלתי את המקלחת על חשבון מרפסת פנימית שהיתה, בעקבות כך יש לאמבטיה קיר חיצוני אחד (כ- 90 ס"מ) בעובי של כ-30 ס"מ של אבן טובזה + יציקה. האם חובה לבצע איזולציה או שמספיק לבצע טיח (בעיקר מבחינת רטיבות אך גם מבחינת בידוד) הקיר דרומי.

    2. האם אפשר להדביק קרמיקה לקירות בעזרת טיחאחרי ביצוע סיקה 107 או שחייבים דבק (סיקה 205?) אני צריך לבצע שכבה די עבה לפני הקרמיקה (כ-2 ס"מ).או שאוליאפשר במקום לבצע סיקה 107 להוסיף לטיח תוסף אטימה (כגון סיקה 1) ולוותר על ביצוע האיטום ב107?

    תודה מראש ויום נפלא

    אלישיב

    • · קירות חדר רטוב

      (גבי)

      שלום אלישיב,

      להדבקת הקרמיקה תוכל להשתמש בדבק תואם של חסרת סיקה, מסוג סיקה סראם 120, אשר ניתן לבצע עמו הדבקות עבות יותר (כ 1.5 ס"מ). זהו הפתרון המועדף. בדוק מהו העובי המדוייק הנחוץ בקירות. לחילופין תוכל לעבות את הקיר עם שכבת הרבצה ואחר כך לבצע את האיטום עם הסיקה טופ (אחר כך הדבקה כנ"ל).

      פתרון אחר יהיה לבצע על גבי הסיקה טופ התזה של שפריץ צימנטי מועשר בדבק לטקס SBR. לאחר הייבוש- טיח מיישר עם דבק לטקס בתערובת ואחר כך הדבקה רגילה / דקה.

      לגבי האיטום של הקיר- אם מדובר על קיר שבא במגע ישיר עם מי הרחצה- מומלץ לאטום בסיקה טופ ולא בסיקה 1. היישום של טיח אוטם עם סיקה 1, על קירות רטובים (מקלחון),במקום הסיקה טופ 107 - דורש בצוע של טיח מהודק / צפוף ולא מומלץ לבצע ללא מיומנות / נסיון. כך שעדיף לבצע את הסיקה טופ בקירות הרטובים ועל גבי שאר הקירות ניתן להסתפק בבצוע שלשכבת הרבצה או שכבה צימנטית עם סיקה 1.

      בברכה,

      גבי

      • · המשך..קיר חיצוני

        (גבי)

        באשר לקיר החיצוני, עליו להיות אטום מצידו הפנימי, כפ שמבצעים בחדרים רטובים וכפי שתארתי בתקשורת הקודמת. מבחינת הבידוד עליך להיוועץ עם המתכנן. בצוע ללא בידוד יכול להחריף את בעיית העיבוי באותו קיר.

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן