הוספת הודעה חדשה
  • · הפרדה בין ניקוז עליון לתחתון מחשש לסתימות

    (משה)

    בוקר טוב

    לאחר שראיתי את הנקז הכפול, הבנתי שאם תהיה סתימה בפישר, מי הגשמים יחדרו דרך הנקז לחול שתחת הריצוף. כך שאז הנקז רק יזיק במקום שיועיל. אצלי אין מקום לצינור 4 צול (אולי יש מקום ל3 צול, אך גם זאת אינני בטוח. ברור שיש מקום ל2 צול), ולכן חשבתי שאולי אפריד בין הניקוז העליון לתחתון. וכלומר שנקז עליוןינקז את מי הגשמים העיליים, והנקז התחתון ינקז את המים שתחת הריצוף (ואז אסגור אתפתח הנקז התחתון במכסה. או שאשאירו פתוח, אך הוא לא יעמוד במקום הנמוך ביותר שבריצוף, וכך הוא לא יסתם. והוא כך ישמש גם שסתום בטחון נוסף למי גשמים במקרה סתימה בנקז העליון). מה דעתך?

    • · ניקוז מרפסות

      (גבי)

      שלום משה,

      אין חשש מסתימות בניקוז התחתון. הוא אינו אמור להעביר כמויות גדולות של מים ממילא, אלא רק שאריות רטיבות שנמצאות תחת הריצוף.

      אם הנך מבצע ניקוז נפרד בסגנון "פישר", כל מה שעליך לעשות הוא ליצור שיפוע בפישר כך שמי הגשמים לא יוכלו לחדור לתוכוומשם אלמתחת לריצוף. מומלץ להתקינו במקום הנמוך ביותר, כמובן, או קרוב ככל האפשר לנקודה זו.

      להערכתי דאגתך בענין הסתימה היא מיותרת.

      בהצלחה,

      גבי

      • · הסבר על חשש הסתימות

        (משה)

        אסביר את כוונתי. אם אני עושה מתקן אחד ל2 המטרות, הוא מנקז את 2 המפלסיםדרך פישר אחד.וא"כ ברגע שתהיה סתימה בפישר, מי הגשמים ישארו במרפסת וימלאו את המאריך לריצוף. ואז הם יהיו כמובן בגובה שמעל לגובה רשת מעבר המים (המיועדת להעביר מים ממתחת לריצוף לנקז ומשם החוצה). וא"כ ברור לכאורה שכל עוד שיש מים מעל לגובה הרשת, הם יחדרו לתחת הריצוף. ולכאורה זה לא כמות קטנה, אלא כמעט כל מי הגשמים שירדו במרפסת יחדרו לתחת הריצוף (עד שאגלה את הסתימה ואפתח אותה, או עד שכל החלל שתחת הריצוף יתמלא.

        הסיבה שאני חושש מסתימה (בפישר המשותף ל2 הניקוזים), כי לפעמים עוזרת הבית תרצה להקל על עצמה ולא תתאמץ לאסוף את הלכלוך. ותפתח את הרשת ותגרוף את כל הלכלוך לשם (מבחינת השכנים אין בעיה בזה, כי יש שם מקום מיועד לכך, וכל השכנים גורפים לשם. על אף שאינני אוהב את זה). וזה לא בשליטתי, וזה עלול לסתום.

        • · ניקוז כפול של מרפסת

          (גבי)

          שלום משה,

          הבנתי את ההסבר. להערכתי עדיין לא קיים חשש רציני לסתימת הצינור, אך זה כמובן נתון לשיקולך (ולשיקול העוזרת..).

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן