הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרתפים

    (רונן)

    שבת שלום, המרתף של ביתנו לא נאטם כראוי ויש חדירת מים מתחת הרצפה. להבנתנו ולפי המלצת מהנדס מטעם הקבלן אין דרך לאטום מבחוץ אלא רק מבפנים. לשכן הצמוד אלי ישנה חדירה שמקורה כנראה בחיבור של שני המבנים. לטענתו יש לאטום רק את החלק שלי שמהווה המקור העיקרי בהצפה. אין זה מעניננו לאלץ את השכן לאטום את הקטע שלו אולם איננו רוצים להיות שוב במצב בו הצפה חוזרת בשנה הבאה תגרום לחדירה מהצד שלו לצד שלנו. הקיר הוא משותף ואנו חוששים דוקא מחדירה מהמרתף שלו לאחר שהחלק שלנו יאטם. האם חששנו מוצדק והאם תוכלו לתת ייעוץ לבעיה זו? הבתים בשוהם ונבנו על ידי אותו הקבלן. כמובן שהקבלן לצידו כי איננו רוצה לשאת בעלות העבודות גם אצל השכן.

    • · מרתפים

      (גבי)

      שלום רונן. אנא קבל התנצלות על האיחור בתשובה... הפתרון הפשוט ביותר הנו לבצע את האיטום הפנימי גם על גבי הקיר המשותף - מהצד שלך. פתרון זה יפה לבצוע ומומלץ בכל מקרה ולא תהיה בעיה של חדירת מים מהצד של השכן. יש לעלות עם האיטום בקיר עד לגובה של כ 70 ס”מ. כל זאת בהנחה שהקיר המפריד בין המרתפים הנו קיר בטון יצוק (כפי שמקובל) ולא קיר בלוקים. במקרה של קיר בלוקים יש לבצע את האיטום מהצד של השכן וגם מהצד שלך (למנוע עליית רטיבות במקרה של חדירה מתחת לחיבור בין הקיר לרצפה). בהצלחה.

      • · אחריות על מרתף

        (רונן)

        תודה ובהמשך- לכמה זמן הקבלן צריך לתת אחריות על העבודה ?

        • · אחריות על איטום מרתפים

          (גבי)

          שלום רונן, קבלני איטום נותנים בדרך כלל אחריות לתקופה של 5 שנים עבור אטימה פנימית של מרתפים. מכיוון שמדובר בבית חדש עליך לדרוש מקבלן הבניה אחריות לתקופה ארוכה יותר, רצוי 10 שנים. מפרט טכני ראה במאמר על איטום מרתפים ומקלטים מבפנים. בהצלחה

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן