הוספת הודעה חדשה
  • · בידוד טרמי

    (מרק)

    שלום, אני גר בבית 5 קומות , בקומה אחרונה, ובדירה מופיעים סדקים דקים בעיקר בחיבור בין קיר בטון וקיר בלוקים. קבלן ניסה לטפל בסדקים בכל מיני דרכים : ע”י חומר ”סיקפלקס”, ע”י רשת, ע”י סיכות, ביצע הלבנת גג ע”י פוליגג, איך הסדקים עדיין מופיעים. מהנדסת של רשם הקבלנים רשמה בדוח שאלה סדקים טרמים המופיעים בחיבורים בין שני אלמנטים שונים. לפי מה שאני יודע הבידוד בגג נעשה ע”י יריות. מה ניתן עוד לעשות? איך ניתן לשפר את הבידוד הטרמי? איך ניתן לטפל בסדקים? תודה,

    • · סדקים

      (גבי)

      שלום מרק. תאור הבעיה לוקה בחסר ונחוצים מספר הסברים. האם מדובר על סדקים בקיר או בתקרה ? אם מדובר על סדקים בקיר - אין כל קשר לאלו ולסוג האיטום או הבידוד בגג. בידוד כשלעצמו לא יכול יעזור בכל מקרה וסדקים מסוג זה ממשיכים בדרך כלל להתרחב ולהתפשט. (האם כשאתה אומר ”בידוד” אתה מתכוון ל”איטום” ?). אנא פרט יותר נתונים. בנוסף לא ברור אם העבודה שביצע הקבלן התבצעה מבחוץ או מבפנים. באופן כללי יש לאטום סדקים (נגד רטיבות) מהצד החיצוני של הקיר. טיפול בסדק מבפנים בדרך כלל לא עוזר משום ששני האלמנטים (קיר הבטון וקיר הבלוקים) ימשיכו לזוז והסדק ימשיך ויראה גם בעתיד. כאשר קיימים סדקים כאלו בקירות חיצונים מטפלים בהם באמצעות פתיחה ומילוי ב”סיקפלקס” כנ”ל (עם חומר יסוד) ואחר כך מצפים את כל שטח הקיר בצבע גמיש. ניתן לבצע זאת גם מבפנים אך הצבע הגמיש לא נראה טוב בקירות פנים משום שאיננו חלק. טיפול בסדקים כאלה יכול להיות עסק מסובך ויקר.ניתן לבצע מספר פעולות שיכולות לעזור ולהפחית את התופעה/ התזוזה אך אין בטחון בהצלחת העבודות.

      • · סדקים ובידוד טרמי

        (מרק)

        שלום גבי, תודה על התשובה וסליחה על חוסר פרטים. הסדקים הם דקים ומופיעים בקירות פנימיים (ככל הנראה בחיבור בין שני אלמנטים שונים: בלוקים ובטון). הסדקים הם בקירות פנימיים ולא בקירות שיוצאות החוצה. העניין שהם מופיעים רק בקיץ כאשר הבניין מתחממם והם ”נפתחים” יותר בשעות היום כאשר חם בחוץ. הטיפול בסדקים כלל גם הכנסת רשת , גם טיפול ב”סיקפלקס”כולל פריימר. הסדק מופיע ככל הנראה בטיח (הוא די דק). לכן המהנסד של רשם הקבלנים הגדירה אותו כסדק ”טרמי” הנובע מחוסק בידוד טרמי של הגג. מה ניתן לעשות? זה סדק קונסטרוקטיבי, איך עדיין זה לא נראה אסטטי. איך בכל זאת ניתן לתקן? אולי קיים סרט הדבקה מיוחד (כך שמעתי) שמדביק בין שני אלמנטים שונים או תחבושת לסדקים? אבקש עזרתכם. אולי יש לכם מומחים המוכנים לבצע עבודה הזאת. אשמח לקבל הצעה. תודה, מרק.

        • · סדקים בקירות

          (גבי)

          שלום מרק, ותודה על ההסברים. לצערי אין ערובה להצלחת עבודות מסוג זה משום שגם כאשר מניחים תחבושות או חומרים גמישים עדיין הטיח יכול להסדק. רק צבע גמיש יכול לבלוע סדקים ותזוזות כאלה ”עם אחריות”. שאר הפתרונות לפעמים מצליחים ולפעמים לא וזה כולל את פתרון הבידוד שהוצע לך משום שהטמפרטורה של הקירות מושפעת מהטמפרטורה של הסביבה ולא רק מזו שעל הגג. את בידוד הגג ניתן לבצע באמצעים המקובלים הכוללים איטום ביריעות ביטומניות ולאחר מכן פריסת לוחות קלקר וכיסויים בשכבת חצץ של 7-10 ס”מ. פתרון זול יותר ואשר יעיל רק לימי הקיץ הנו ביצוע הלבנה בלבד על גבי האיטום. במקרים מסויימים ניתן להתגבר על סדיקה בין שני אלמנטים שונים (בטון ובלוקים) באמצעות פתיחת הסדק לעומקו ומילוי בחומר אפוקסי. את המילוי באפוקסי אפשר לבצע בשעה שהסדק ”נפתח מקסימום”. אין שום בטחון בהצלחת הפעולה במאת האחוזים אך היא יכולה לעזור בהפחתת התופעה. בכל מקרה קשה לקבוע מכאן וצריך לראות את זה בשטח.

          • · סדקים בקירות

            (מרק)

            תודה על התשובה, ושאלה אחרונה: האם אתם מבצעים עבודות כאלה באזור הדרום (באר-שבע)? תודה, מרק.

            • · בדרך כלל לא

              (גבי)

              ובמיוחד כעת עקב לחץ עונתי רב. אם תשאיר מייל במדור צור קשר נוכל להעביר אליך טלפון של מישהו אחר שיתכן ויהיה פנוי. תודה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן