הוספת הודעה חדשה
  • · הגבהת הבטון תחת הריצוף באמבטיה

    (שלמה)

    שלום

    בעקבות דיונים שקראתי באתר המצוין שלך, חשבתי לעשות ניקוז תחתון באמבטיה. אך בינתיים האינסטלטור כבר שם את צנרת הדלוחין וביטן אותה. כעת יש באמבטיה "בקעות" חסומות, שאם יחדרו מים תחת הריצוף למקומות אלו, הם לא יוכלו להתנקז. אני יכול לבקש לקדוח שבילים דקים בבטון בין הבקעות הללו עבור ניקוז המים לבקעה הנמוכה ביותר (שממנה ינוקזו המים החוצה), אך חוששני שאז תפגע צנרת הדלוחין.

    אפשרות נוספת: אני יכול למלא את כל הבקעות הללו בבטון או בבטקל וליצור באופן מלאכותי מקום נמוך שממנו אנקז. אמנם שמעתי שלא רצוי להגביה את בטון האמבטיה מעל בטון שאר הבית. כי אז עלולים לחדור מים מהאמבטיה הגבוהה לבית הנמוך. מה אתה ממליץ במקרה שלי, להגביה או לא? אם אינני מגביה ואעשה ניקוז תחתון, ינוקזו רק המים שמעל לביטון הצנרת.

    אם כן להגביה: במה רצוי - בטון או בטקל?

    תודה לך.

    • · חדר רחצה

      (גבי)

      שלום שלמה,

      במצב שציינת אין טעם להגביה את הרצפה ואסור ממילא לבצע זאת. אפשר לבצע שיפוע ואחר כך להדביק את הריצוף ישירות על שכבת השיפויעם- ללא מילוי תחת האריחים. אך בנושאים אלו יש לבדוק את המצב בשטח , באשר לשיפוע ולתכנון מערכת הניקוז.

      בברכה,

      גבי

      • · אולי אי הבנה. לא מדובר על הגבהת הריצוף אלא הגבהת הבטון שתחת הריצוף

        (שלמה)

        שלום גבי ותודה על תשובתך. לא התפניתי עד כה להשיב על תשובתך עקב הנושאים האחרים שלחצו יותר.

        לא הבנתי למה במצב הקיים אין טעם להגביה את הרצפה. הרי לא מדובר על הגבהת הרצפה, אלא הגבהת הבטון, באופן שלא יהיו בקעות בין צנרת הדלוחין.

        ראשית אבהיר את הנושא. אני רוצה לעשות צינור שיצא מהנקודה הנמוכה שבבטון, וילך חוץ לאמבטיה. אני אכסה את פית הצינור שבתוך האמבטיה בבד גיאוטכני ולידו חצץ, והפיה שניה תאטם בגבס. כך שלא יכנסו חרקים וכו` לחול דרך הצינור, ורק במקרה נזילה הגבס יימס ותראה הנזילה. הבעיה כעת שלאחר ביטון הצנרת, יוצא שהמקומות הנמוכים חסומים, והמים לא יוכלו לעבור דרכם. לכן שאלתי אם אפשר למלאות את כל הבקעות הללו, ואז מהמקום הנמוך החדש אמשוך צינור כנ"ל.

        מערכת הניקוז כבר קיימת ומבוטנת, ואין מה לתכנן בה. וכן מערכת המים.

        מה שכתבת "לבצע שיפוע ואחר כך להדביק את הריצוף ישירות על שכבת השיפועים"- לא הצלחתי להבין.

        תודה מאוד!

        שלמה

        • · הגבהת רצפה

          (גבי)

          שלום שלמה,

          בתשובתי הקודמת התייחסתי לכך שאמרת שרצפת חדר הרחצה תהיה גבוה יותר מהרצפה של שאר חלקי הבית. בצוע שכזה איננו תקני ויכול לגרום להצפות, כמו גם למפגע בטיחותי. אם לא קיימת בעיה של גובה אז תוכל לבצע שיפוע מבטון לכיוון נקודת הניקוז שהזכרת, ולמלא את השקעים שיש כעת בין הצינורות.

          בהצלחה,

          גבי

          • · אכן התכוונתי רק להגבהת הבטון ולא להגבהת הריצוף, והשאלה היתה

            (שלמה)

            שאמרו לי בשם מומחי איטום שגם אסור להגביה את בטון רצפת האמבטיה מבטון רצפת הבית, כדי למנוע מעבר מים מהבטון הגבוה באמבטיה לשאר הבית (אולי מכיון שלא סומכים על האיטום, ורוצים לצמצם חדירת מים כאילו שאין איטום. האמת שלא הבנתי כ"כ, והיה נראה לי שמהטעם הנ"לעדיף דווקאלהגביה את בטון רצפת האמבטיה, כדי שיהיה פחות מקום למים תחת הריצוף, ויהיה כך פחות מים וממילא לחץ של מים). ורציתי לדעת אם זה נכון.

            וכן היתה השאלה הנוספת, אם ניתן למלא את הבקעות הנ"ל בבטקל (חששתי מכך, כיון שעל זה בא הסיקה. והבנתי שהסיקה צריכה משטח חזק תחתיה).

            תודה מאוד על כך עזרתך המסורה!

            • · יציקת בטון לפני ריצוף

              (גבי)

              שלום שלמה,

              כנראה שלא הבנת משהו באשר לאותם הסברים קודמים שניתנו לך. אין בעיה בביטון השטח כל עוד הריצוף העליון של חדר הרחצה יהיה נמוך מזה של שאר הדירה.

              בכל מקרה האיטום יצור אמבטיה והמים לא יוכלו לעבור אל שאר חלקי הדירה, בהנחה וישנו סף הפרדה אטום היטב תחת הפתח.

              סיקה טופ 107 , כמו גם חומרים צימנטים אחרים, אינם ניתנים לבצוע על גבי בטקל. תוכל למלא את השקעים עם תערובת מלט + חול (1:3 או 1:4, בהתאם לגודל השקעים). לחילופין תוכל לאטום את הרצפה עם חומר ביטומני משחתי.

              שב"ש ובהצלחה,

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן