הוספת הודעה חדשה
  • · מרפסת מעבירה רטיבות לדירה שמתחתיה

    (גיל)

    שלום, לנו מרפסת פתוחה, מקורה, כעשרה מ"ר, ובתקרת הדירה שמתחת יש רטיבות. הבניין בן כ-30, המרפסת מרוצפת בבלטות הרגילות, עם אבן קופינג,כאשר בין אבני הקופינג, וביניהן למרצפות, המילוי כבר מתפורר, וגם אבני הקופינג עצמן נראות חדירות למים.תיקון יסודי, (לפרק ולפנות ריצוף, לתקן שיפוע, לאטום ביריעה ולרצף מחדש)מגיע ל-6500 ש"ח (כולל מרצפות חדשות). לכן הציעו לי, לנסות קודם כל לאטום בעצמי את כל אבני הקופינג והחיבור בין הקופינג למרצפות: לפרק חלקים של כוחלה שממש מתפוררים, ולמרוח שתי שכבות של סיקה טופ 107, גם על אבני הקופינג, גם ביניהן, וגם על החיבור למרצפות.האם נכון להשתמש בחומר זה ובשיטה הזאת?

    • · אטימת מרפסת

      (גבי)

      שלום גיל,

      בעקרון קיבלת מחיר סביר לפרוק , אטימה וריצוף חדש. הכי נכון יהיה לבצע את העבודה בשלמותה , במיוחדעל מרפסתישנה. פתרונות אחרים מן הסוג שציינת לא יהיו יעילים וגם אם כןתהייה תועלת , היא תהייהלתקופה מוגבלת.

      לשאלתך:

      את האבנים סביב ניתן לצפות עם סיקה טופ 107, אך המראה של האבן יהרס לגמרי. גם אין כל ודאות שהקופינג הנו המקור לצרות. המקור לצרות הוא בדרך כלל חוסר אטימה של הפוגות בין האריחים ברצפה ובינהם לבין הפנלים / הקירות.

      פוגות בין אריחים יש לאטום עם רובה אקרילית או רצוי אפוקסית, לאחר הוצאת הרובה הישנה.

      מילוי המישקים בין האבנים יש לבצע עם כוחלה שמיועדת לכך או עם תערובת צימנטית מהולה בדבק. (לא ציינת מהו הרוחב של המישקים בין האבנים ואם הרווח קטן אפשר להשתמש גם ברובה). את האבנים עצמן עדיף לאטום לאחר מכן עם חומר אטימה שקוף מסוג סילוקסן, כך שישמר המראה המקורי של האבן.

      הסיקה טופ אינו מיועד למילוי מישקים / רובה, כך שלא מומלץ להשתמש בו.

      נשמח לעזור הלאה.

      בברכה,

      גבי

      • · ביטוח נגד רטיבות

        (גבי)

        שלום גיל,

        ביטוחים מסוג זה מכסים רק נזקים של פיצוץ מצנרת, כפי שתארת.

        בברכה,

        גבי

        • · מרפסת

          (גיל)

          1) המרווחים בין הבלטות צרים מאד כ-1 מ"מ. איך מוציאים את הרובה הישנהואיך מכניסים רובה חדשה לחריץ כל כך דק (בכלים ביתיים)?2) מדובר באבני קופינג לבנות, במרווח בין 1-3 ס"מ בין אבן לאבן (רחב יותר למעלה כי השפות קצת מעוגלות). איזה חומר בדיוק מומלץ למילוי ביניהן והאם אפשר למרוח רק מבחוץ מעל הכוחלה הקיימת (לאחר הסרת חלקים רופפים)? ואם לא, איך מפרקים את כל הכוחלה שבין האבנים?3) בין הבלטות לאבן הקופינג (הפנל), יש דווקא מרווח גדול יחסית: 1-1.5 ס"מ ושם המילוי הכי מתפורר. האם שם זה רובה או כוחלה? האם שם כדאילהוציא את הישן ולמלא חדש (איזה חומר), או מספיק למרוח חומר אטימה מעל הקיים לאחר הוצאת חלקים רופפים?תודה !

          • · מרפסת וקופינג

            (גבי)

            שלום גיל,

            עבודת האיטום צריכה להתבצע על פי המפרט של איטום גגות מרוצפים ללא הרמת הריצוף.

            1. אין מנוס מהרחבת הפוגות בין האריחים באמצעות דיסק חשמלי. מילימטר אחד איננו מרווח מספיק.

            2. רובה מוציאים באמצעות סכין יעודית להוצאת רובה אותה ניתן לרכוש בחנויות לחומרי בנין, תמורת כמה שקלים. ניתן גם לרכוש סכיני חיתוך עבים וחזקים ולבצע בעזרתם את העבודה.

            3. לא ניתן למרוח רובה מעל גבי רובה ישנה, אם אין מספיק מקום לרובה החדשה. צריך עומק מינימלי של 4 - 5 מ"מ, אחרת אורך החיים של הרובה החדשה יהיה קצר והיא "תקפוץ" ממקומה.

            4. את הרווח מעל לאריחים יש למלא עם חומר גמיש כגון סיקפלקס. רובה או כוחלה אינם טובים מספיק לאזור זה משום שישנה שם תזוזה ודרוש חומר גמיש (מסטיק).

            אנא ראה את המפרט בקישור שלעיל. פתרונות אחרים פשוט אינם מספיק טובים. אם ברצונךלבצע זאת בכל זאת, תוכל למלא את החריצים עם רובה אקרילית, אך מדובר על עבודה חובבנית שלא אוכל להמליץ עליה.

            בהצלחה,

            גבי

    • · כמו כן,האם ייתכן שביטוח דירה/מבנה מכסה תיקון מרפסת דולפת?

      (גיל)

      כמו שמכסה נזק שנגרם מפיצוץ צינור מים בקיר?

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן