הוספת הודעה חדשה
  • · סימני עיבוי על הקירות.

    (איציק)

    שלום מופיעים לי סימני עיבוי על הקירות והסיד הלבן מתפורר ( אין התנפחות ) . מה עושים ?

    • · עיבוי , סימני רטיבות

      (גבי)

      שלום איציק, מהתאור שלך ברור שהיתה קיימת רטיבות בקיר האמור אך לא ניתן לקבוע מכאן אם הסיבה היא עיבוי או איטום לקוי. פרט בבקשה היכן נמצאת הרטיבות: מעל הפנלים ? ליד חלונות ? בקיר שהוא גם קיר חיצוני של הבית ? בקיר ליד חדר הרחצה ? האם היתה נזילה מהצנרת באזור זה - בחדשים האחרונים ? האם בחורף ראית כתמי רטיבות לחים על גבי הקירות ? עם יותר תשובות נוכל אולי להתקדם הלאה. לענין מה עושים כעת עם הקיר: פשוט נותנים לו להתייבש, מסירים את החלקים הרופפים, מתקנים את הקיר בפוליפילה או שפכטל אמריקאי וצובעים מחדש. אם קיימים כתמי עובש (נקודות שחורות) אז יש לנקות אותם באמצעות מלבין או אקונומיקה מהולה במים. אנא פרט עוד נתונים.

      • · עיבוי ורטיבות על הקיר

        (איציק)

        שלום רב תודה על התגובה המהירה . אני אוסיף מס פרטים . הקיר הוא גם קיר חיצוני , וסימני העיבוי מופיעים מכיוון הפנלים ומעלה ( כחצי מטר ) . המיקום הוא במטבח ( מאחורי הארונות ) . ייתכן וחדרו מים ( מהגשמים ) מהמפגש בין הצד החיצוני לקרקע . שאלה : הסיד הלבן פשוט מתפורר ( כמו אבקה ) , האם שפכטל אמריקאי זה הפתרון או צבע כלשהו נגד רטיבות ועובש . בברכה איציק

        • · צבע נגד עובש

          (גבי)

          שלום איציק, תוכל להשתמש בצcע מסוג אקרינול, של טמבור. הצבע מיועד לאזורים רטובים ולאזורים שנפגעו מעובש והוא מונע את חזרת סימני העובש (הפטריות). השימוש בצבע זה מומלץ- במיוחד משום שמדובר באזור כלוא מאחורי הארון. אפשר לתקן את הקיר לפני כן במקומות הנחוצים באמצעות שפכטל אמריקאי או פוליפילה ואפשר גם בשפכטל חיצוני שעמיד יותר לרטיבות, אך אין זה הכרחי. ראה קישור לצבע מסוג אקרינול. יחד עם זאת כמובן שאין בכוחו של הצבע לאטום את הקיר ויש לבדוק את הקיר החיצוני ולאטום אותו על פי מה שמתגלה שם. לענין הקיר החיצוני ראה שני מאמרים באתר: הראשון- איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע. והשני - איטום קירות חיצונים בחומר שקוף מסוג סילוקסן.בהצלחה. (הערת המערכת 2011: ראה גם צבע נגד עובש מסוג Kefa).

          • · איטום מרווח בקיר חיצוני

            (איציק)

            שלום עם איזה חומר ניתן לאטום את המרווח בין הקיר החיצוני לקרקע (כ-סנטימטר ). כפי שציינת , גם לי נראה שמים מחלחלים דרך מפגש זה . הקיר החיצוני מצופה ב- שפריץ גמיש , ונראה שיש מרווח בין הציפוי לקרקע . תודה איציק

            • · קיר קרקעי

              (גבי)

              איציק שלום. לא מובן מהתאור שלך על איזה רווח מדובר. האם כוונתך לרווח בין הקיר לאדמה הגננית או שיש רווח בין משטח מרוצף (בטון או אחר) לבין הקיר. אם התכוונת לרווח בין הקיר לגינה (אדמה) אז התשובה היא שיש לחפור בצמוד לקיר ולאטום את הקיר בחמרים מתאימים (כמתואר במאמר בתקשורת הראשונה). לא ניתן לספק מפרט טכני מדויק ללא בדיקה בשטח. אם תוכל לתת יותר הסברים או לצרף תמונה נשמח לעזור עוד.

              • · קיר חיצוני

                (איציק)

                שלום רב המרווח הוא בין קרקע מרוצפת ( גרנולית ) לקיר עצמו . הקיר עצמו מצופה בשפריץ גמיש ( צבעוני) . בברכה איציק

                • · איטום תפר התפשטות בין קיר למשטח גרנוליט.

                  (גבי)

                  שלום איציק. את הרווח בין השביל לקיר יש צורך לאטום בחומר גמיש מסוג סיקפלקס PRO. אבל תיכף נחזור לזה..... איטום התפר הנ”ל יכול למנוע את תופעת הרטיבות בקיר הפנימי אך לא ניתן להבטיח לגמרי את הצלחת האיטום משום שיתכן והרטיבות מגיעה מהקרקע אשר מתחת לשביל, בנקודת המגע שלה עם הקיר. עקרונית הקיר היה אמור להאטם מראש לפני בצוע שכבת הטיח ולפני יציקת השביל. אינני יודע באם זה בוצע אך יש לקחת בחשבון שאין בטחון שאיטום התפר יועיל לחלוטין. בכל מקרה בהחלט נכון ורצוי לאטום את התפר הנ”ל כשלב הראשון של האיטום ואחר כך להמתין לתוצאות. איטום יסודי של הקיר מתחת לשביל הנו כמובן מסובך ויקר מאוד לבצוע. לענין האיטום: חומר האיטום צריך לקשר בין יציקת הבטון (הגרנוליט) לבין יציקת הבטון או הטיח בקיר החיצוני. איטום על גבי השפריץ הצבעוני (התכוונת אולי לשליכט חיצוני גמיש ?) לא יחזיק מעמד יותר משנה שנתיים. יש להסיר את שכבת השפריץ באמצעות חיתוך קו ישר וגרוד הציפוי באמצעים מכנים כלשהם. לאחר מכן יש לבצע תיקונים ו/או החלקה של הקיר במקומות הנחוצים. התיקונים וההחלקה מתבצעים עם תערובת של מלט וחול (1:1) ודבק לטקס בתערובת. לאחר ההתקשות והייבוש יש ליישם את הסיקפלקס בעובי של לפחות חצי מרוחב התפר ולא פחות מסנטימטר אחד. יש ליישם חומר יסוד (סיקה-פריימר) על גבי הדפנות, לפני יישום החומר. לאחר סיום העבודה יש לתקן את הקיר ולצפות אותו מחדש בשפריץ. מקווה שההסבר מובן דיו, אם כי הוא טכני למדי. לא לקחנו בחשבון את מצב השיפועים של השביל. אני מניח שהוא בשיפוע המרחיק את המים מהקיר. בנוסף יתכן גם צורך באיטום השביל עצמו אבל זה רק במקרה וקיים מגע בין השביל לקיר וכנראה שזה שאיננו המצב. בהצלחה.

                  • · סיקפלקס פרו

                    (איציק)

                    גבי תודה רבה על המענה המהיר ועל ההסברים המפורטים . ושאלה אחרונה : היכן ניתן לקנות את החומרים שהזכרת ? תודה איציק

                    • · תפר התפשטות

                      (גבי)

                      את הסיקפלקס PRO אפשר להשיג בחנויות הגדולות לחמרי בנין אך לחלקם אין את הפריימר שלו (משום שחיי המדף שלו קצרים יחסית). לא ציינת באיזה אזור אתה גר. תוכל לפנות ליבואן -”גילאר” 03-9023194/5 ולשאול אותו על ספק במקום מגוריך. שיהיה בהצלחה.

                      • · שורה תחתונה?

                        (סהר)

                        שלום איציק היות ועבר זמן מה מאז והעלת את הבעיה והוצג הפיתרוןאודה לך מאד במידה ותוכל לשתף את הפורום בנוגעלפתרוןשבוצע ומהי מידת ההצלחה,

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן