הוספת הודעה חדשה
  • · יועצים קבלנים ואחריות משותפת

    (אמנון)

    שבת שלום. ביתי בנוי על גב הר וקיימות נזילות בחורף בקיר האחורי שגובל בהר. החדר הבנוי שם נבנה על ידי באופן פרטי מספר שנים לאחר כניסתי לדירה. חפרנו לתוך ההר והגדלנו את החדר המדובר. לצורך פתרון הבעיה קראתי לשני יועצי איטום ולקבלן אחד. קיבלתי תשובות שונות ומשונות לגבי פתרון בעיות הרטיבות ואחד מהם המליץ שלא לאטום כלל אלא לבצע קיר פנימי כפול ולשים תעלות עם משאבה לניקוז המים שניגרים מהקיר. כל זה כמובן שמשאיר אותי בבעיה לגבי הפתרון ובמיוחד לגבי האחריות על הבצוע. שאלות: א. האם אתם מספקים יעוץ איטום ? ב. מהי אחריותו של יועץ ושל הקבלן ? מי מוסמך יותר לפתרון הענין ? ג. מהתאור הכללי של הבעיה האם הפתרון האחרון הוא המומלץ או שניתן לפתור באמצעות אטימה הכוללת אחריות מלאה ? ד. אם אינכם מספקים יעוץ- האם תוכלו להמליץ על מישהו אחר (עם אחריות)? תודה רבה.

    • · יועצי איטום , קבלני איטום וקיר אחד רטוב.

      (גבי)

      שלום אמנון, ננסה לענות על הכל. א. אנו מספקים יעוץ לאיטום ונוכל גם להמליץ על יועצים אחרים. ב. קבלני איטום אמורים לתת אחריות מלאה לכל העבודות שהם מבצעים. העבודות יכולות להתבצע תחת המלצות יועץ איטום ולעיתים גם תחת פיקוח צמוד. בדרך כלל לא ניתנת אחריות כוללת מאת יועצי איטום אלא מהקבלן, אך במקרים בהם הכשל נובע כתוצאה ממפרט טכני לקוי של היועץ או במקרים בהם היה פיקוח צמוד ניתן להגיש תביעה גם כנגד היועץ עצמו. קבלן טוב ומנוסה לא יתחיל בעבודות איטום במידה ולא יסכים להמלצות הבצוע של היועץ. ג. לגבי הקיר הרטוב- ניתן לפתור כמעט כל בעית איטום שהיא כולל מתן תעודת אחריות אך צריך לראות את המקום בשטח ולא סיפקת מספיק נתונים. כמו כן יש צורך להשוות עלויות בין שני הפתרונות שקיבלת. אנא פרט באם מדובר על קיר בטון או קיר בלוקים והאם בוצע איטום כלשהו בעבר. באופן כללי יש לקלף את שכבות הטיח מהקיר, לבצע הכנות של השטח , לאטום באמצעות מלט הידראולי ולהחזיר את המצב לקדמותו. בנוסף יהיה צורך בפרוק הריצוף הסמוך לקיר זה. אנא ראה את המאמר על איטום מרתפים ומקלטים מבפנים. פרט מעט יותר ונשמח לסייע: קיר בלוקים או קיר בטון ? מהו עובי הבלוקים או הבטון ? מהי כמות החדירה של הרטיבות : שלוליות ברצפה או כתמי לחות בקירות בלבד ? האם קיימת חדירת רטיבות גם מתחת לריצוף של החדר ? בהצלחה.

      • · תודה רבה

        (אמנון)

        על המהירות. עוד לא ברור לי מי יותר מוסמך להמליץ על הפתרון הנכון, ואני משער שאין תשובה ודאית בנושא ? הנתונים הם: הקיר הנו בטון בחלק התחתון לגובה של 50-60 סנטימטר, אולי קצת יותר. מעל זה בנו בלוקים בעובי 20 כמעט עד לתקרה ושם מילאו בבטון. יש כתמים רטובים כמעט בכל הקיר, גם בחלק התחתון וגם בעליון לגובה של 1.80 מטר בערך. והיו גם שלוליות בחורף בזמנים של גשמים רצופים שנמשכו כמה ימים אבל לא ברור אם יש מים מתחת לריצוף או שהמים באו מלמעלה אחרי שנזלו על הקיר. שכחתי להוסיף בשאלתי הראשונה שאפשר גם להוציא צינור של משאבה לקיר הצדדי שהוא גם כן קיר חיצוני -במקרה שזה הכי נכון או יותר זול. תודה על הסבלנות. ואם אפשר להעריך מחירים מה טוב.

        • · המשך-

          (גבי)

          שלום שוב, אכן אין תשובה ודאית. ישנם יועצים מצוינים וישנם גרועים. ישנם קבלנים טובים ורעים וכנ”ל גם לגבי מהנדסים או מהנדסי איטום. לא ניתן לקבוע מי יותר טוב רק על סמך התואר שבידו וכבר נתקלנו בהרבה בעלי סמכה עם מעט הבנה ולהיפך. ופשוט אין נוסחת קסם לענין זה. לענין הקיר: בהחלט ניתן לבצע אטימה של הקיר הנ”ל. חייבים לפרק את הריצוף הסמוך ולאטום גם שם חלק מהרצפה ואת החיבור בינה לבין הקיר. פתרון איטום יסודי עדיף לדעתי מפתרון ניקוז. זה כמו לשים דלי מתחת לברז דולף במקום לתקן את הברז. האיטום יכול ”לתקן את הברז”. לגבי מחירים קשה לדעת. זה תלוי במספר דברים: תנאי הגישה לשטח, איזו קומה, יש או אין מעלית, מהו אורך הקיר, ועוד. בעניני מחירים עדיף תמיד לראות בשטח.

          • · יפה .

            (אמנון)
            • · נזילות קשות בתיקרה בחדר שינה של הילדה

              (עדנה)

              שלום

              הלוואי ותוכלו לעזור לי כי אני חסרת אונים, אין פתרון לבעיה וגם הוועד בבנין לא יודע כבר מה לעשות.

              אני גרה בחולון בבנינים של רובינשטיין ,בנין טרומי אני גרה בקומה 7 מעלי פנטאוז המרפסת של הפנטאוז היא בעצם התיקרה של חדר השינה של הילדה שלי. מזה שנתיים שיש לי נזילה מהתיקרה שהשנה הלכה וגדלה כל כך שאני נאלצתי להזיז רהיטים ולשים 2 גיגיות כדי שלא תהיה הצפה של מייים בחדר ויהיה היכן לנקז את המיים שיורדים, דיירים אחרים סבלו מרטיבות בקירות החיצונים לכן נעשה איטום בחיבורים של הפלטות בקירות החיצונים ואכן הבעיה שלהם ניפתרה רק לי אין דרך לפתור את הבעיה לא יודעים מהיכן המיים, בקייץ האחרון עשו הצפה של המרפסת של הפנטאוז ורצו לראות אם המיים מחלחלים אצלי בתיקרה אך למרבה הפלא -לא- כעת עשו יריעות בגג הבנין ושינו גם את פיתחי האיוורור למעלה שמה שם בימים של גשם יורדים מיים אך גם זה לא עזר והנזילה בתיקרה רק הולכת וגדלה. יש חשש גדול שהצינור הראשי של הבנין שיורד מהגג ובעבר היה עובר דרך הפנטאוז היה מציף לה את הגג לפעמים אז היא ביקשה להעביר לה אותו מתחת לבלטות שלה ואולי הצינור הזה מחלחל מתחת לריצפה שלה התחתונה ביותר שהיא בעצם התיקרה שלי, אך לבוא ולהרים לה את שתי השכבות של המרצפות ובסוף לגלות שזה לא משם זה סיכון גדול שהוועד לא מוכן לקחת ללא הוכחה שאכן זה משם , אנא עיזרו לי ואולי בידיכם הפתרון האמיתי לבעיה שלי .

              • · נזילות קשות תחת מרפסת גג

                (גבי)

                שלום עדנה,

                לצערי המצב שתארת הנו מוכר למדי והסבל שלך אינו מוצדק. על ועד הבית ו/או הדייר העליון בבנין לשאת בכל העלויות הדרושות לתיקון הבעיה אחת ולתמיד. יתכן שיהיה עליך לפנות לעזרת עו"ד ולתבוע את שניהם, כך שהנם יהיו אלו שנמצאים תחת לחץ- ולא את.

                לעצם הבעיה עצמה, ישנן שתי דרכים לפתור אותה:

                1. לבצע עבודה יסודית אחת ולתמיד ולקבל עבורה תעודת אחריות מלאה מהקבלן המבצע. עבודה יסודית שכזו תכלול בוודאות את פרוק הריצוף כולו ואיטום מחודש. רק עבודה יסודית שכזו תוכל להבטיח את תיקון המצב ורק עבור עבודה שכזו תוכלי לקבל תעודת אחריות מלאה.

                2. האופציה השניה היא לגשת לענין בשלבים, לבצע בדיקה (בתשלום) עם מצלמה תרמית ולנסות לאתר את מקור הנזילה. אלא שעבור בדיקות ותיקונים מקומיים שכאלה לא תוכלי לקבל כל תעודת אחריות ובהחלט עלול להיווצר מצב בו בסופושל דבר ממילא תאלצו להרים את כל הריצוף.

                להערכתי עליך תחילה להעביר את כאב הראש שלך לצמיתות- אל ועד הבית ואל הדייר העליון. תוכלי לעשות זאת באמצעות מכתב מעו"ד ו/או תביעה. הן ועד הבית והן הדייר העליון יתחילו לזוז במהירות ברגע שהם יבינו שהבעיה היא שלהם.

                נשמח לעזור הלאה ובהצלחה,

                גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן