הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מקלחת

    (רונן)

    שלום,אני משפץ בימים אלו חדר מקלחת קטן בדירת קרקע קטנה בקיבוץ. כרגע במקלחת קיימת רצפת טראצו במצב רעוע. אני מניח שמים מחלחלים קבוע דרכה. מתחת לרצפה לא קיימת מערכת איטום מכל סוג שהוא. מעולם לא הייתה בעיה של רטיבות בקירות סומכים ובכלל.אני יודע שכיום מקובל לבצע מערכת איטום לפני ריצוף בכל חדר רטוב.עם זאת אני גם מכיר טיעונים על כך שאיטום עשוי ללכוד את המים ובעצם להסתיר את הבעיה עד שהיא מתגלה במלוא עוזה כשהמצב חריף.האם לנוכח הנתונים שהצגתי יש בכלל טעם לבצע איטום לפני הריצוף ? האם זה לא עלול לגרוע במקום לתרום ? האם לא עדיף לאפשר למים לחלחל לקרקע דרך הריצפה במקום לכלוא אותם ? אולי אף רק לבצע סף הפרדה או אולי אפילו רק רולקות ואיטום התפר בין החדרים ?

    ראיתי פה התייחסות לניקוז גם מתחת לאריחים אבל נראה לי שזה מסוכן מדי ושכל סתימה בצנרת הביוב יכולה להוביל להצפת כל המילוי ומן הסתם אולי גם לזיהומו והספגתו בריח לא נעים.לא מדובר בשיקול כספי של חיסכון אלא בשיקולים פרקטיים נטו. יש לי הרגשה כאילו ביצוע מערכת איטום במצב המתואר תהיה בבחינת תיקון משהו שאינו מקולקל, מה שידוע לכולנו שהרבה פעמים דווקא כן גורם נזק.אודה לעצה.

    • · מקלחת בקומת קרקע

      (גבי)

      שלום רונן,

      אי בצוע האיטום יגרום למים לחלחל אל תוך הרצפה ומשם אל תוך הקירות מסביב לחדר. כך שחובה לבצע אטימה של מקלחת גם בקומות קרקע.

      לא שווה לקחת סיכון. אי בצוע של האיטום ברצפה עלול לגרום נזק לקירות, למשקופים ולמבנה בכלל. הפורום באתר מלא בשאלות של דיירים שניכוו קשות כתוצאה מאי בצוע אטימה בחדרים רטובים. יתכן שאצלך המקרה מעט חריג אך לא תוכל לסמוך על המזל. אני מניח שלאחר שתרים את המרצפות הקיימות תיווכח לדעת שהעסק מתחת רטוב לגמרי, כולל תחתית הקירות מסביב.

      שב"ש,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן