הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בתקרה

    (אופיר)

    שלום רב,לפני כ-5 ימים גילינו בתקרת הסלון כתם רטיבות גדול שכיסה כמחצית מהתקרה.הרטיבות התחילה כנראה מספר ימים קודם (הרחנו אותה, ולא הבנו מאיפה).אנחנו בקשר עם בעל הדירה העליונה אשר התחייב לטפל בבעיה. יצויין, כי ממש בחודש האחרון בעל הדירה ערך בה שיפוצים, אשר כללו העברת צנרת מים לאזור ההוא.1. האם יש חשש מנזקים חמורים/ארוכי טווח מעבר לנזקים השטחיים לתקרה (כגון החלשות יסודות/חלודה/אחר)?2. מהם הצעדים שיש לנקוט בכדי לפתור את הבעיה?

    תוודה!

    • · רטיבות תקרה

      (גבי)

      שלום אופיר,

      יש לאתר תחילה אם הרטיבות התרחשה כתוצאה מפיצוץ בצנרת (שעדיין קיים כעת) או כתוצאה משפיכת מים במשך עבודות השיפוץ. יש לבדוק אצל השכן אם קיימת כעת רטיבות רבה מתחת לשכבת הריצוף שלו. מיותר לציין שהזנחת הרטיבות תגרום נזק רב לשכן משום שהרטיבות שמתחת לריצוף תנדוד למקומות אחרים בדירתו ותגרום לנזקים רבים (לריצוף ,למשקופים לקירות).

      לשאלתך : אין סכנה מבחינת חוזקו של המבנה כתוצאה מהצפה חד פעמית. יתכן כי הרטיבות תגרום לתהליך החלדה של ברזלי הזיון וכתוצאה מכך יתכנו קילופים של טיח בתקרה שלך, בעתיד. אך מדובר על תהליך ממושך, שאולי לא יתרחש כלל, וגם אם יתרחש הוא יתגלה רק לאחר זמן רב מאוד (שנים ולא חודשים). כך שמהבחינה הזו אין טעם או צורך להכנס לדאגה מיותרת וממילא אין מה לעשות בקשר לזה כעת.

      מבחינתך יש מקום לדאגה רק אם מקור הרטיבות לא יטופל, שכן במקרה שכזה הרטיבות תמשיך להתרחש זמן רב ואף להתפשט למקומות אחרים בתקרה. כך שאם ישנה רטיבות גדולה מתחת לריצוף של השכן- יתכן שלא יהיה מנוס מהרמת הריצוף והחלפת המילוי הרטוב שמתחת לריצוף. אם כמות הרטיבות מאוד קטנה- היא אמורה להתנדף מעצמה. אך חובה לבדוק זאת (עבורך ועבור השכן).

      מעבר לכך- יש להמתין לייבוש מוחלט של התקרה במשך מספר שבועות. לאחר מכן מבצעים תיקונים וצבע.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן