הוספת הודעה חדשה
  • · בניית קיר בלוקים על בגג מרוצף

    (נוגה99)

    ברצוני לבנות חדרון בגודל 2מ’ על 2מ’ בגג המרוצף בקרמיקה. הקירות ייבנו מבלוקים. כיצד ניתן לבנות קירות אלה ללא פגיעה באיטום הקיים על הגג?

    • · בניה על גג מרוצף.

      (גבי)

      שלום, יתכן וכדאי לבנות את החדר בשיטת הבניה הקלה (לא בבלוקים), על גבי הריצוף הקיים. עליך להיוועץ עם אדריכל/קונסטרוקטור בענין זה. לגבי בניה בבלוקים: במקרה כזה יש צורך לפרק את הריצוף הקיים במקום שבו יעמוד הקיר, להסיר את חלקי האיטום שמתחת לקיר, לצקת חגורת בטון ועליה לבנות עם הבלוקים. את האיטום שמתחת לריצוף יש לחבר אל חגורות הבטון. צריך לטפס עם האיטום על גבי החגורות הנ”ל ועד מעל לגובה הריצוף. בנוסף צריך להתחשב בשיפועים הקיימים בגג כך שלא יעמדו מים בסמוך לקירות של החדר. בהצלחה.

    • · בניית קיר בלוקים על גג מרוצף (המשך)

      (נוגה99)

      ברצוני להוסיף מספר פרטים לעניין הבנייה על הגג מבלוקים. האיטום בגג כיום הוא עם יריעות. הקבלן המשפץ מעוניין לפתוח הרצפות ולהגיע לשכבת היריעות. מעל שכבת היריעות הוא יבצע יציקה על פי מבנה הקירות שיש לבנות (הוא יבנה הקיר מבלוק 7 ולכן גם עובי היציקה יהיה 7 ס”מ) ומעל היציקה הוא יבנה את הקירות (כאמור, כ- 2 מטר X 2 מטר). הקבלן טוען שזוהי הדרך הטובה ביותר. אנחנו חוששים ושוקלים לבצע את בניית חדר השירותים מאלומיניום מבודד. האם יש עצה למצב המתואר ? תודה !

      • · המשך.

        (גבי)

        שלום שוב. בניה קלה - ללא פתיחת הריצוף, בודאי שתהיה פשוטה יותר (במידה ולא קיימת בעיה עם השיפועים בגג, כפי שהזכרתי לפני כן). לגבי הבניה בבלוקים: החגורה צריכה להיות בנויה ישירות על גבי הבטון בגג ולא על היריעות הביטומניות. צריך לחתוך את היריעות הביטומניות ולבנות את החגורות ישירות על הגג. מבחינת האיטום (ובכלל) גובה החגורה רצוי שיהיה עד מעל לגובה הריצוף. לאחר מכן יוצקים העגלה (רולקה) בין החגורה והרצפה. לסיום- מרתכים רצועה של יריעה ביטומנית שתתחבר לאיטום הקיים בגג ותטפס על החגורה- עד מעבר לגובה הריצוף. אגב, חגורה של 7 ס”מ רוחב/גובה כנראה שאינה תיקנית אך בענין זה צריך להיוועץ עם קונסטרוקטור/אדריכל. בכל מצב על החגורה להיות מחוברת לבטון ולא להיות מונחת על גבי היריעות- הן מהבחינה הקונסטרוקטיבית והן מבחינת נזק שיגרם ליריעות.

        • · בניית שירותים על הגג

          (נוגה99)

          תודה על תשובתך המפורטת. אם אבנה את השירותים באמצעות בנייה קלה מאלומיניום מבודד, האם צפויה לי בעיית עיבוי (מעיון בפורום אני מבין שזו בעייה משמעותית), שהרי לא תהיה כל הפרדה (מתחת לריצוף הקיים) בין חדר השירותים שאבנה על הגג לבין הגג הפתוח. ושאלה נוספת: האם בתוך חדר השירותים אוכל להרים את הריצוף לצורך העברת צנרת (מעל גובה היריעות) ? תודה !

          • · הרמת ריצוף

            (גבי)

            (האם כל החדר הנ”ל הנו חדר שרותים ?) בעיית העיבוי לא תושפע בהכרח מענין הריצוף וממילא יהיה בידוד בקירות. לענין הרמת הריצוף צריך למדוד גבהים בהתאם לגובה הצנרת ועובי המילוי מתחת לריצוף הקיים ולא ניתן לאמר מכאן. במקרה שצריך ניתן להגביה את הריצוף הקיים אך צריך לקבל מידות ממש מדוייקות בכדי להחליט באם יש צורך בפרוק הריצוף הקיים או שניתן לבצע מילוי דק והדבקת ריצוףחדש על גבי הנוכחי. (בדירות גג ממילא הריצוף הפנימי גבוה יותר מהריצוף החיצוני של הגג המרוצף).

            • · התמקדות בבעיית העיבוי

              (נוגה99)

              האם מתוך המדה הרטובה שמתחת לריצוף הקיים לא יעלו אדים שיגרמו לעובש בחדר ? החדר הוא קטן ואומנם אנחנו מתכננים חלון לאיוורור, אך אנו חוששים מהתופעה הנ”ל. האם, לדעתך, צפויה לנו בעייה ? אם כן, האם ניתן להתגבר עליה באמצעות ביצוע איטום מעל הריצוף הקיים שימנע מהאדים לעלות למעלה אל תוך החדר ?

              • · עיבוי.

                (גבי)

                שלום, לא צפויה עליה של אדים מהרצפה כלפי מעלה ובכל מקרה ניתן וגם צריך לאטום את הפוגות בין המרצפות. יש לרצף עם מירווחים של 3 מילימטר בין האריחים ולאטום ברובע אקרילית. לא יעלו אדים. לכל היותר תהיה הרצפה קרה יותר מאשר בשאר חלקי הבית. נקודה אחרת: בתחילת התקשורת הזכרת תוספת בניה על הגג ורק לאחר מכן הסברת שמדובר ב”שרותים”. במידה ומדובר גם בחדר רחצה (מקלחת) הרי שיש לבצע איטום גם מתחת לריצוף של חדר זה, כפי שנהוג לבצע תמיד בחדרי רחצה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן