הוספת הודעה חדשה
  • · איטום בור ספיגה

    (סימה)

    במהלך בניה גילו לקוחותי בור ספיגה גדול תת קרקעי אשר הם רוצים להסב למחסן. הקבלן הציע לאטום את קירות בור הספיגה - מלט וסיקה 2 שכבות(בצידם הפנימי כמובן,) ואז לצקת בצמוד את קיר הבטון החדש. לי יש תחושה שכדאי לתת רווח בין הקיר הקיים שנאטם לקיר החדש ע"י הצמדת לוחות קלקר בינהם בזמן היציקה. הקבלן טוען שלא זו בלבד שהקלקר "ינדוד" בזמן היציקה, גם שכבת האיטום תהיה לא אפקטיבית ללא קיר הבטון הצמוד. האם ישנה אופציה לאטום את המחסן מפני גשמים?

    • · מחסן, בור ספיגה תת קרקעי

      (גבי)

      שלום סימה,

      תכנון הבניה צריך להתבצע על ידי מהנדס קונסטרוקטור. הקבלן איננו מוסמך לתכנן זאת מה גם שטענותיו אינן נכונות.

      חייבים לבצע תפר התפשטות בין המבנים. אי בצוע תפר התפשטות יגרום לסדיקה בשלב מאוחר יותר, בין המבנים. הסדיקה עלולה כמובן לגרום לחדירת רטיבות וגם לסיבוך מיותר של המצב.את תפר ההתפשטות עצמו ניתן לאטום עם מסטיק פוליאוריטני ועם רצועות PVC ("סיקה-קרבודור") ואפשר לעשות זאת בצורה אסטתית כך שהתפר יראה אסטתי לעין (או יכוסה לגמרי באמצעות קיר גבס). גם הטענה לגבי הקלקר איננה נכונה : ניתן להדביק את הקלקר כך שלא יזוז ממקומו.

      לגבי האיטום עצמו אנא ראי את המאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.יש לבצע את העבודות בדיוק על פי המפרט המצויין במאמר. בצוע חובבני איננו מספק ויש לבצע את העבודות בצורה מקצועית- משום שכשל באיטום יגרום להוצאה כספית כבדה מאוד בעתיד (כגון פרוק הריצוף, הטיח מהקירות וכדומה). יש לתת תשומת לב מיוחדתלסדקים בקירות או בין הקירותלרצפה, במידה וקיימים.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן