הוספת הודעה חדשה
  • · עובש מאחורי כיור

    (ליאור)

    שלום רב,החלפתי לא מזמן כיור אמבטיה תלוי.בעבר היה כיור שהיה תלוי במשך שנים, ובנוסף להברגות, היה מוצמד לכיר עם שכבה דקה של טיט או בטון או מלט או איך שלא מגדירים את זה.אחרי שהורדתי את הכיור הישן ניסיתי להוריד את כל הבטון אבל בגלל שזה היה קשה ולא רציתי להזיק לקרמיקה יותר מדי אז הורדתי רק את מה שהייתי חייב מבחינה אסתטית, החלקים שחרגו מהקווים של הכיור החדש. הצמדתי את הכירו החדש עם ברגים ומילאתי את הרווחים ביו הכיור לקיר עם סיליקון סטנדרטי.מאז שהחלפתי אותו החיבור הזה של הסיליקון סובל מבעיה נוראית של עובש. כבר פעמיים החלפתי את הסיליקון, אפילו לסוג אחר שעלה לי הרבה כסף כי אמרו לי שהוא יותר טוב, וכל פעם צומח שם מחדש העובש.כבר נמאס לי מזה אז הורדתי את הסיליקון ופשוט השארתי את זה ככה בינתיים.יש לי הרגשה שהעובש "התנחל" בתוך שאריות הבטון שעל הקיר, ולכן גם אם אני מנקה טוב עם אקונומיקה וכומרים נגד עובש כמה פעמים לפני שמחזיר את הסיליקון כמו שעשיתי בפעמים הקודמות, אז הוא גודל מתוך השאריות בטון על הקמיקה חזרה לסיליקון.האם זה יכול להיות ככה באמת ?במידה וכן מה אני יכול לעשות ?לא אכפת ל אפילו לפרק את הכיור מהכיר לגמרי ולבצע איזה טיפול חד פעמי שאוכל מייד אחריו לסגור את הכל עם סיליקון מחדש.אגב, איך עובש צומח בתוך הסיליקון ? זה לא אמור להיות חומר אטום ?

    • · עובש, כיור מקלחת

      (גבי)

      שלום ליאור,

      עובש מתפתח כאשר יש תנאי רטיבות "קבועים". כלומר, בכל מקום שבו תהיה רטיבות לאורך זמן - יתפתח בסופו של דבר עובש. כך שהחשיבה הראשונה צריכה להיות כזו שהסיליקון או המלט חייבים להיות מוצבים בשפוע על מנת שרטיבות לא תוכל להתיישב על האזור.

      בנוסף- יש לבצע זאת כך שפני השטח של הסיליקון או של המלט יהיו חלקים לגמרי , ולא מחוספסים.

      הלאה : לגבי הבטון הקבור מאחורי הכיור. אם ישנה בו רטיבות או לחות כלואה אז העובש ימשיך להתפתח. אם הנקוי עם אקונומיקה (כולל שיפשוף מסיבי) - לא עוזר, אז עדיף לפרק את אותו בטון ולשים במקומו בטון חדש עם מוסף אטימה בתוך התערובת , בכמות נדיבה (דבק על בסיס לטקס SBR). רק לאחר ייבוש מוחלט של החומר יש לבצע את האיטום עם החומר הגמיש.

      החומר העדיף לבצוע איננו סיליקון כי אם חומר פוליאוריטני מסוג "סיקפלקס" 11FC. לאחר היישום של החומר יש להחליק אותו. ההחלקה מתבצעת באמצעות אצבע טבולה במי סבון (סבון כלים מהול במיים).

      מעבר לכך, יש תמיד לאוורר את חדר הרחצה.

      אין קסם אחר. אך עם בצוע טוב , כפי שתואר לעיל- לא אמור להיות עובש. העובש אינו "צומח" מתוך הסיליקון, אלא "צומח" מהרטיבות שמונחת עליו או מהרטיבות שמגיעה מתחתיו (מהבטון הישן).

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן