הוספת הודעה חדשה
  • · הצפה מצינור תת קרקעי (המשך)

    (גילה)

    היי גבי.

    לפני כשמונה שנים בנינו בית , ועשינו איטום ממש הרמטי . השכן של הדו שלנו בנה כשנה וחצי לפנינו . ובזמן שבנו הם ביקשו שנסכים שהם "יקברו" בשיטחינו, לרוחב המגרש ,בעומק של 1 מטר צינור השקיה מפלסטיק על מנת שיוכלו להשקות את גינתם הקדמית והאחורית , ואנו הסכמנו מבלי לקחת בחשבון את הסיכונים העתידיים.

    לאחר כשלוש שנים שגרנו בביתנו, הבחנו באזור החולי שבגינתינו שגובל עם החלק המרוצף של החצר בהצפה אדירהמלווהבסחף וקצף ואפילו רעש חזק של מים שמתפרצים ממעמקי האדמה . כשחפרנו גילינו שמדובר באותו צינור השקיה של השכן "שנקבר" בשטחינו כמה שנים קודם .כמובן שדרשנו מהשכנים לנתק מיד את הצינור ולמצוא אלטרנטיבה אחרת, דבר שלקח עד הביצוע מספר חודשים.

    אחר כשנה מאותו גילוי התחלנו להבחין בסימני רטיבות במרצפות המצפה של הסלון אשר התמלאה בחורים וכן באזורים שמעל הפנלים, אפילו ספסל האבן החל להתפורר. גילנו שמים היגיעו גם למחסן שמתחת למדרגות , המים כמובן מצאו דרך והיגיעו עד למטה וראינו זאת גם לפי הרובה החלודתית של חלק מרצפתהמרתף. ( רצפת הממ"דנישארה נקיה לחלוטין )אך יודגש שאף לא קיר אחד של המרתף ניזוק , כל קירות המרתף נשארו "נקיים מכל סימני רטיבות , הקיר היחד שנפגע הוא קיר הבלוקים הגובל עם הסלון ועם הירידה למרתף , דרכו ירדו/עלו המים למטה.

    גבי, אנו לא מוציאים מכלל אפשרות שלאורך "מסלול"הצינור בחלק שעליו בנוי הבית היו במהלך הזמן עד לגילוי האחרון ,מוקדים של פיצוצים ופריצת מים וזאת מבלי שנוכל לראות ברגע אמת והסימנים לכך הם הריצוף במטבח כולל הפגיעה במשקופים. גבי, סליחה על ה"מגילה" ועתה לשאלתי : האם גםבית שאטום "הרמטית" יכול להיפגע מסוג כזה של הצפה כפי שתארתי . אם כן תאר לי בבקשה מדוע זה יכול לקרות. אודה על תשובתך .

    גילה.

    • · הצפה וסימני רטיבות

      (גבי)

      שלום גילה,

      בעקרון- אם הבית נאטם כמו שצריך אז לא אמורה להיות חדירת רטיבות, גם כאשר יש בעיה בניקוז, או כאשר ישנה הצפה של הקרקע. כך שבוודאי שקיים פגם באיטום.

      יחד עם זאת, יכול להיות מצב שבו הטיפול בניקוז עצמו (מניעת ההצפה מאותו הצינור) - יפתור את הבעיה ולא תתרחש חדירת רטיבות בעתיד. לא ניתן לקבוע זאת בנחרצות, אך כן ניתן לקבוע בברור, שיש ליקוי באיטום.

      לשאלתך : באופן תאורתי יכול להיווצר מצב חריג אשר בו מפלס המים בגינה עולה ומרטיב את הקיר החיצוני של הבית- מעל גובה האיטום. האיטום בקיר החיצוני (מאחורי הטיח) אמור לטפס עד מעבר למפלס הקרקע. כך שבאופן תאורתי- אם היתה הצפה והמים עלו מאוד גבוה (נאמר ב 20 ס"מ מעל למפלס הקרקע) תיתכן חדירה של רטיבות אל הקיר (אך לא אל הקומה של המרתף). כל שעל פניו מדובר בבעיית איטום.

      לגבי התאור של האזור, חסרים נתונים וכמובן שצריך לבדוק את המצב בשטח. מספר דברים לא ברורים :

      1. האם אותו משטח מרוצף בגינה, גובל בקיר החיצוני של הסלון ? אם כך- האם כתמי הרטיבות מעל הפנלים בסלון הם בערך באותה נקודת מפגש בין המשטח של הגינה לקיר של הסלון (או שישנה אדמה בינהם) ?

      2. הזכרת גם סימני רטיבות במטבח. האם הקיר החיצוני של המטבח, גובל אף הוא בגינה ?

      3. באיזה חומר נאטם הקיר החיצוני ? יריעות ביטומניות או חומר ביטומני משחתי ?

      מבלי לבדוק בשטח לא ניתן כמובן לקבוע מהיכן חדרו המים. אך מהתאור שלך אפשר להניח שישנה בעיה של אטימה בקירות הגובלים עם הגינה. מומלץ גם לפתוח מרצפת אחת באזורים בו ראית סימני חלודה ברובה (מרתף ומטבח ?) ולראות אם המילוי מתחת לריצוף רטוב.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן