הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מתחת לצינורות

    (שרון)

    האם זה לא יותר נכון לאטום את החדרים הרטובים פעמיים?

    פעם לפני שלב התשתיות ופעם לאחר ביטונם?

    הרי אם יש פיצוץ בצינור עצמו אז תהייה נזילה כלפי מטה

    מצד שני....אם יש פיצוץ או נזילה בצינור המים חייבים ללכת לאן שהו לא?

    תודה

    • · מקלחת

      (גבי)

      שלום שרון,

      השאלה מאוד נכונה. הדעות חלוקות בנושא זה. יש שמצדדים באיטום מתחת לצנרת ויש שמצדדים באיטום מעל לצנרת. במדורהמאמרים תוכל למצוא מפרטים שמתייחסים לשתי צורות האיטום. המאמר על איטום מקלחות וחדרים רטובים בחומרי איטום צימנטים מתאר אטימה מתחת לצינורות. המאמר הראשון ברשימה, על איטום מקלחות וחדרים רטובים בחומרי איטום ביטומנים משחתייםמתאר אטימה מעל לצנרת, מעל ליציקה שמכסה את הצינורות.

      הפתרון הנכון לבעיה זו של אטימת חדרי רחצה למעשה כמעט שאיננו מתבצע כלל, גם בבניה חדשה, ואף אינו מופיע במפרטים של מכון התקנים- וחבל.

      הפתרון הוא לבצע שיפועלכיוון המרזב (נקודת הניקוז) , לאטום את כל השטח, להניח את הצינורות מעל ולהתקין קולטן / מרזב דו מפלסי שינקז גם את הרטיבות שחודרת אל מתחת לריצוף (כמו שעושים בגגות מרוצפים). במקרה שכזה גם כאשר תהייה נזילה מהצנרת המים יזרמו אל נקודת הניקוז ולא יגרם נזק. בנוסף- ניתן להתקין פתח ביקורת במקום כלשהו במקלחת אשר ניתן יהיה לפתוח אותו ולבדוק מדי פעם באם קיימת רטיבות מתחת לריצוף. לצערי- איש איננו מבצע זאת וכנראה שיקח עוד הרבה זמן עד שהגופים הנכונים יתעוררו לנושא...

      למען ההגינות - בשנים האחרונות נעשה יותר ויותר שימוש בקולטן / מרזב דו-מפלסי, אך השימוש בו מגוחך למדי משום שממילא לא מבצעים שיפועים ומשום שממילא היציקות שמעל לצנרת חוסמים את מעבר המים לכיוון אותו קולטן...(!).

      כפי שאתה יכול לראות- הנושא פרוץ ומוזנח לגמרי על ידי כל הגורמים העוסקים בתחום. העדפתי האישית היא אטימה בחומר צימנטי, מתחת לצנרת. במקרה של נזילה, אם החדר יהיה אטום לגמרי, המים יבצבצו בין המרצפות ולא יעברו לשאר שטחי הדירה או לקומה התחתונה. אך הנוהג הנפוץ יותר הוא לאטום מעל היציקה של הצינורות כך שבמקרה של בעיה בצנרת יהיה ניתן להבחין בבעיה (בקומה התחתונה...).

      חג שמח,

      גבי

      • · שאלת המשך

        (שרון)

        האם איטום בחומר צמנטי כגון סיקה 107 מתחת לצינורות

        וחומר משחתי מעליהם כשהם מבוטנים כמובן

        הוא פתרון מעל לטוב לדעתך?

        בכמה זה ייקר את העבודות?אחוזים כמובן

        תודה

        • · אטימה מתחת לצנרת

          (גבי)

          שלום שרון,

          לא מדובר על פתרון מעבר לטוב ואפשר לוותר עליו. בצורה שכזו המים יהיו כלואים בתוך היציקה,כך שאינני רואה בכך מעין פתרון. מבחינת המחיר - אין משמעות. האינסטלטור יכול למרוח שכבה או שתיים של החומר לפני הבצוע של היציקה ומדובר על עלות זעומה של חומר או עבודה. (חובה להכניס דבק לטקס בתוך התערובת של היציקה).

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן