הוספת הודעה חדשה
  • · שכבת בטון מעל מעקה בלוקים

    (סלי)

    שלום רב,

    בגג ובמרפסות, בבית בבניה חדשה, נעשתה קורה עולה בגובה כ- 10 ס"מ, מעליה נבנו שלוש שורות בלוקים. לפני שאשים את הקופינג, מתכנן לשים מעל שורת הבלוקים העליונה שכבת בטון, בעובי כ- 7 ס"מ, ואותה למרוח בחומר איטום סיקה 107, או אפילו יריעות ביטומניות. כשמעל זה, יהיה הקופינג שיודבק באמעות מלט וחול ( לא טיט). כל זה כדי למנוע ממים לחלחל לתוך מעקה הבלוקים, ולמנוע מהמים לחלחל לאורך הבלוקים בהמשך. האם מה שאני מתכנן לעשות עשוי לפתור את הבעיה, והאם יש חשיבות לעובי שכבת הבטון העליוה, למשל, האם הייתם ממליצים שהשכבה העליונה תהיה בעובי גדול יותר ? לפני שלב הטיח, האם יש פעולות איטום שיש לבצע ?

    • · חסר גובה - רצוי 1.1 מטר מעל גובה ריצוף הגג

      (חגי שושני)
      • · בהמשך לחגי הערות נוספות

        (גיורא)

        1..אין בשום אופן להדביק קופינג בעזרת תערובת צמנטית בלי קשר אם כזו המכילה טיט או חול. הדבקה של תערובת צמנטית ללא דבק לאבן חלשה מאד והקופינג עלול להתנתק כפי שאכן קורה הרבה כאשר מבצעים זאת כך..היות ומדובר בסיכון לחיי אדם יש חשיבות רבה להדביק את הקופינג באמצעות דבק מתאים כגון דבק קרמיקה, טיט מוכן לריצוף או כל תערובת מוכנה המתאימה לכך על פי היצרן.

        2.כדי למנוע חדירת מי גשם דרך הקיר ודרך ראש הקיר יש לתכנן מערכת איטום מתאימה.

        לדוגמא, ניתן לישם שכבת החלקה בתערובת צמנטית עתירת מלט על בסיס חול יום ותוסף אקרילי בכמות מתאימה ולאחר אשפרת התערובת לאטום את שני צידי המעקה וראשו במערכת איטום המבוססת על צמנט הידרולי כגון סיקה טופ סיל 107 ומותגים אחרים של חומר איטום צמנטי.

        כמו כן מערכת האיטום של קירות המעקה חייבת להיות חלק ממערכת האיטום של הגג באופן כללי, ולכן יש לתכנן את איטום כל השטח כמערכת אחת .

        לשאלתך,אינני ממליץ ליישם יריעות ביטומניות על שטחים אופקיים מהחשש שיתנתקו.

        .3.מה שאתה מכנה "שכבת בטון" נקרא בעגה המקצועית "חגורת בטון". כדי שתתפקד היא צריכה להיות בגובה של לפחות 12 ס"מ ולהכיל ברזל זיון כיונח כפי שדרוש בחגורות בטון על פי תכנון קונסטרוקטור.

        בהצלחה

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן