הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבויות וייבוש

    (נעם)

    היי,

    קודם כל תודה רבה על הפורום! המידע פה ברמה גבוהה.

    אני גר בבניין ישן בדירה שכורה בקומת הקרקע, ובמקלחת היה עובש בפינה בתקרה עם כתמים צהובים, שגם הופיע בפינת התקרה של השירותים בקיר המשותף עם המקלחת. בעבר ניקו אותו וצבעו והוא חזר.

    הבעלים טוען שהייתה נזילה במקלחת של השכן שהיא בדיוק מעל, ולפני שבועיים היא טופלה (השכן עשה שיפוץ והחליף את הצנרת, אני לא יודע אם הוחלף החול).

    השאלה שלי- איך אדע האם לוקח לתקרה הרבה זמן להתייבש, או שאולי יש מקור אחר לנזילה (נדמה לי שעובר שם גם מרזב פנימי)? האם פשוט לחכות חודש חודשיים לנקות מדי פעם את העובש ולראות אם זה משתפר? אוסיף שאם עומדים מחוץ לבניין רואים את הקיר החיצוני מתחת למקלחת של השכן מקולף ונראה לח. אם זה משנה אז מדובר בקיר דרומי.

    בנוסף אשמח לעוד שתי שאלות:

    #בקיר הנגדי במקלחת ממש מעל האמבטיה איפה שאנחנו מתקלחים יש גם עובש בתקרה, קצת פחות חמור. בכל השטח שבתקרה באמצע אין כלום. האם יכול להיות שזה קשור למרות שאין רצף בין העובשים והם רחוקים? או שיותר סביר שזה נוצר בגלל עיבוי?

    #בקיר המשותף של האמבטיה בצד השני יש חדר ילדים. היה טיפה מקולף שם, אבל חודשיים אחרי שהצמדנו ארון לקיר, הדיקט תפס עובש בגובה של 40-50 ס"מ בערך מעל הפנאלים. האינסטלטור טען שהצנרת שעוברת בקיר מתחממת ולכן נוצרת לחות. בנוסף, האיטום בין האריחים בקיר של האמבטיה ישן והוא אמר שיעשה שם איטום מחדש. האם סביר שהצנרת שעוברת בקיר יוצרת לחות בגלל המים החמים? והאם יש מה לעשות עם זה?

    תודה רבה!

    • · רטיבות ויבוש -תשובות

      (גיורא)

      1.איך אדע האם לוקח לתקרה הרבה זמן להתייבש, או שאולי יש מקור אחר לנזילה (נדמה לי שעובר שם גם מרזב פנימי)? האם פשוט לחכות חודש חודשיים לנקות מדי פעם את העובש ולראות אם זה משתפר?

      כדי לבדוק שהרטיבות התיבשה אפשר להשתמש בצבע קירות רגיל (לא משנה הסוג) בתור סמן- מורחים אותו על השטח שרוצים לבדוק ובודקים - אם הצבע מצהיב סימן שהשטח עדיין לח.

      2. בקיר הנגדי במקלחת ממש מעל האמבטיה איפה שאנחנו מתקלחים יש גם עובש בתקרה, קצת פחות חמור. בכל השטח שבתקרה באמצע אין כלום. האם יכול להיות שזה קשור למרות שאין רצף בין העובשים והם רחוקים? או שיותר סביר שזה נוצר בגלל עיבוי?

      גם וגם.. לאחר סיום סיפור הנזילה תוכלו לדעת.

      3. בקיר המשותף של האמבטיה בצד השני יש חדר ילדים. היה טיפה מקולף שם, אבל חודשיים אחרי שהצמדנו ארון לקיר, הדיקט תפס עובש בגובה של 40-50 ס"מ בערך מעל הפנאלים. האינסטלטור טען שהצנרת שעוברת בקיר מתחממת ולכן נוצרת לחות. בנוסף, האיטום בין האריחים בקיר של האמבטיה ישן והוא אמר שיעשה שם איטום מחדש. האם סביר שהצנרת שעוברת בקיר יוצרת לחות בגלל המים החמים? והאם יש מה לעשות עם זה?

      צבע מתקלף תמיד רק עקב נזילה ולא עקב עיבוי.

      לכן יש צורך לטפל בנזילה ולעקוב אם העובש נפסק.

      מה שכן, סביר שמאחורי ארון נוצר עובש עקב עיבוי במקרים שבהם הקיר מאחוריו קר יותר או נסיבות אחרות גם ללא נזילה.

      פתרון פשוט למניעת תופעה זו הוא הדבקת לוח קלקר דק לקיר מאחורי הארון.

      4. לעיון נוסף בנושא קרא את המאמרים באתר איטומן בנושא-

      צביעת קירות - מקלחות וחדרי רחצה

      עיבוי - איתור ומניעה

      בהצלחה

      • · יבוש

        (נעם)

        תודה על התגובה המהירה!

        יש דרך להעריך כמה זמן יקח לתקרה להתייבש?

        הצד הזה חשוף לשמש רוב היום.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן