הוספת הודעה חדשה
  • · צביעת קיר מקלחת

    (איה סלע)

    שלום רב,

    אני רוצה לסגור פינה למקלחת אורחים, מבלי להכנס להוצאות על כיסוי הקירות באריחים או התקנת מקלחון. האם צבע בלבד יכול להיות כיסוי לקירות? על איזה צבע אתם ממליצים?

    האם יש פרוצידורה מסויימת לצביעה, השונה מצביעה רגילה של קיר?

    תודה רבה

    איה

    • · קירות מקלחת

      (גבי)

      שלום איה,

      אפשר לצבוע את הקירות עם צבע עמיד ברטיבות, רצוי בצבע על בסיס שמן (כגון סופר-קניטקס , של נירלט). את ההחלקה של הקירות אין לבצע עם שפכטל פנימי רגיל (שפכטל ״אמריקאי״ או ״צלוטיט״ ) אלא עם שפכטל ליישום חיצוני או כזה שיעודי למקלחות, כגון אולטרא-ויולט (ניר לט). כנסי לאתר האינטרנט של ניר-לט ומצאי שם את החומרים האמורים.

      לא הזכרת במאום את ענין האיטום של הרצפה ומשום שאין כלל אגנית צפויות להיות בעיות...

      מנסיוני- כל הנסיונות לחסוך באיטום של מקלחות וחדרים רטובים לא מחזיק מעמד לאורך השנים. כך ששוה לחשוב פעמיים לפני שמתחילים. ראי מאמרים על דרכי אטימה של מקלחות במדור מפרטי איטום ושיקום.

      נשמח לעזור בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · איטום וחיפוי קירות מקלחת

        (איה סלע)

        גבי היקר,

        תודה רבה על התגובה וההסבר. המקלחת שאני רוצה לסגור היא למעשה במקלט במקום שהייתה פעם מקלחת אב״ך. הרצפה נראיית רגילה עם ניקוז כמו של מקלחת בפינה--האם זה אומר שהיא אטומה?

        ייתכן שכן אתקין אגנית. האם זה מסובך לעשות את זה לבד?

        גם חשבתי בינתיים אולי כן לחפות את הקיר ואשמח מאד לרעיונות לגבי אריחים פשוטים (-אולי אריכי פלאסטיק או משהו דומה?) שאוכל להתקין בעצמי, וכמה מילות ייעוץ על התקנה כזו. יש לי משור דיסק לחיתוך של אריחים ולבנים.

        המשך יום יפה!

        איה

        • · איטום רצפת מקלחת

          (איה סלע)

          גבי שלום

          קראתי את הוראות האיטום באתר ויש לי שאלה--האם האיטום עם הרשת המוטבעת בחומר בעצם יוצר אגנית מחומר איטום? האם זה משהו שאפשר לעמוד עליו כשמתקלחים?

          • · מקלחת, מרתף

            (גבי)

            שלום איה,

            אם קיים ניקוז ברצפה אז אפשר להשתמש בו או להתחבר אליו.

            לא ברור מהם תנאי השטח שבמקלט : האם ישנו ריצוף ברצפה ? האם מדובר על קיר עם בטון חשוף או קיר עם טיח וצבע (או בלי צבע) ? האם ישנו כבר ״טוש״ בתקרה שישמש לרחצה, עם מים קרים וחמים ?

            לשאלתך: חומר האיטום הצימנטי אמור להיות מיושם על גבי משטחי בטון או טיח בלבד, ולא על גבי מרצפות. הוא אינו משמש כמשטח לרחצה במיוחד משום שהמראה שלו יהיה מכוער (בערך כמו תערובת של מלט דליל שמורחים עם מברשת).

            התקנת אגנית יכולה להיות דבר מרכב מבחינת האינסטלציה: יש לחבר בין הניקוז של האגנית לניקוז שקיים כעת ברצפה. לאחר מכן יש לאטום היטב את הרווח בין האגנית לקירות ומתחת לאגנית- בינה לבין הרצפה, עם חומר גמיש ״סיליקוני״, כגון סיקפלקס. אינני יכול להמליץ על בצוע עצמי פשוט משום שאינני יודע עד כמה את בקיאה בעבודות כפיים מסוג זה.

            לענין החיפוי של הקירות : אפשר לחפות את הקירות בקרמיקה ויש לאטום את הקיר לפני כן. עלות הקרמיקה שולית (קרמיקה זולה עולה כ 30 ש״ח למ״ר), אך בהחלט דרושה בקיאות בהדבקת קרמיקה ואם אין לך נסיון קודם בעבודה זו לא מומלץ כלל להתחיל. הדבקת קרמיקה דורשת נסיון, כמו גם הדבקת אריחים אחרים (מלאכותיים), במיוחד כאשר הקירות עצמם אינם מיושרים במדוייק.

            אנא פרטי יותר נתונים , גם באשר לרמת הגימור שאת מעונינת להגיע אליה.

            גבי

            • · תיאור המקלחת

              (איה סלע)

              שלום גבי

              תיאור מצב המקלט: יש רצפה וקירות שהי וצבועים הרבה שנים ועכשיו עברו צביעה נוספת במסגרת שיפוץ מקלטים כללי. ברור שהצבע אינו מיועד למקלחת, אך בעבר היו מותקנים שני תושים למקלחות אב״ך (ז״א-מקלחת חירום למצב של התקפה כימית). בשיפוץ האחרון הסירו את התושים אך השאירו ברז מחובר עם אותו צינור מקורי. אני חושבתלהתקין תוש על אותו הצינור ולחבר אליו מכשיר אטמור לחימום.

              ניסיון.. מה אומר לך? צבעתי ועשיתי מני שיפוצים בחיי. אבל לא עבודה עם קרמיקה.

              לגבי הגימור-זו גם שאלה טובה. מצד אחד אני אוהבת גימורים יפים.ובמיוחד חשוב לי שהגימור יהיה נכון למטרה. ז״א, שאדע שאפשר להתקלחת והקירות לא יספגו מים ועובש, ושגם אוכל נקות אותם בנוחיות. זאת בהנחה שלא יהיו במקום מקלחות יומיות אלא רק מדי פעם.

              מה דעתך על המחשבה הזאת: להתקין אגנית (אנסה להיעזרבבעל מקצוע מקומי אם אתה טוען שזה מסובך) ולצבוע את הקירות בצבע מתאים (מה דעתך על הצבע של טמבור למקלחות?) ורק מקרה שיתברר שיש שימוש מאסיבי למקלחת, להשקיע בריצוף הקירות.

              אני אוהבת להתנסות בטכניקות בנייה והייתי רוצה ללמוד ולעשות דברים בעצמי, אך אני מניחה שבשביל זה צריך למצוא בעל מקצוע אדיב שיסכים להיות מורה דרך..

              תודה.

              איה

              • · אטימת מקלחת

                (גבי)

                שלום איה,

                הדבקת קרמיקה אכן איננה מלאכה שכדאי לך להכנס לתוכה, מה גם שלשם כך יש להסיר את כל שכבת הצבע מהקירות. הפתרון של התקנת אגנית וצביעת הקירות הוא הפתרון הנכון למצב הקיים, אך כמובן שאיננו אידיאלי משום שבצוע מקצועי אמור לכלול את הסרת הצבע- איטום הקירות וחיפוי בקרמיקה.

                על כל פנים- תוכלי לצבוע את הקירות בצבע עמיד למים, רצוי על בסיס שמן ולא על בסיס אקרילי, ועם שכבת יסוד מתאימה. לא ברור לי לאיזה צבע למקלחות״של טמבור״ התכוונת בדיוק. אפשר לצבוע עם צבע על בסיס שמן או בצבעים יקרים יותר כגון צבעי אפוקסי או פוליאוריטן. הצביעה צריכה להיות מושלמת משום שאם תחדוראפילו מעטלחות במקום כלשהנו- הדבר יגרום להתנפחויות ולקילופי צבע רבים. אם נחוצים תיקונים בקירות לפני הצביעה- יש לבצע אותם עם שפכטל שעמיד ברטיבות (וקיים שפכטל כזה במיוחד למקלחות או לקירות חיצונים).

                שוב : לא מדובר על פתרון מקצועי למקלחות אלא על כזה שיכול להתאים למגבלות שציינת.

                שיהיה בהצלחה,

                גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן