הוספת הודעה חדשה
  • · חומר איטום לבטון מאושר למגע עם מזון

    (צחי)

    שלום, אני מעצב מוצרים מבטון ומחפש חומר מאושר למגע עם מזון שיאטום את המוצרים, כך שניתן יהיה להניח עליהם אוכל כדוגמת גבינות, בורקסים, עוגות, ועוד. ובנוסף אם אפשר שתהיה לו עמידות בפני שחיקה של סכו"ם.בשיטוט באינטרנט מצאתי מספר מוצרים ורציתי לשאול האם אחד מהם מתאים למטרה שלי:1. צבע אפוקסי - טמבור קסיר 882. צבע אפוקסי - טמבור טמגרד FC3. סילר לבטון OBTEGO R-4004. סילר לבטון 925T סיקה גרדאולי יש מוצר אחר שאתם מכירים שמתאים יותר למטרה שלי?אשמח לחוכמתכם ועזרתכם.

    • · לאתגר כזה מומלץ ייעוץ מקצועי

      (חגי שושני)

      צחיאתגר כמו זה שאתה מתאר דורש ייעוץ מקצועי (בתשלום, עם הבנת הצרכים, אופן השימוש במוצרים, היקף, האחריות והאישורים הנדרשים מייצרן ומשווק של מוצרים לשימוש במגע עם מזון, מפרט ציפוי, צורך סביר בהתאמת מפרט הבטון, ועוד ועוד).

      צביעת מוצרים בצבע בעל אישור מגע במוצרי מזון עדיין אינה מתירה את השימוש בהם.כל שריטה/פגם בצבע עלול לחשוף את המשתמש לחומרים אסורים במגע במזון.צבעים אפוקסיים - קרא היטב את הנחיות הכנת השטח בדפי המוצר.....לא צובעים אותם על בטון אלא על צבע יסוד עבה, אחרי החלקה וטיפול יסודי של פני הבטון, אחרי אשפרה מלאה של הבטון.....סילרים - אחת ההברקות השיווקיות, אחת ההגדרות המטעות ביותר בתחום האיטום.סילר איננו חומר איטום, אלא חומר שמשנה את מתח הפנים של השטח כך שמים "ייתגלגלו" על השטח ולא "יימרחו" עליו.סילר הופך שטח לדוחה מים מחד, ואוהב/סופג שמן מאידך.....יש שלוש משפחות כימיות שונות של סילרים, בעלות שמות דומים להפליא:סילאן, סילוקסאן, סיליקאט, ויש גם מוצרים שמערבים כמה סוגי סילרים.שלושת משפחות החומרים יכולות להגיע בתמיסה (בממס אורגני דליק ורעיל), או בתחליב ("בסיס מים" בתוספת כימיקלים מתחלבים/אמולגטורים)משפחה נוספת של ציפויים הנדסיים היא MMA - מתיל-מט-אקרילאט.אם ברצונך בייעוץ מקצועי - אנא השאר הודעה במדור "צור קשר" (למטה מימין בדף זה)

      בהצלחה

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן