הוספת הודעה חדשה
  • · תיקון פריצת מים בבריכת שחיה מבטון

    (שניר)

    שלום,

    לאחר יציקת בריכת בטון בבית פרטי ומתן אשפרה כנדרש, ביצעת בדיקת הצפה חלקית (מילוי עד 10 סנטים מעל החלק הרדוד של הבריכה, החלק העמוק היה מלא כ-40 סנטים). במהלך הבדיקה נראו מים יוצאים בחיבור שבין הריצפה לבין הקיר. ובקיר עצמו. יש לציין שלא רואים את איזור הפריצה מפנים הבריכה.

    איש הבריכות טוען שיש לבצע סיתות ידני ואיטום באמצעות מלט מהיר (waterplug או דומה לו). הקונסטרוקטור טוען שיש חשש על ידי החציבה וחוסר מיומנות בשימוש החומר הזה לבצע נזק גדול יותר וליצור סדקים נוספים באיזורי הפריצה, ולכן ממליץ כפי שעושים במקורות להשתמש בסיקה 107 מפנים הבריכה ולבצע בדיקה חוזרת לאחר מכן.

    אשמח לעצתכם בנושא.

    מצב סרטון

    https://vimeo.com/user99233412/review/339826511/d7bf287c88

    • · תיקוני איטום בבריכת בטון

      (גבי)

      שלום שניר,

      שני הצדדים צודקים לפחות בחלק מהדברים.

      אכן דרושה מיומנות בבצוע. חציבה "אובססיבית" עלולה לגרום נזק לבטון החדש.

      יחד עם זאת, נכון יותר לנסות ולמצוא את הפגם בבטון ולתקן אותו עם מלט מהיר, ורק לאחר מכן לאטום את כל השטח.

      ראשית - יש לבחון מקרוב ולראות אם קיים באזור הדליפה שבקיר איזשהו סדק זעיר או סימן שמצביע על קיומו של כיס-חצץ / חללים בבטון.

      לעיתים לא ניתן להבחין בעין בליקוי כלשהו בסביבה הפנימית המקבליה למקום הנזילה החיצונית. תופעה זו מתרחשת כאשר תערובת היציקה לא קיבלה מספיק ויברציה ונוצרו בתוכה קיני-חצץ / חללים. המים במקרה שכזה חודרים לתוכה ממקום אחד, נודדים ומטיילים בתוכה דרך החללים ויוצאים החוצה ממקום מרוחק יותר.

      (תופעה זו היאאגב שכיחה וניתן להבחים בה במהלך עבודות לאיטום מרתפים או בריכות. כאשר מזריקים חומר איטום פוליאוריטני נוזלי לתוך סדק כלשהו ביציקה, החומר לפתע מגיח ויוצא ממקום מרוחק יותר, לעיתים אף מרוחק ממש הרבה יותר).

      הדרך הנכונה לאטום בריכות היא לבצע תחילה הכנה טובה לתשתית , כולל שימוש במלט מהיר במקומות הדולפים, במידה ורואים אותם בעין, וכולל ובמיוחד טיפול בהפסקות היציקה (חבורי קיר-רצפה). יש גם לטפל במקביל במקומות שבהם הברזלים שביציקה אולי חשופים מדי.

      אפשר גם לסתת מגרעת קטנה בחיבורי קיר-רצפה ולמלא אותה בתערובת אוטמת (מלט מהיר או חומר איטום גבישי) ואחר כך לצקת רולקות, להחליק את הקירות והרצפה בתערובת מועשרת בדבק- ורק בסוף לאטום בחומר איטום צימנטי משחתי בכמות של כ 5-6 ק"ג למ"ר וכולל רשת אינטרגלס בין השכבות, למניעת סדיקה.

      ראה מאמרים על איטום מרתפים מבפנים וגם איטום בריכות נוי בחומרים צימנטיים.(המפרטים ממש זהים).

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן