הוספת הודעה חדשה
  • · נזילה מהתקרה

    (דן)

    אני גר בקומה אחרונה, בגג שמו יריעות לפני 3 שנים, אבל בגשם האחרון שהיה הופיע כתם וטפטוףבתקרה- קרוב לקיר החיצוני.הבית ישן ובקירות החיצוניים יש שפריץ מתקלף ועייף מאד.

    יש לי הרגשה שהמים נכנסים לא מהגג אלא מהקיר החיצוני ומחלחלים פנימהאופקית לכוון התקרה. האם זה הגיוני? או שזה בהכרח מהגג למרות היריעות.

    אם זה אכן מהקיר איך ניתן לאטום אותו מבחוץ-באיזה חומר?

    אודה על תשובה מפורטת ומוסברת הנדסית כמו שאתה יודע לעשות וזה פשוט כיף לקרוא.

    • · איטום סדק בקיר חיצוני

      (גבי)

      שלום דן,

      אם אינך רואה ליקויים ברורים לעין בשכבה של היריעות אז כנראה שהבעיה היא בסדק החיצוני. תחילה יש לבדוק ליקויים ברורים לעין כגון : ניתוק של היריעה מהקירות , ניתוק בין היריעות, חורים או קרעים באזור או באזורים סמוכים. זוהי הבדיקה הראשונית וגם אם עושים אותה היטב תמיד אפשר לפספס חרירים כך שהצלחת בדיקה שכזואיננה מוחלטת. לבדיקה אבסולוטית של שכבת האיטום בגג אין מנוס מבצוע בדיקת הצפה.

      לגבי הסדק בקיר החיצוני:

      התופעה מאוד נפוצה במבנים ישנים, במיוחד בקטע של החיבור מתחת למעקה של הגג. סדק באזור זה גורם לחדירת מים אל מתחת לשכבת האיטום ומשם- אל התקרה שלך. כך שהאבחנה שלך לגמרי נכונה.

      יש כמה אפשרויות לאיטום הסדק ומכיוון שהכנסת אותי ל"מוזה" , נמשיך באותו הסגנון:

      1. שיטת החפיף :("עשיתי לבד וזה עבד, אבל פתאום יש בעיות")

      מורחים פוליגג על הדפנות של הסדק, מדביקים עליו רצועה של רשת אינטרגלס ומורחים שכבה נוספת על גבי הנ"ל. מכוער פחד, מחזיק מעמד 2-3 שנים עד ל"פרטאץ`" הבא.

      2. שיטת ה"כאילו מקצועי" : ("הזמנו קבלן איטום ועדיין יש בעיות"):

      מזמינים חברת סנפלינג. הם נותנים לך מפרט טכני עם מילים מפוצצות כמו "חומר פוליאוריטני חזק ועמיד וכולל שכבת יסוד " ומבטיחים אחריות. מה שמתבצע בשטח זה שמורחים שכבת יסוד בדפנות של הסדק וממלאים אותו עם סיקפלקס (מסטיק פוליאוריטני שנראה כמו סיליקון לבן או אפור).

      התוצאה: מכוער, מחזיק מעמד קצת יותר טוב, עד לאותו זמן שבו הסיקפלקס ניתק מהדפנות או נקרע, או שהרטיבות פשוט עוקפת את האיטום וחודרת מהצדדים, דרך חילחול מהקירות הסמוכים.

      ישנה גם אפשרות פשוטה של איטום הסדק עם תערובת מלט ודבק, אלא שאם הסדק ימשיך להיות בתנועה תיקון שכזה לא יחזיק מעמד לאורך זמן. על התיקון מבצעים צבע גמיש. לעיתים זה פותר את הבעיה ולעיתים לא.

      3. הדרך המקצועית : ("למה כל כך יקר ?")

      חותכים עם דיסק את הטיח שמצידי הסדק. מורידים את כל הטיח והבטון הרופפים שבאזור, עד שמגיעים לסדק עצמו שנמצא מאחורי הטיח ועד שנשאר רק בטון חזק ויציב על השטח שבצדדים. מכינים (אוטמים ומיישרים)את השטח שבצידי הסדק עם תערובת של מלט +חול (2:1)ודבק מסוג סיקה לטקס בכמות של 50 אחוז מהמים. ממתינים לייבוש (למחרת או יומיים אחר כך). חוזרים אל המקום ואוטמים כעת את הסדק עם סיקפלקס ופריימר. לאחר מכן מכסים את הכל עם שכבת טיח צימנטי מועשר בדבק כנ"ל ורצוי גם רשת או רצועת יוטה לפני כן, שמודבקת על הקיר עם תערובת דלילה של מלט+מים+דבק כנ"ל. מיישרים את הקיר היטב ומצפים אותו בצבע גמיש או ציפוי אחר , בהתאם לציפוי העכשוי של הקיר (שפריץ+ צבע,למשל).

      בשיטה זו לעולם לא יחדרו יותר מים אל המבנה. יתכן כי יפתח סדק שוב, בעתיד, בשכבת הטיח העליונה, אך גם במקרה כזה המים לא יחדרו פנימה. תמיד רצוי לצפות קירות שכאלה עם חומר גמיש ועבה (כמו צבע מסוג טמבורפלקס, או סופר-גמיש של נירלט).

      4. במקרים חריגים, כאשר הסדק ממש רחב וברור שימשיך לזוז "כל החיים" , אפשר גם לתכנן שם תפר התפשטות יפה לעין. בשיטה זו יראו פס אחיד וישר (2-3 ס"מ רוחב) לאורך כל הקו התחתון של המעקה.

      5. הכי טוב: שיפוץ חיצוני כולל. אבל אז ישנה התופעה של : "הדיירים לא מסכימים", "כולם כאן זקנים" , "2 בעלי דירות בכלל בחו"ל", חצי מהדיירים בדמי-מפתח", וכולי...

      צחוק צחוק, אבל אלו בערך המצבים האמיתיים. לשיקולך.

      אם תרצה הסבר נוסף על שיטה זו או אחרת נשמח לפרט הלאה ולעזור.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תגובה

        (דן)

        כמה זה יעלה לי- אופציה 3?

        • · בכמה מטר אורך מדובר ?

          (גבי)
          • · רק

            (דן)

            האזור הבעייתי בקיר הוא מטר על מטר. אתם עושים את זה?

            • · המשך

              (גבי)

              שלום שוב,

              בדרך כלל איננו מבצעים אך נוכל לעזור גם בהפנייה אם תפנה טלפונית.

              לעצם הענין: מטר אורך הוא קטע קטן וכנראה שהסדק ממילא ארוך יותר. מחיר לעבודה רק עבור המטר ההוא יכול לעלות כ 3000 ש"ח, משום הצורך לחזור אל המקום כשלוש פעמים. מדובר בהערכה מהשרוול ויש צורך להגיע לשטח ולראות במה מדובר ומהו מצבו של הקיר.

              באפשרותך גם לבצע את אחת משתי האפשרויות הראשונות, בכמחצית המחיר, לפחות עד לאותו שלב בו יחליטו הדיירים על שיפוץ חיצוני כולל.

              בכל מקרה נשמח לעזור.

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן