הוספת הודעה חדשה
  • · סדקים

    (אלכס)

    1. בבניין מגורים בן קרוב ל-5 שנים נוצרה בעיה של סדקים בקירות הפנימיים ובתקרות. הקבלן טוען כי מדובר בסדקים נימיים בעובי של עד 1 מ"מ שבדרך כלל לא מתקנים אותם, מה שלא נראה לי הגיוני. האם נכון ואיפה זה כתוב - האם יש תקנות בנייה שאפשר להעזר בהן ו/או להפנות אליהן את הקבלן? מהי תקופת אחריות הקבלן לטיפול בסדקים אלו?

    2. בעיית חרקי רטיבות שמופיעים מדי פעם בדירה גם בקיץ וגם בחורף. בעבר הייתה בעיית איטום וחדירת מי גשם בחורף שטופלה, ולכן נראה שזו לא הסיבה. כמו כן, אין נזילות פנימיות בצנרת שנראות לעין. מה יכולה להיות הסיבה לחרקי הרטיבות?

    תודה רבה מראש.

    • · סדקים בבית חדש ורטיבות

      (גבי)

      שלום אלכס,

      1. יש לבחון מקרוב ולראות אם מדובר בסדקים שקיימים בשכבת הטיח בלבד או בסדקים מהותיים יותר שנגרמים עקב בעיה בשלד או בחיבורי בלוק-בטון וכדומה. אם ישנם סדיקם בטיח יש בגפ לבחון אם הוא משמיע צליל "חלול", דבר המעיד על כשל בחיבור אל התשתית.

      לאחר בחינת הסדקים אפשר לקבוע את צורת הטיפול בהם. בבתים חדשים יתכנו סדקים אקרעיים שאפשר לטפל בהם בקלות יחסית. אך יש לוודא שלא מדובר על סדקים שישובו להופיע.

      2. אותם חרקי רטיבות מופיעים בד"כ כאשר ישנה לחות קבועה (גם בקיץ) בחדרי רחצה וכיוצ"ב. התופעה יכולה להתרחש גם בדירות שאין בהן כל בעיית רטיבות עקב איטום כושל. יש לאוורר את האזור היטב ולחטא אותו. במקביל יש לבדוק אם ישנה בעיית רטיבות עקב איטום לקוי או צנרת פגומה.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה רבה על התשובה אבל

        (אלכס)

        השאלה היא לא איך לטפל בסדקים אלא האם הקבלן מחויב לטפל בהם ומהי תקופת אחריותו או שאינו מחויב לטפל בהם כפי שנאמר לנו ע"י הקבלן "בסדקים נימיים בד"כ לא מטפלים". על אלו תקנות בנייה/תקנות אחרות ניתן להסתמך כאן?

        לגבי חרקי הרטיבות, אז אם אין בעיית צנרת שנראית לעין, ככל הנראה מדובר באיטום לקוי, כלומר החרקים הללו נכנסים מבחוץ דרך פתחים? האם הבנתי נכון? כיצד ניתן להוכיח שמדובר בבעיית איטום? תודה רבה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן