הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בתקרה מתחת לפתח ניקוז בגג שטוח

    (גיא)

    שלום למומחים של איטומן,

    ראשית ברצוני להודות לכם על רצונכם ומרצכם לעזור לכל כך הרבה אנשים בפורום הנפלא הזה, אני נעזר בפורום פעמים רבות ומדובר באבן שואבת לתחום!

    אני גר בבית פרטי בהרי ירושלים כאשר לבית גג בטון שטוח בשטח של כ-45 מ"ר, לגג שיפועים טובים ולפני כשלושה חורפים בוצעו יריעות ע"י בעל מקצוע. ישנו פתח ניקוז אחד שהיה פעם "3 והיום הוא אולי "1.5 שמושך את המים לצמ"ג נסתר בקיר ממנו הזרימה החוצה טובה. מתחת ליריעות הושם קולטן (אם אני לא טועה במינוח) שיושב בתוך הצמ"ג. נראה שהיריעות במצב טוב ושהעבודה בוצעה באופן מקצועי בסה"כ.

    מהחורף הראשון באירועי גשם משמעותיים הייתה מופיעה רטיבות בתקרה מתחת לקולטן עד שהגג היה מתרוקן. לאחרונה הצלחתי סוף סוף לגרום לבעל המקצוע לחזור ולתקן והוא הוציא את הקולטן ועשה תיקון ביריעה בלבד כפי שניתן לראות בתמונה. כבר בגשם הנוכחי, שלא היה חריג במיוחד, הופיעה שוב הרטיבות והפעם אפילו נשארה זמן ארוך יותר וכלל טפטוף קטן לתוך הבית בפעם הראשונה.את באותו בעל מקצוע כנראה כבר לא אזמין..

    שאלתי היא האם כדאי לי לעשות כך: להסיר את היריעות באותו אזור עד המעקה, לסתום את הצמ"ג, לקדוח דרך המעקה "4 (או "3 אם מספיק לדעתך) בשיפוע חזק החוצה (כלומר "פישר" בזווית 5 מעלות או כמה שתמליץ) ולהכניס בפנים צינור פלסטיק, לתקן את השיפועים לכיוון המעקה עם מדה ואח"כ לאטום את האזור עם מסטיק 244 של ביטום (כדיי שלא יהיה צורך בחימום ואוכל לעשות זאת בעצמי).

    בנוסף, האם ניתן לבצע את כל העבודה כולל הסתימה מסביב ל"פישר" רק עם אותו מסטיק לעיל ואם אעבוד לפי המפרט המדויק של החומר כולל הפרימר והביטומסילבר האם ניתן להגיד שאיכות האיטום תהיה דומה לזו ביריעות (כתלות בטיב העבודה כמובן).

    אודה לך מאוד על תשובתך,

    גיא.

    • · נזילה מגג שטוח באזור פתח הניקוז

      (גיורא)

      גיא שלום,

      המצב שתארת חוזר על עצמו לצערנו באין ספור מקרים-

      גג עם יריעות ביטומניות תקינות לכאורה אשר מופיעה בו נזילה מתחת לפתח הניקוז ותיקון פתח הניקוז אינו משפיע לטובה ולאיש האיטום אין תשובה.

      הסיבה היא שמחפשים את הליקוי במקום הלא נכון....

      ההסבר הוא פשוט- חללים שקיימים באופן נורמאלי ביריעה ביטומנית מאפשרים זחילה של מים שחדרו עקב ליקוי כלשהו, לעבור ולזחול מתחת ליריעות עם שיפועי הגג עד מצאם מקום בו תשתית הבטון סדוקה ושם המים יוצאים ונוצרים סימני רטיבות בתקרה. (גג בטון יצוק אינו מעביר מים גם ללא איטום).

      על תופעה זו בגגות מכוסים ביריעה ביטומנית תוכל לעיין במאמר על איתור נזילות בגגות מרוצפים (נכון גם לגגות ללא ריצוף) באתר איטומןכאן.

      אחד המקומות שבו קיים סדק מובנה בגגות הוא היקף אביזר הניקוז הפלסטי המוטבע בבטון,

      ולכן אין פלא שנזילות בגגות מסוג זה מופיעות באופן עקבי בעיקר במיקום זה .

      לפיכך תוכל להבין כי כאשר קיים ליקוי כלשהו באיטום גג כזה, אין אפשרות לאתר אותו ישירות על פי מקום הופעתו בתקרה.

      תופעה זו מקשה על איתור מקום הליקוי גם על אנשי איטום מקצועיים שעיסוקם העיקרי בהתקנת יריעות ביטומניות ואינם מתמחים באיתור ליקויים.

      הדרך האפשרית לפתרון בעיות מסוג זה היא לסרוק ולאתר את הליקויים באיטום גג ,וכמובן לאטמם באופן מיטבי .

      חשוב רק לדעת כי אין בנמצא כל מכשיר פלא (כולל מצלמות תרמיות..) או שיטה מובנית כלשהי המאפשרים איבחון ליקויים בשכבת האיטום- רק סריקה ואיתור ויזואלי על סמך הכרות עם הליקויים המצויים והבנת המכניזם של פעולתם יכולים להביא לתוצאה מיטבית.

      העצה היחידה שאולי תעזור לאבחנה מרחוק תהיה לבדוק במעברי צנרת דרך הגג ששם מתרכזים עיקר הליקויים.

      איתור ליקויים כאלה מצריך ידע והתמחות כך שבהחלט יתכן שתצטרך להעזר לשם כך במומחה.

      בהצלחה

      ,

      • · האם בכל זאת לא כדאי לעשות ”פישר”?

        (גיא)

        שלום גיורא,

        תודה על תשובתך המהירה.

        ההסבר שכתבת מובן ובהחלט נשמע הגיוני. אני חושב שהצלחתי למקד את האזור הבעייתי אכן למעבר הצנרת בכך שהרטבתי מקומית את אזור הקולטן (רק את היריעה החדשה שמופיעה בתמונה הקודמת) והרטיבות שוב הופיעה בתקרה.

        אפשר לשאול את דעתך לפתרון שהצעתי של לחסום את הצמ״ג ולעשות ״פישר״?

        כמובן שבהמשך לתגובתך עתה זה ילווה בסקירה ווויזאלית לסדקים באזור סביב הקולטן וטיפול בהם במידה ויתגלו, יישום סיקהפלקס בין הצמ"ג הישן לתקרה בטרם יישום המדה ואשפרה טובה למדה לפני יישום האיטום.

        אני מאוד מודה לך,

        גיא.

        • · בבקשה. לפי הסברך כנראה שמדובר בנזילה מצינור הניקוז עצמו

          (גיורא)

          אם הזרמת מים לפתח הניקוז בלבד והתגלתה נזילה ,המסקנה צריכה להיות שצינור הניקוז עצמו אינו תקין.כדאי לודא זאת בבדיקה חוזרת.

          במקרה כזה עדיף לבדוק מה בדיוק התקלה בקו הניקוז ולתקן אותה לאחר פתיחת המקום או אף באמצעות ציוד מיוחד של תיקון צנרת ללא הרס.

          אם אין תקציב לעבודה כזו,תיקון חירום יכול להיות התקנת ניקוז אלטרנטיבי במקום הקיים כפי שהצעת, רק שאז כפי הנראה תהיה בעיה עם השיפועים.

          בהצלחה

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן