הוספת הודעה חדשה
  • · פתרון איטום לקצה היריעה

    (רועי)

    שלום רב,

    קבלן האיטום שלי ביצע את כלל העבודה כפי שסיכמתנו וגם ביצענו בדיקת הצפה שיצאה תקינה. כבר בהתחלה כאשר סיכמנו אתמפרט העבודה ביננו שאלתי אם הוא מבצע פסי אלומיניום בקצה היריעות הביטומניות והוא טען שכיום כבר לא מבצעים זאת משום שיצא מהתקן.

    שאלתי הראשונה האם הוא צודק.

    שאלה שניה - בהינתן שהוא סיים את עבודתו כפי שסיכמנו אך אני מעוניין בכל זאת לבצע בעצמי איזשהו פתרון לקצה היריעות - מה הכי מתאים? שמתי לב שבגגות של השכנים שלי (שכונה חדשה של בתים חד קומתיים) קבלן האיטום (קבלן אחר) יישם איזשהו חומר על בסיס צמנטי לאורך כל קצות היריעות. הקבלן שלי טען שזה בסך הכל טיט ולא חומר איטום. הייתי רוצה להבין האם ניתן למרוח שכבה נדיבה של חומר כגון סיקה רפ ולאחר מכן מספר שכבות של סיקה סיל 105 על מנת לתת פתרון איטומי לקצה היריעות? האם יש חומר ביטומני או על בסיס פוליאוריאה שניתן למרוח בעצמי ושיהיה עמיד בשמש לכמה שיותר שנים?

    תודה מראש!

    • · איטום קצה יריעות ביטומניות בגג

      (גבי)

      שלום רועי,

      לא זכור לי שסרגלי האלומיניום יצאו מהתקן (...) על כל פנים לדעתי אין בהם צורך בכל המקרים ולעיתים אף יוצא מהם יותר נזק מתועלת כתוצאה מיישום לקוי.

      בעקרון כדאי תמיד להגן על קצות היריעות כך שלא יתנתקו מהקיר ועל מנת שמי הגשמים שניגרים במורד הקיר לא יחדרו מאחורי היריעה.למטרה זו אפשר ליישם מסטיק ביטומני סמיך מעל קצה היריעה ולהתיז מעליו מעט חול ים בעודו טרי. מספר ימים לאחר מכן כדאי ללהלבין את המסטיק עם צבע אקרילי במספר שכבות. (אפשר אגב לעשות זאת גם על כל שטח הגג למטרת הלבנה והגנה / בידוד מהשמש).

      אופציה נוספת היא באמצעות שכבת הרבצה צמנטית כפי שציינת (תערובת של מלט וחול ים + דבק מסוג לטקס SBR), וכפי שמבצעים בקירות חוץ לפני שכבת הטיח המיישר. אך אין כל צורך להשתמש ב"סיקה רפ" או בחומר איטום צימנטי. בכל מקרה יש גם להקפיד על כך שהקיר שמעל היריעות יהיה אטום כך שהמים לא יחלחלו לתוכו ושוב ירדו אל מאחורי היריעות.

      בברכה,

      גבי

      • · שאלה לגבי מסטיק ביטומני

        (רועי)

        גבי תודה רבה על התשובה.

        ברשותך שאלה נוספת - על "מקלות הסבא" שבהם מושחלת צנרת המיזוג ובמספר מקומות נוספים (למשל בחיבור בין קורת פרגולת הבטון ובין הקיר החיצוני עליו היא מחוברת) הוא מרח מסטיק ביטומני אך אמר לי שיש לחדש אותו כל שנתיים משום שהחשיפה לשמש גורמת לבלאי וסדיקה. שאלתי היא האם קיים חומר שיהיה עמיד יותר משנתיים. משיטוט באינטרנט ראיתי משחות פוליאוריטניות או משהו כזה? תוכל לתת כיוון לסוג חומרים ורצוי אם אפשר לחומרים ספציפיים למטרה זו שיהיו עמידים לכמה שיותר שנים?

        שוב תודה על התשובות המקצועיות והמהירות,

        רועי

        • · מסטיק ביטומני בגג

          (גבי)

          שלום רועי,

          כפי שציינתי קודם לכן, אפשר פשוט להלבין את כל המסטיקים הביטומניים החשופים עם צבע אקרילי. פרקטיקה מקובלת (ולא כ"כ מומלצת) היא ליישם מעל המסטיק הביטומני חומר איטום אקרילי כגון פוליגג ודומיו (שכבת יסוד מדוללת ועוד שכבה לא מדוללת מעליו).

          הבעיה עם חומרים אחרים, כגון המסטיקים הפוליאוריטניים, היא שאי אפשר ליישם אותם ישירות מעל גבי חומר ביטומני חדש / טרי, וממה שתארת נראה שמדובר על איטום גג חדש.

          כך שהפשוט ביותר יהיה להלבין את המסטיק בצבע פלוס דבק (למשל "סיקה לטקס סופר") ולהגן עליו מפני השמש.

          בהמשך, כאשר החומר הביטומני יתיישן, תוכל גם לאטום מעליו עם מסטיקים או חומרי איטום פוליאוריטניים משחתיים (במריחה). חומר משחתי לדוגמא: "מריסיל 250". מסטיק לדוגמא - "סיקה פלקס 11FC".

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן