הוספת הודעה חדשה
  • · איטום פתחי מרזבים בגג בעל יריעות ביטומניות

    (שרול)

    שלום רב,

    אני מתגורר בבית פרטי יחסית חדש (3 שנים), עם תקרה המצופה במשטחים ביטומניים ועם מרזבים פנימיים בתוך העמודים. כבר מהשנה הראשונה, לאחר כמה ימי גשם, מופיעה רטיבות קלה בתקרה (אותה ניתן לזהות כאשר נמצאים בתוך הבית ומביטים מעלה) בקוטר של כ-10 ס"מ. מה שמיוחד זה שהרטיבות הזו מופיעה ממש מתחת לפתח של כמעט כל המרזבים בבית (ממש מתחת לפתח הקיים במשטח הביטומני).

    בשנה הראשונה נאמר לי שכנראה הנזילה היא דווקא מהנשם שממוקם בקצה העמוד, מעל הציר האנכי של המרזב וסדקים שמסביבו גורמים לחילחול של מים "מסביב לצינור" בזווית עד לנקודת פתח המרזב. על כן אטמתי אותו בסיכה-פלקס. מה שלא עזר.

    שאלתי היא: האם מריחת חומר פוליאוריטני משחתי (מאריס) באזור פתח המרזב (וגם סביב הנשם) תעשה את העבודה ותציל אותי מהרטיבות ?

    תודה

    • · כתמי רטיבות בתקרה מתחת למרזבים

      (גבי)

      /שלום שרול,

      התופעה שציינת שכיחה בגגות שאטומים עם יריעות ביטומניות באופן רשלני. כאשר מים חודרים אל מאחורי היריעות הם זוחלים מתחת להן עד שהם מגיעים לנקודות הנמוכות בגג (המרזבים) וגורמים שם לכתמי רטיבות בתקרה.

      מסיבה זו, תיקון מקומי בגג סביב אזור המרזב בד"כ אינו מועיל. (ראה גם מאמר מסביר על איתור נזילות בגגות מרוצפים / או גגות שאטומים ביריעות).

      יש כמובן לבדוק בשטח את מצב הגג ולהחליט לאחר מכן על אופן הפעולה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן