הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בגג שנאטם ביריעות ”העוגן”

    (ליאורה)

    אנו סובלים מרטיבות בתקרה לאורך הקיר החיצוני בצד הדרומי של הבית. לפני כ-7 שנים בצענו בגג הזה איטום חדש עם יריעות PVC של העוגן מעל יריעות ביטומניות קיימות. אשמח לעצה כיצד להתמודד עם הרטיבות.

    • · איטום ביריעות PVC

      (גבי)

      שלום ליאורה, הבעיה באיטום ביריעות PVC היא שקרע מקומי אחד ביריעות גורם לכשלון של כל מערכת האיטום. במקרה כזה מיקום הרטיבות בתקרה איננו מצביע על מיקום הכשל בגג משום שחדירת הרטיבות יכולה להגיע ממקום מרוחק יותר. בנוסף יש לבדוק את הקירות ולראות באם קיים סדק בקיר החיצוני הסמוך למיקום הרטיבות בבית. סדקים כאלו נפוצים במיוחד בגגות עם מעקה בנוי ויתכן כי נפתח סדק בחיבור בין יציקת המעקה ליציקת הגג (מבחוץ). במקרים רבים נובע כשל באיטום כתוצאה מהתנתקות של היריעות מהקירות שמסביב לגג. יש לעבור ולבדוק את כל החיבורים לקירות ולאטום במקומות הנחוצים בחומר גמיש פוליאוריטני מסוג סיקפלקס. לאחר מכן יש לנסות ולאתר חורים או קרעים בכל שטח הגג. קרעים ניתנים לטיפול באותו החומר אך רצוי יותר לתקן קרעים באמצעות טלאי מ PVC. לסיכום: יש לבדוק את ענין הסדק בקיר החיצוני. כדאי לנסות ולבצע תיקונים כמתואר לעיל, אך יש לדעת כי אין ודאות להצלחת התיקונים ובמקרה של כשל יהיה צורך בבצוע איטום מחודש של כל שטח הגג . במקרה של איטום מחודש יהיה צורך בהסרת האיטום הנוכחי והשארת הגג לייבוש בשמש למשך מספר ימים, כך שעדיף לבצע זאת בקיץ, אם ניתן לחכות. מצטער שאין בפי בשורות טובות יותר, אך זה-מה-יש. בהצלחה, גבי

    • · רטיבות חמורה בגג

      (לימור)

      לפני 17 שנה בנינו בית לאחר סיום הבנייה נוסף חדר מאחור ומפאת חוסר תקציב בעלי עשה את הגג גיסו הביא לו מרזב הרכיבו אותו זה גג רעפים ומאז כל חורף אנו סובלים נזילות כמו גשם אז בעלי עולה לגג כל שנה ומורח חומרים הוא שם זפת יריעות ועוד חומרים רבים וכלום לא עוזר כל הזמן הגג דולף איזה חומר באמת מומלץ לגג שאוטם 100% יש לציין שאין לנו כסף להביא בעל מקצוע וגם אם כן כמה זה אמור לעלות?

      • · רטיבות בגג רעפים

        (גבי)

        שלום לימור,

        יש לבדוק את המקום מקרוב ולא ניתן לייעץ ללא נתונים נוספים. באופן כללי- בעיות של גג רעפים נפתרות על ידי החלפת רעפים ותיקון הקונסטרוציה של הגג במקומות הנחוצים. אפשר גם לעטוף את כל הגג עם יריעות PVC אך מראה הגג ישתנה לגמרי.

        אם מתחת לגג הרעפים קיים גג בטון אז אפשר לאטום את גג הבטון במקום את הרעפים עצמם.

        בכל מקרה לא יהיה מנוס מבצוע על ידי בעל מקצוע או לפחות ביקור במקום.

        בהצלחה,

        גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן