הוספת הודעה חדשה
  • · איטום חדר אמבטיה

    (אילן)

    שלום,

    רכשתי לפני שנה דירה אשר שופצה לפני מספר שנים כולל החלפת ריצוף וצנרת. מספר חודשים לאחר שרכשתי אותה התברר כי קיימת נזילה בחדר האמבטיה אשר גורמת לרטיבות וקילופים אצל השכנה מתחת. האינסטלטור שהבאתי זיהה מחסור גדול של רובה באיטום המקלחון (מדובר במקלחון ללא אגנית) ותיקן את הבעיה על ידי מילוי של רובה בחריצים במקלחון.

    מאז שתוקנה הבעיה (לפני 9 חודשים בערך) ישנם קילופים רבים בתקרה של השכנה. האינסטלטור שהבאתי טען שמאחר והיה מדובר בנזילה חמורה יקח זמן עד שהתקרה תתייבש ויהיה ניתן לצבוע אותה. השכנה מתחתיי חיכתה במשך מספר חודשים ולבסוף הביאה איש מקצוע (באוגוסט האחרון) שטייח וצבע את התקרה שלה. לאחר הצביעה החלו להופיע שוב סימנים על התקרה של השכנה למטה והחלו קילופים. הבאתי עוד מספר אנשיי מקצוע (אחרים) כולל חברת איתור מטעם חברת הביטוח של הבית שלי שטענו שאין נזילה ושייתכן שהקילופים הם עדיין תוצר לוואי של אותה הנזילה. כמו כן הם טענו שהתקרה של השכנה יבשה מה שמחזק את הטענה שאין נזילה פעילה.

    השכנה מתחתיי לא הסתפקה בטענות של האינסטלטורים וחברת האיתור שהבאתי וטוענת שלדעתה עדיין קיימת נזילה. היא הביאה מהנדס בניין (קרוב משפחה שלה) שטוען שמאחר ולא נעשה איטום מתחת לרצפה של חדר האמבטיה שלי תמיד ימשיכו להיות נזילה ורטיבות עד שלא יוחלף כל הריצוף בחדר האמבטיה ויתבצע איטום.

    המשמעות של החלפת הריצוף בחדר האמבטיה כמובן גורר עלויות רבות שאינני מעוניין לשאת לשווא. במיוחד לאור העובדה שמספר בעלי מקצוע טענו בפניי שלא קיימת נזילה. עם זאת, השכנה מתחתיי מאיימת עליי בתביעה בעקבות טענותיו של המהנדס ובעקבות סימני הקילופים בתקרה שלה.

    שאלתי היא: האם האיטום על ידי רובה שקיים כיום בחדר האמבטיה שלי אכן אוטם את המים או שהמחסור באיטום תת-רצפתי אכן עלול לגרום לרטיבות אצל השכנה מתחתיי?

    כמו כן, מאחר ואני ככל הנראה עומד בפניי תביעה, אשמח לקבל הצעת מחיר עבור חוות דעת לגבי האיטום בחדר האמבטיה שלי.

    אשמח לתשובה מפורטת. תודה מראש.

    • · בעית רטיבות תחת חדר אמבטיה

      (גבי)

      שלום אילן,

      ניסחת את שאלתך בצורה ברורה ביותר.

      המצב שתארת אכן מצביע על כך שהאיטום שמתחת לריצוף אינו תקין. איטום הפוגות בין האריחים אמנם יכול לסייע לתקופת זמן מוגבלת אך הוא אינו אמור בשום אופן לתת מענה סופי לבעיה או להחליף את הצורך באיטום שמתחת למרצפות. כמו כן הוא עלול לעיתים פשוט לא להצליח במלואו.

      בודקים מטעם חברות הביטוח ינסו כמעט תמיד לבטל את הצורך בעבודה יסודית ויקרה כך שהמלצתם בד"כ אינה רלוונטית.

      בנוסף שים לב שממילא ישנו כנראה חול רטוב מתחת למרצפות כך שיתכן שהתקרה של השכנה עדיין רטובה או לחה.

      לסיכום: לטווח הארוך מומלץ לבצע את הדבר הנכון ביותר והוא להרים את הריצוף ולתקן את שכבת האיטום. אם השכנה צפויה להתעקש על כך כדאי לשקול לבצע זאת כעת. לשיקולך כמובן..

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · האם הוספת אגנית בלבד תפתור את הבעיה?

        (אילן)

        היי גבי,

        ראשית, תודה על המענה. כמו שאמרתי, אני באמת רוצה לפתור את הבעיה אבל אם אפשר אשמח לעשות זאת במינימום עלויות. אני יוצא מתוך נקודת הנחה שבעיית האיטום היא בעיקר במקלחון מאחר ובשאר האמבטיה אין בדרכ מים והיא מאווררת היטב. חשבתי אולי לבצע איטום רק במקלחון אבל קראתי באחת התגובות שלך למישהו שזה לא מספיק ושחייבים לבצע איטום לכלל שטח האמבטיה (אני מניח שזה מאחר ובסופו של דבר הרצפה היא משותפת. עם זאת רציתי לשקול את האפשרות אולי של הוספת אגנית בלבד. על פניו מדובר במשטח שמבודד משאר הרצפה של האמבטעה ואני מניח שבעת התקנתו ניתן לדאוג לאיטום מספיק טוב שהזה יחפה על החוסר באיטום ברצפה מתחת. אשמח לשמוע את דעתך בעניין.

        שוב, תודה.

        אילן.

        • · התקנת אגנית כתחליף לאיטום

          (גבי)

          שלום אילן,

          מבחינת האיטום התקנת אגנית בהחלט יכולה לעזור.

          כמובן שהשאלה שצריכה להשאל היא אם היא תעזור מבחינתה של השכנה. כמו כן יש להשוות עלויות בין שתי האפשרויות.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן