הוספת הודעה חדשה
  • · מרתף

    (ענת)

    שלום רב,

    אני גרה במרתף של בית פרטי. רציתי לדעת האם במרתף בעית הרטיבות גדולה יותר? לדוגמא במשקוף של המקלחת ובקירות יש סימני רטיבות גדולים. האם מרתף ובית רגיל יש רטיבות באותה מידה? תודה רבה!

    • · רטיבות מרתף, מקלחת

      (גבי)

      שלום ענת,

      אם ישסימני רטיבות במשקוף של המקלחת ובקירות באזור זה אז כנראה שמקור הבעיה הוא באיטום של המקלחת עצמה ו/או בנזילה מצנרת המים או מצנרת הדלוחין. יש לבדוק אם קיימת חדירת מים אל מתחת לריצוף של הרצפה והקירות, בין האריחים, סביב פתחי הניקוז, בין האמבטיה (או המקלחון)לקירות - ועוד.

      אם השטח אטום היטב ועדיין יש סימני רטיבות אז כנראה שמקור הבעיה הוא בצנרת. יש לפתור בעיה זו במהירות אחרת הרטיבות שנמצאת מתחת לריצוף תמשיך לנדוד אל מתחת לריצוף של חלקים נוספים בבית.

      לא הסברת אם הרטיבות בקירות מופיעה רק בסמוך למקלחת או שהיא קיימת גם בקירות אחרים (חיצוניים או פנימיים).

      לשאלתך, בקומות מרתף קיימות יותר בעיות מאשר בקומות עליונות , משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא בצוע לקוי של איטום מתחת לרצפה או בקירות החיצוניים. בעיה זונפוצה יותר במבנים ישנים מאשר בחדשים (בהם נעשה איטום טוב).

      הסיבה השנייה היא העיבוי שנוצר בקומות מרתף עקב התקררות אזור זה (יותר מאשר בקומות עליונות)ו/או עקב חוסר איוורור. אם לא קיים איוורור תקין באמצעות פתחים וחלונות אז בעונת החורף יכולה להיווצר תופעה של עיבוי והיווצרות עובש בקירות ובתקרה . ראי הסבר על תופעת העיבוי במאמר על עיבוי - איתור ומניעה.

      כך שלפחות מן הבחינה הסטטיסטית אכן קיים סיכוי גבוה יותר לבעיות של רטיבות בקומות מרתף, אך ניתן למנוע אותן באמצעות איטום נכון והתקנת אמצעי איוורור או בידוד.

      המלצתי- בדקי תחילה את אזור המקלחת. אם קיימים סימני רטיבות נוספים אנא פרטי ונשמח לעזור.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן