הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג ביריעות – עבודה לקוייה ?

    (ישראל)

    לפני מספר ימים קבלן שיפוץ סיים להניח יריעות ביטומניות חדשות ותיקניות על שכבה קיימת של יריעות. למראית עין נראה שהעבודה בוצעה כהלכה אך גיליתי הרבה שטחים , בעיקר באיזורי הרולקות שהירעות לא "מודבקות" היטב לקיר האנכי ויש חללים . כמו כן יש איזורים ( בערך 5-10 סנטימטר בקוטר) שנותרולא מרותחים ליריעה הישנה.

    הקבלן אמנם צבע את החיבורים של רצועות היריעות בפוליגג אך הוא סיים את כל התהליך בתוך 4-5 שעות . מקריאת ההוראותלמדתי שהתהליך אמור היה להתבצע בשלבים : יסוד+ 2 שכבות כאשר כל שיכבה צריכהלהתייבשכראוי.

    השאלה היא : האם הנ"ל ליקוייםמשמעותיים ואם כן מדוע

    ומה ניתן לעשות .

    תודה מראש להתייחסות

    • · יריעות ביטומניות על שכבה קודמת

      (גבי)

      שלום ישראל,

      הלחמת יריעות ביטומניות היא מלאכהשיש לבצעה על ידי עובד בעל נסיון ולא על ידי קבלני שיפוצים.שלבי העבודה שהיה על הקבלן לבצע הנם כלהלן:

      1. הלחמת של היריעות הישנות אל התשתית בכל המקומות בהם היו ניתוקים (במידה והיו).

      2. פתיחת חללים ובועות אויר בשכבת היריעות הישנה , הלחמת היריעות אל התשתית והלחמת טלאי נוסף מעל גבי התיקון.

      3. מריחת שכבת יסוד ביטומנית (פריימר) על כל שטח היריעות וכולל 10 סנטימטרים לפחות מעל ליריעות בקירות / ברולקות. אם בקירות אלו היתה שכבת צבע קודמת, היה צורך להסירה לפני כן.

      4.לאחר מספר שעות ייבוש- הלחמת שכבת יריעות חדשה על כל השטח, ללא חללים. השכבה של היריעות בקירות צריכה לטפס כ 10 סנטימטרים נוספים מעל לשכבה הישנה.

      5.הלבנת כל המקומות ה"שחורים" בחפיפות ומעל לקצה היריעות בקירות, עם חומר הלבנה או חומר הכספה מתאים.

      לשאלותיך:

      השימוש בפוליגג על גבי החפיפות הוא מאוד נפוץ בעיקר משום הקלות ביישום. אך יישום נכון דורש שכבת יסוד דלילה, כפי שציינת. אין צורך בשתי שכבות נוספות ואפשר להסתפק גם בשכבה אחת , בנוסף לשכבת היסוד. אין להשתמש בפוליגג אם השיפועים של הגג אינם טובים ובכלל היה עדיף להשתמש בחומרי הלבנה (צבע מלבין אקרילילגגות) או חמרי הכספה. יחד עם זאת הליקוי הנ"ל איננו כה משמעותי וניתן לחיות עם זה. יתכן שיהיה עליך לחדש את הפוליגג לאחר מספר שנים, אם זה יתקלף ממקומו.

      הליקוי המשמעותי ביתר שציינת הוא החללים ברולקות. באזור זה אסור שיהיו חללים כלל. גם בשאר שטח הגג לא אמורים להיות חללים אך אם מספרם נמוך, לא כדאי לבצע כעת טלאים ולתקן אלא עדיף להשאיר אתהמצב כפי שהוא. יתכן גם כי חללים אלו היו קיימים כבר בשכבת היריעות הקודמת, אך ממילא היה על הקבלן לתקנן במסגרת עבודות ההכנה.

      כל הנ"למהווהתאור כללי בלבד ולצורך הערכה מדוייקתיש לבדוק את הכל בשטח ולהחליט בהתאם.

      בהצלחה,

      גבי

      [הערת המערכת - ראה מאמר משנת 2010 על תיקון גגות ].

      • · תודה על התשובה אבל...

        (ישראל)

        לאברור לי ...אם חללים נחשבים לליקוי "משמעותי" למה לא "כדאי" לתקן כעת . נא הבהרתך לגבי הנזק שיכול להגרם באיזורי חללים

        • · חללים ביריעות

          (גבי)

          שלום ישראל,

          ציינת שרוב החללים הם באזור הרולקות. חללים ברולקות הם משמעותיים הרבה יותר משום שהרולקה היא המקום הרגיש ביותר לחדירת רטיבות והיא אמורה להיות אטומה לחלוטין בכל השטח. תוכל גם לתקן את החללים בגג אם תבחר בכך אך ציינת שאין מספר גדול של חללים באזור זה וששטח כל אחד מהם קטן (כ 20 ס"מ).

          אין סכנה של חדירת רטיבות עקב2-3 או חללים קטנים בגג. תיקון החללים כרוך בחיתוך היריעה בצורת X, ריתוך היריעה לתשתית והלחמת טלאי עליון על גבי התיקון.הטלאי עצמו יהיה מוגבה יותר משטח הגג ובאופן עקרוני עדיף גג ללא טלאים. כל טלאי / ריתוך הוא יותר רגיש לחדירת רטיבות ופחות טוב מיריעה רציפהשלמה. באופן תאורטי ככל שיש יותר הלחמות כך גדל גם הסיכוי לחדירת רטיבות. כך שאם מספר החללים בגג מאוד קטן נהוג להשאירם כפי שהם. אם מספר החללים גדול הדבר מצביע על עבודה לקויה ואז כבר לא מדובר על טלאים אלא החלפת קטעים שלמים, גדולים.

          ברולקות תיקון החללים יותר מסודר ,איננו כרוך בטלאים ואיננו יוצר הגבהה או מספר גדול יותר של ריתוכים / הלחמות.מסירים את היריעה הקיימת ומרתכים במקומה פס אחר חדש של יריעה. לאחר סיום התיקון הגג יראה אותו הדבר.

          הענין נתון כמובן לשיקולך וזכותך לדרוש מהקבלן לתקן את החללים גם בגג עצמו.

          בהצלחה,

          גבי

          • · שוב תודה גבי ושאלת הבהרה אחרונה

            (ישראל)

            אם היריעה רציפה ו"מודבקת" מסביב לאיזורים החלולים ...איך ומהיכן יכולה להכנס הרטיבות?

            • · בועות אויר ביריעות

              (גבי)

              שלום ישראל,

              אם היריעה סגורה מכל הצדדים אז לא אמורה להתרחש חדירת רטיבות, כפי שציינת. אלא שיריעה ביטומנית אמורה להיות מולחמת בכל שטחה ולא רק מסביב.

              הלחמה רציפה היא כמובן הרבה יותר טובה מהלחמה בצדדים בלבד , מכל הבחינות האפשריות. במקרה של חדירת רטיבות ממקור כלשהו יחדרו המים אל מתחת ליריעות וינדדו משם באופן חופשי למקומות מרוחקים יותר. לא יהיה ניתן למצוא את מקום הליקוי וממילא יהיה צורך בהרמת כל הירעות על מנת לייבש את השטח. בקיצור- אין מה להשוות. היריעה צריכה להיות מולחמת על כל השטח.

              הערה אחרונה לסיום: במקרה של בצוע שכבת יריעות חדשה על גבי שכבה קודמת כמעט תמיד קיימת בעיה בחיבור בין השתיים. היווצרות בועות אויר במספר מקומות בגג הוא בדיוק הבעיה שלשיטה זו. כך שאם מספר הנפיחויות קטן - לא מדובר על ליקוי משמעותי. יחד עם זאת ברולקות היריעות אמורות להיות צמודות היטב אל התשתית.

              בהצלחה,

              גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן