הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מעקה של גג

    (עופר)

    גבי שלום ,

    ה`צרות` לא נגמרות , על הקיר הדרומי הופיע נזילה בסדק המצוי `מתחת` לחגורה ,נאמר לי שהנזילה ככל הנראה מהמעקה של הגג (הגג מעל החדר) כלומר מהחלק ה`רחב` של המעקה (שטח הפנים) ,הציעו : א . לעשות `קופינג` עם שיש ורובה על המעקה . ב. להניח רצועות של פח לארוך המעקה ג. למרוח חומר איטום של אקריל פז או סיקה,ברור שזו שאלה כללית-מה עדיף ?

    תודה עופר

    • · סדק בקיר ואיטום מעקה גג

      (גבי)

      שלום עופר,

      אם ישנו סדק מתחת לחגורה שבהיקף המעקה יש תחילה לאטום ולתקן אותו. אפשר וכדאי לאטום גם את כל ראש המעקה והאזור הסמוך.

      תיקוני סדקים מסוג זה מבצעים בד"כ עם מסטיק פוליאוריטני כאשר בשאר השטח מסירים טיח ובטון רופף, ומתקנים בתערובת צימנטית שמועשרת בדבק או בחומר יעודי לעבודות שיקום בטון, כגון ה"סיקה רפ". (לעיתים מבצעים את כל התיקון בתערובת צימנטית בלבד אך יש לבחון בשטח את הגורם לסדיקה לפני שאפשר יהיה לקבוע).

      "קופינג" בכל מקרה אינו אמור לתפקד במקום שכבת איטום בראש המעקה. תפקידו להרחיק את המים לכיוון הניקוז ולתפקד כ"אף מים". חובה לאטום היטב את ראש המעקה לפני שמדביקים עליו את החיפוי. אחרת בעית הרטיבות עלולה אף להחריף כאשר מים יחדרו מתחת לקופינג וישארו כלואים מתחתיו.

      כשכבת איטום עליונה אפשר גם לצפות את כל ראש המעקה בחומר איטום צימנטי משחתי (לפני הקופינג או במקומו) או בחומר אקרילי / פולימרי (ללא קופינג).

      "מה עדיף" ?

      עדיף גם וגם. כלומר שיקום ראש המעקה, איטום בחומר צימנטי ואחר כך הדבקת קופינג (בדבק שמתאים לשימוש מעל חומר האיטום !). כנראה שאפשר גם לוותר על הקופינג אך אי אפשר לאמר מבלי לבחון מקרוב.

      אם תספק יותר נתונים / תמונות נשמח לעזור הלאה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן