הוספת הודעה חדשה
  • · איטום או בידוד

    (דן)

    שלום. מזה שנתיים בעיה חוזרת של עובש ורטיבות בקירות החיצוניים בחורף אחרי הגשם והקבלן טועןשמדובר בעיבויולא בחדירת מים מבחוץ. השנהכבר רואים בבירור כתמי רטיבות בכמהמה מקומות,אך העובש טרם יצא. השאלה שלי היא לגבי אותם המקומות בהם לא רואים כתמי רטיבות ועדיין לא רואים עובש,אך יש מקומות שסבלו מעובש בשנים הקודמות והיום כשנוגעים בקירות אחרי הגשם - הקירות קרים, הרבה יותר קרים משאר הקירות החיצוניים שלא סבלו מעובש ורטיבות. האם העובדה שהקירות הללו קרים אחרי הגשם מצביעה על חדירת מים מבחוץ? תודה רבה.

    • · איטום או בידוד קירות

      (גבי)

      שלום דן,

      הטמפרטורה הקרה של הקירות אינה מצביעה בהכרח על כך שהם רטובים. גופים שעשויים בטון (עמודים, קורות) יהיו תמיד יותר קרים משאר חלקי הקיר שעשויים בלוקים.

      איטום חיצוני לקוי והרטבות הקירות כתוצאה מכך מגבירים את ההתקררות אלא שאי אפשר לקבוע שההתקררות נובעת מכך בלבד. בדוק את צידו החצוני של הקיר וראה אם הוא סופג רטיבות, אם יש בו סדקים, וכיוצ"ב. אם הקיר נותר רטוב (ספוג ברטיבות) הרבה זמן לאחר סיום הגשמים יש לאטום אותו מבחוץ (בהתאם לסוג הציפוי החיצוני שקיים בו כעת ושלא פרטת מהו).

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

      • · תודה רבה. לצערי לי אישית אין אפשרות לבדוק את הקיר מבחוץ

        (דן)

        כי זו לא קומת קרקע. אבל אם כבר מדברים על כך, אז שאלה: אם בוחנים את הקיר מבחוץ, אילו סימנים נוספים יש לחדירת מים מבחוץ/איטום קירות לקוי? חיפוי הקיר החיצוני הוא שיש. תודה רבה.

        • · בדיקת קיר חיצוני

          (גבי)

          שלום דן,

          אי אפשר לראות תמיד בעין אם ישנם ליקויי איטום בקיר החיצוני. לעיתים הקיר יראה תקין , לפחות מרחוק, אך יכשל במבחן התוצאה ויתגלה כמעביר רטיבות.

          בקירות שמחופים בשיש אפשר לעיתים להבחין בסימני רטיבות כלואה שכאילו נפלטת מהקיר, ומשאירה סימנים לבנים בסביבות המישקים שבין האבנים. לעיתים גם השיש בעצמו משנה את הגוון באזור הרטיבות. אך בדיקה זו היא כאמור מוגבלת ואי קיומם של המימצאים הויזואליים אינו מצביע על תקינותו של הקיר.

          אם ברצונך להיות בטוח לגבי איכות איטומו של הקיר תוכל לבצע בדיקת המטרה למשך מספר שעות. (מציבים צינור מחורר לאורך הקיר ומניחים למים להנגר מעליו).

          צילום תרמי במהלך מספר ימים לאחר הגשם יוכל אולי להראות אם רק קטע הקיר המדובר נשאר יותר קר (רטוב) משאר חלקי הקירות באותה החזית. אם אותו קטע נותר "קר" בצילום בעוד שאר האזורים "חמים" יותר, יתכן שתמצא שם רטיבות כלואה.

          ראה גםאיתור נזילות במצלמה תרמית.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן