הוספת הודעה חדשה
  • · איטום אסבסט

    (אסף)

    שלום,רציתי לשאול שאלה בנושא איטום אסבסט. תודה מראש על תשומת הלב.במרפסת דירתנו השכורה ישנן דפנות אסבסט אשר מחוברות למעקה ותוחמות את שטחה. מדובר בשלוש פלטות בגודל כולל של 4 מטר מרובע. מצבו של האסבסט נראה תקין - ללא שברים, חורים או סדקים, אך מטעמי זהירות אנו מעוניינים להבטיח שאין הוא פולט סיבים, ולכן לאטום אותו.הומלץ לנו להשתמש ביסוד קישור ולאחר מכן שתי שכבות של צבע אקרילי. למיטב הבנתי יש לבצע את הטיפול מכל צידיו של האסבסט.כמו כן חשבתי לעטוף את הפלטות בשתי שכבות של יריעות ניילון - פוליטילן 0.1 מיקרון בכל שיכבה. אינני יודע מה מידת העמידות של חומר זה בתנאי מזג אויר. מטרתו המרכזית היא לבודד את האסבסט מפגיעת רוח ישירה. האם טיפול זה מספיק לדעתכם? האם חשוב לעטוף בשיכבת PVC?תחילה הומלץ לנו על חומר איטום גגות כגון פולי-גג , בי גי` גג, או סופר-גג, אולם הייעוץ של טמבור טען כי לאסבסט יש להשתמש ביסוד קישור וצבע אקרילי, וטיפול זה מספיק.האם עדיף להוסיף גם את אחד החומרים לאיטום גגות בסוף התהליך?בתודה מראש,אסף

    • · גג אסבסט

      (גבי)

      שלום אסף,

      ההמלצה שקיבלת מחברת טמבור נכונה. אין צורך ליישם חומר אטימה נוסף על גבי הצבע האקרילי וגם אין צורך בכיסוי ניילון. את הצביעה יש לבצע משני צידי הקיר, כפי שציינת.

      אם ברצונך להקפיד יותר אז תוכל לאטום גם את החיבורים בין הלוחותובין הלוחות לתשתית (בהיקף) -עם חומר גמיש מסוג סיקפלקס. החומר יסייע לאטימה בהקף הלוח וניתן ליישם אותו לפני הצביעה. החומר מגיע בשרוולים כמו של סיליקון והיישום פשוט. לאחר הייבוש (48 שעות) תוכל לצבוע גם עליו.

      בהצלחה ושב"ש,

      גבי

      • · איטום אסבסט

        (אסף)

        תודה רבה,אסף

        • · איטום אסבסט

          (אסף)

          היי גבי,רציתי לשאול שלוש שאלות לגבי החומרים - 1. האם המוצר המקביל של נירלט - פריימרקס, גם מתאים במקום היסוד קושר של טמבור?2. האם ה-סיקאפלקס FC11 הוא הסוג המתאים?3. האם שרפקריל 2000 של חברת בהק גם מתאים במקום סופרקריל 2000?תודה רבה,אסף

          • · צביעת אסבסט

            (גבי)

            שלום אסף,

            1. המוצר פריימר-X של נירלט הנו צבע על בסיס שמן, שמדולל בטרפנטין. הוא אינ ו יכול להחשב כיסוד קושר אך ניתן לצבוע עמו את האסבסט. יש ליישם שכבה ראשונה דלילה שתספג לתוך האסבסט ואחר כך שתי שכבות נוספות. אפשר גם לבצע שליכט צבעוני של נירלט על גבי הצבע משום שהוא משמש כיסוד לשליכט.

            2. סיקפלקס 11FC הוא אכן החומר המתאים. החומר מגיע עם חומר-יסוד (פריימר) שנמכר בכמויות גדולות יחסית ולכן מחירו יקר. תוכל גם לבצע את הסיקפלקסללא הפריימר, אם התשתית תהיה חזקה ונקיה מאבק. ואפשר גם ליישם אותו לאחר ייבוש מלא של שכבת היסוד הראשונה, של הצבע.

            3.אינני מכיר את השרפקריל של חברת בהק.קיימות בשוק מספר חברות קטנותהמייצרות צבעים אקרילים ולא כולם באיכות טובה. עדיף להצמד אל החברות המובילות בתחום וסופרקריל 2000 של טמבור כבר הוכח כצבע מעולה.

            בהצלחה,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן