הוספת הודעה חדשה
  • · חפירת בור במרתף קיים לצורך הנחת משאבה טבולה

    (טל)

    אנו רוצים לבנות לילד שלנו יחידה במרתף של הבית. המרתף בנוי אך אין בו מקלחת/שירותים. לשם ניקוז המים הומלץ לנו לעשות בור בתוך המרתף אשר בו תהיה המשאבה הטבולה (המרתף נמוך מגובה הקרקע). אין אפשרות לעשות בור חיצוני. אני מבין כי הדבר פוגע באיטום של הבית (עד כה לא היו לנו בעיות איטום במרתף). איזה איטום יבטיח שלא תהיה בעיה של חדירת מים למרתף ובנוסף איזה באמצעי אטימה כדאי להשתמש למניעת כניסה של ריחות מהבור.

    תודה רבה

    • · בור ניקוז ברצפת מרתף, איטום ובניה

      (גבי)

      שלום טל,

      פתיחת בור ברצפת הבטון של המרתף תגרום לנזק חמור לשכבת האיטום. באופן עקרוני מומלץ להמנע מכך, במיוחד כשמדובר על מרתף באזור שיש בו נוכחות של מי תהום או אדמה כבדה שאינה מחלחלת.

      [כהערה: אישית כבר נתקלתי במצבים שבהם פריצת בור שכזה גרמה לנזק בלתי הפיך לרצף של שכבת האיטום החיצונית ואשר בעקבותיו היה צריך לפרק את כל הריצוף של קומת המרתף ולאטום את כולה מבפנים].

      לשאלתך:

      אם בכ"ז מחליטים לבצע בור ניקוז ברצפה יש לחתוך את הבטון בצורה מסודרת ככל האפשר על ידי מסור-בטון. חציבה בפטישון או בקונגו יגרמו לתפזורת של קרעים אקראיים ביריעות האיטום שיהיה קשה מאוד ואולי לגמרי בלתי אפשרי להתחבר אליהן ולתקן אותן. (המצב אגב מסתבך פי כמה כשמסתבר לאחר מכן שכל האזור טבול תמידית בתוך מי תהום !).

      לאחר החיתוך מתקנים את היריעות בצורה מקצועית ומצמידים אותן לדפנות. בהמשך יוצקים את הבור כולו ביציקה רציפה אחת (רצפה וקירות) ודואגים לגבות את אזור החיבור באמצעים נוספים (כגון עצר מים תופח) בדומה לאופן שבו אוטמים ראשי כלונס במרתפים.

      לתערובת היציקה עצמה מומלץ להוסיף תוסף אטימה גבישי (או אחר).

      אפשר לאחר מכן ובנוסף לבצע איטום פנימי בחומר איטום צימנטי משחתי ולהתחבר אתו ברצף אל יציקת הבטון הנוכחית. בחיבורים בין היציקה הישנה לחדשה אפשר גם לאטום במסטיק פוליאוריטני או לשקול שתילת צינוריות הזרקה לשם הזרקת פוליאוריטן תופח בהמשך.

      מדובר בתאורים כלליים בלבד ומומלץ לקבל מפרט טכני בשטח כולל פיקוח על כל שלבי העבודה.

      לגבי הריחות יש גם כן לבחון בשטח אפשרויות לאיוורור מאולץ. השארת הבור כפי שהוא אכן גורמת לעיתים תכופות לריחות ול"אוירת טחב".

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן