הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרפסת

    (אורן)

    גבי שלום,לפני שנתים בוצעה במרפסת הורי עבודת איטום כולל החלפת ריצוף ויריעות. לאחז זמן קצר הייתה נזילה ונעשתה עבודת איטום נוספת.שוב הוחלפו היריעות והריצוף. לאחר מכן שוב נוצרה נזילה. הובא מהנדס שנתן המלצות לאיטום והוחלף גם המרזב. בדיון בבית משפט הסכים הקבלן לפתוח שוב את הריצוף ולבדוק את מערכת האיטום. הבעיה שלי היא שבכל פעם שהוא פותח את הריצוף,בדיקת ההצפה עוברת וכשהוא סוגר שוב בא גשם ושוב יש נזילה בדירת השכן. כמו כם שאין ריצוף ויש גשם אז אין נזילה ונראה שאין מקור נזילה מהיריעות. הקבלן שם גם סילר על הקירות והמהנדס לא מצא מקור נזילה מהגג העליון. האם תוכל לכוון אותי לדגשים מסוימים. כי לי נראה שגם המהנדס וגם הקבלן כבר אובדי עצות ולא ראלי שקבלן איטום יפתח מרפסת שלוש פעמים ובכל פעם היריעות ללא ריצוף מחזיקות מעמד בגשם. בברכה אורן

    • · נזילות שבות וחוזרות לאחר איטומי מרפסת

      (גבי)

      שלום אורן,

      במצבים שכאלה צריך פשוט להתחיל את הבדיקה לגמרי מאפס. כלומר אין להתייחס לשום אמירה כאילו שהיא עובדה אלא יש לבדוק "תכלס בשטח" כל דבר מחדש כאילו מעולם לא נבדק.

      ראשית יש לבצע בדיקת הצפה למרפסת, ל 72 שעות ורצוי אף ליותר מכך. יש לבצע את הבדיקה כמו שצריך ואם אי אפשר להציף את כל השטח במכה אחת מחלקים אותו לחלקים ומציפים בסבלנות אחד-אחד.

      בדיקה דומה יש לבצע למרזב באמצעות בלון שמחדירים מעט לעומקו.

      אם בדיקות אלו יעברו בהצלחה הרי שאיכות האיטום של היריעות ו/או של המרזב- תוכח לגמרי.

      הדבר הבא יהיה לבדוק את כל סביבת הגג. לבדוק (ו/או לאטום) קירות בהיקף (מבפנים ומבחוץ), לבדוק (אפשר גם על ידי הצפה) את האיטומים של משקופים הויטרינה,לבדוק איטומים באזורי כניסות ומעברים של צנרת, של כבלי ואביזרי חשמל (שקעים / מנורות)- וכיוצ"ב.

      אם ישנו גג עליון מעל חלק מהמרפסת יש לבדוק גם אותו מכיוון שלפעמים ישנם ליקויים שמאפשרים מעבר מים דרך צנרות, כבלים וכדומה אשר נמצאים במפלס גבוה יותר.

      מעבר לכך לא אוכל לאמר מכיוון שיש לבדוק הכל בשטח.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן