הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות קלה בתקרה

    (גל)

    שלום רב

    אני גר בבית קרקע יחסית חדש (שנתיים וחצי) ובחורפים הקודמים לא היתה כלל רטיבות .מעל הרטיבות בגג ישנו מרזב וכשעליתי לגג בדקתי וראיתי שהיריעות תקינות לגמרי וגם בפתח המרזב אין קרע שהמים יכולים לחדור אל מתחת ליריעות.

    תוך כדי הבחנתי שסביב הנשם מרחו סיקפלקס והחומר התנתק מהצינור ונשאר חריץ של כמה מ"מ (צינור שחור גיבריט)כמו כן הוצאתי את הסיקפלקס שהיתה סביב הצינור של הנשם והיתה שם מעט רטיבות.

    נכון לעכשיו לא אטמתי שוב על מנת לתת למקום להתייבש טוב.

    1.האם יכול להיות שמשם חודרים המים וגורמים לרטיבות בתקרת הבית?

    2.סביב הצינור נשאר כמו "בור" ,הכוונה שהדפנות רחוקות מהצינור משהו כמו 4 ס"מ ובעומק של כ5 ס"מ אם איזה סוג חומר אני יכול למלות על מנת לאטום ?שוב סיקפלקס או מסטיגום שחור?

    תודה רבה

    ושבת שלום

    • · איטום נזילה מגג בית חדש

      (גבי)

      שלום גל,

      סימני רטיבות שמופיעים בתקרות בדיוק מתחת למרזבים הם תופעה מאוד שכיחה, בה מים שחודרים אל מתחת ליריעות ממקום מרוחק יותר,מחלחלים מתחת ליריעות במורד השיפוע של הגג ומופיעים בתקרה בדיוק מתחת למרזב, שהוא המקום הנמוך ביותר בגג.

      אם לא קייםליקוי סביב נקודת הניקוז שבדקת, יש להתבונן היטב ולנסות לאתר ליקוייים נוספים. יתכן גם כמובן שהליקוי שמצאת הוא אכן הגורם לבעיה, אך אין ודאות בכך.

      "סיקפלקס" אינו החומר המתאים לאיטומים סביב צנרות "גיבריט". החומרים הביטומנים- אמנם מתאימים, אך המסטיגום שהזכרת אינו מתאים מכיוון שהוא מיועד ליישום בשכבות הרבה יותר דקות. אם קיים שם ממש "בור" כפי שציינת, אשר עומקו כ 5 ס"מ, כדאי תחילה למלא אותו בבטון שמועשר בדבק, ורק לאחר הייבוש לאטום מעליו ובינו לבין הצינור, עם חומר ביטומני (כגון המסטיגום), ב 2-3 שכבות. לאחר הייבוש מומלץ גם להלבין את החומר הביטומני עם צבע אקרילי כלשהו שמיועד לשימוש חיצוני.

      אפשרות נוספת היא להשתמש בחומרים ביטומניים סמיכים יותר, מבלי למלא את הבור בבטון. חומר מתאים לדוגמא: "ביטומצמנט". חומרים ביטומנים נוספים: "פזקרול", "מסטיק 244, "מסטיסטופ".

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן