הוספת הודעה חדשה
  • · איטום צינור אסבסט צמנט דולף

    (מייק)

    בדירה שאני שוכר עובר צינור אסבסט צמנט שבעברו הוביל נפט לתנורים. הצינור אינו בשימוש, אך לאחר הגשם האחרון דלף בין החיבורים חומר חום מסריח. אני רוצה לאטום את החיבורים וגם לאטום באותה הזדמנות את הצינור צמנט אסבסט עצמו. באיזה חומרים להשתמש לאטום את הנזילה ואת הצינור?

    תודה

    • · איטום וציפוי צינור אסבסט

      (גבי)

      שלום מייק,

      ראשית יש להזכיר כי אסבסט הנו חומר מסרטן שאסור לבוא עמו במגע ידישיר או לנשום את הסיבים שהחומר יכול לפלוט במקומות שבהם הצינור שבור. מסיבה זו נהוג פשוט להחליף את כל הצינור וחל איסור חמורמלבצע עבודות חיתוך או ליטוש של האסבסט, מחשש לפזור "אבק אסבסט".

      לתיקון חיבורים בין צינורות אפשר להשתמש במסטיק כגון "סופר 7" או "סיקפלקס 11FC". מומלץ למרוח תחילה על החיבור חומר יסוד מסוג "סיקה פריימר WASP" ורק לאחר הייבוש (כשעה לאחר מכן) ליישם מעליו את המסטיק.

      את הצינור כולו אפשר לצפות (אך לא לאטום) עם מגוון צבעים וחומרים. למשל- חומרי ציפוי וצבעים פוליאוריטניים. אך אלו משמשים לצורך ציפוי בלבד ולא יוכלו למנוע מעבר רטיבות דרך הדפנות של הצינור. אם קיימות רטיבויות אחרות על הצינור, שלא באזור החיבורים, הן נגרמות כנראה עקב נוכחות סדקים ולא עקב חילחול ישיר דרך הדפנות של הצינור. וסדקים אפשר לאטום באותה השיטה שבה אוטמים את חיבורים, כפי שתארתי לעיל.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן