הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות/’כניסת’ מים לחדר

    (עופר)

    גבי שלום ,

    אשתדל לפרט ,המדובר בקיר מערבי ש`זוכה` לכמויות גשם נדיבות הניתכות עליו .הקיר מצופה בשליכט צבעוני.נוצר סדק מאונך בחלק החיצוני של הקיר,המתחיל בחלק העליון של החדר לאורך כ-30 ס"מ לערך ואני מעריך ברוחב של 5-10 ס"מ ,לאורך הסדק יישמו סיקה פעמיים ,אך עדייך יש חדירה של לחות/מים לחדר ולמקלחת (הסדק מצוי בנק` השקה לחדר והקלחת).

    העובד טוען כי הבניין `זז` והפתרון מבחינתו ,`למלא` את הסדק בבטון כפתרון זמני,מבחינתו פתרון `קבוע` הינו :לעשות חגורת בטון עם עוקצים בכדי למנוע תזוזה.

    האם יש פתרון `אחר` בנמצא בכדי לסתום את הסדק מבלי ליצוק חגורה וכיוב?

    תודה.

    • · איטום סדק רחב בקיר מערבי

      (גבי)

      שלום עופר,

      יש לבדוק בשטח מהו טיבו של הסדק ואת הסיבה להיווצרותו.במידה ומדובר על ליקוי בשלד של הבית כדאי לבקש את עזרתו של מהנדס קונסטרוקטור.

      באופן כללי, סדק ברוחב שהזכרת (5-10 ס"מ) ואשר ממשיך לכלגובה המבנה, אינו אמור להיות מטופל באמצעות חומר צימנטי וגם חגורת בטון שמעוגנת עם "קוצים" לא תוכל למנוע את המשך תזוזתו. מסיבה זו נהוג להתייחס אל סדק מסוג זהכאילו היה"תפר התפשטות" שימשיך לנוע לכל אורך חיי המבנה ושיש לאטום אותו בחומר גמיש בלבד. (אם מחליטים לאטום את הסדק במסטיק גמיש- אפשר גם לכסות ולהסתיר אותו מבחוץ עם פרופיל פח / אלומיניום).

      מצד שני, אם אורכו של הסדק הנו רק 30 ס"מ יתכן שמדובר על ליקוי מקומי בלבד, למשל בחיבור בין עמוד בטון לבלוקים. במקרה שכזה אפשר לפרק את הטיח ולבצע "חבישה" עם או בלי יציקת "קוצים" ביציקה. אלא שרוחבו של הסדק הנו מאוד חריג ויש לבדוק אותו בשטח.

      פתרונות זמניים (לצורך איטום זמני כנגד מעבר רטיבות וללא פרוק תשתיות) - אינם מומלצים ואינם נכונים לבצוע. אפשר למשל להדביק על כל חלק הקיר המדובר יריעה גמישה (מ PVC) למשל אך פתרונות שכאלו הם אילתורים זמניים שאינם מקצועיים ואף מכערים את חזיתות המבנים.

      בברכה,

      גבי

      • · כניסת מים דרך הקיר

        (עופר)

        גבי שאלה נוספת,

        במידה ונרחיב את הסדק הקיים וכלל הנראה גם נצטרך `להאריך` אותותוך הסרת השליכט החיצוני והסרת ה`חומר` שמצוי בתוך הסדק ,אילו חומרים מומלצים `למלא` את הסדק פרט לבטון ויישום של שליכט חיצוני באותו הצבע?

        ***שאלה נוספת ,סדקים המופיעים מתחת לעדן החלון ועד הפאנל ,כיצד מומלץ `להתגבר` עליהם? לציין שבעבר הרחבנו את הסדקים ומילאנו עם בטון ורשת?

        תודה עופר.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן