הוספת הודעה חדשה
  • · העברת צנרת מיזוג-תקן/מפרט מחייב לעניין איטום

    (רן)

    שלום רב,

    אנחנו רכשנו בית דו משפחתי בן 2 קומות. הקבלן נתן נקודות ניקוז וחשמל בלבד בקומה התחתונה. על פי הסיכום עם הקבלן ביקשנו לבצע סיתות וקידוח בקומה הראשונה והשנייה ולהעביר צנרת המיזוג לגג הבית. הקבלן הסכים תחילה וישנם בתים בסביבתנו שאנשי מיזוג חיצוניים ביצעו את העבודה. כיום עוד טרם ביצענו את העבודות, הקבלן טוען שזה יכול לגרום לנזילות והוא מבקש שרק איש מטעמו יבצע את העבודה ובנוסף שהצנרת תעבור דרך הרצפות (מה שכמובן מייקר את העלויות ופוגע באיכות המיזוג). האם יש תקן מחייב שלפיו ניתן בכל זאת לעשות קידוח וסיתות ולהעביר הצנרת ישירות לגג. האם לטעמך ומנסיונך הקבלן פשוט מסדר עבודה לחבר שלו?אודה על תשובה כנה.

    • · העברת צנרת מזגן אל גג הבית

      (גבי)

      שלום רן,

      חסרה תמונה מלאה של התוואי שבו אמורה הצנרת לעבור..

      באופן כללי מומלץ שלא לקדוח בתקרה ולפגוע בשכבת האיטום, אך אם קיים הכרח לבצע זאת יש לוודא שיציאת הצנרת בגג תתבצע באופן תיקני באמצעות צינור מוביל שלתוכו מכניסים את הצנרות השונות. כמו כן יתכן צורך בבצוע הגבהת בטון בגג סביב הצינור המוביל ותיקון האיטום סביב האזור. את תיקוני האיטום מומלץ לתת לידיו של קבלן האיטום שביצע את העבודה מלכתחילה על מנת שהאחריות לא תיפגע.מבחינה זו יתכן שעדיף יהיה לתת את כל המלאכה לקבלן המפתח.

      מעבר לכך לא אוכל לדעת אם לקבלן ישנם שיקולים אחרים משלו..את הדגש הייתי שם על איכות העבודה ועל קביעת התוואי הנכון ביותר לצנרת.

      לשיקולך ובהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן