הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג בטון חלק ביריעות וחלק בפוליגג

    (צבי)

    שלום האם אפשרי ומקובל לבצע איטום גג בטון בבנין משותף שעליו מונחים דודי שמש כאשר חלק מהגג יעשה ביריעות ביטומן וחלקו השני בחומר איטום פוליגג

    • · איטום גג בפוליגג ויריעות

      (גבי)

      שלום צבי,

      ברוב המקרים ההעדפה תהיהלאטום את כל שטח הגג עם יריעות ביטומניות. במקומות שבהם ישנם דודי שמש אפשר להרים אותם ולהעמיד אותם מעל אבני ריצוף. (מתחת לאבני הריצוף מרפדים להגנה על היריעות, עם פיסה נוספת של יריעה ביטומנית).

      רק במקרים חריגים, שבהם כמות הדודים גדולה במיוחד והצפיפות מרובה, יומלץ לוותר לגמרי על השימוש ביריעות באותו האזור ולעבור לאטום עם חומרי אטימה משחתיים.

      מכיוון שישנה נטיה טבעית להיווצרות שלוליות מים מתחת לדודים, עדיף להשתמש בחומר אטימה שעמיד היטב כנגד שלוליות והצטברויות מים. חומרים לדוגמא: "פוליגג סופר M", "מולטיגג" , "מאסטרגג". במקרים של שלוליות עמוקות (מעל 2 ס"מ) יש לעבור לחומרים פוליאוריטנים על בסיס מדללים, כגון "היפרדסמו".

      לסיכום: השיקול הסופי מתבצע בשטח בהתאם לצפיפות הדודים ולמצב השיפועים של הגג.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום בפוליגג כמה שנות אחריות

        (צבי)

        היי תודה לאינפורמציה מדובר על שטח גג של 300 מר כאשר הוצא לנו לעשות בשטח הבעייתי כ-60 מר יריעות ביטומניות אחריות 10 שנים ואלו בשאר הגג 240 מר פוליגג סופר לבן אחריות 2 שנים בלבד!!! שאלתי האם מקובל לתת אחריות של שנתיים בלבד לאיטום פוליגג??? ווהאם לאחר מספר שנים שלא רוצים האם אפשר לחזור לזפת??

        • · איטום גג עם פוליגג ועם יריעות

          (גבי)

          שלום צבי,

          עבור איטום הגג עם פוליגג (או עם חומרים אקריליים דומים) יש לדרוש אחריות לתקופה של 5 שנים לפחות. אם בוחרים בחומר ממשפחת ה"פוליגג", המועדף הוא "פוליגג סופר M".

          היישום: שכבת יסוד + שתי שכבות נוספות.מומלץ (אך לא כ"כ מקובל..) להטביע רשת אינטרגלס בין השכבות. ראה מאמר על איטום גגות עם חומרים אקריליים.

          המפרט שקיבלת נשמע על פניו מוזר, אם כי לא ניתן לראות מכאן את המצבו של הגג. באופן כללי לא סביר לאטום את רוב הגג בפוליגג ורק חלק קטן ממנו- ביריעות. בד"כ המצב יהיה הפוך ורוב הגג יאטם ביריעות. מומלץ לבקש הצעות מחיר נוספות.

          לאחר בצוע של פוליגג לא ניתן לבצע זיפות או יריעות ישירות מעליו כך שיהיה צורך בעתיד להמשיך ולאטום עם חומרים דומים או להסיר את החומר מהגג.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן