הוספת הודעה חדשה
  • · איטום בתפר בין בתים דו משפחתיים

    (מלי)

    הבית הצמוד לנו נהרס לצורך בנייה חדשה. הקבלן שלהם אמר שלצורך איטום בין הבתים יושם קלקר ומעל יריעות . האם זה הפתרון הטוב ביותר על מנת למנוע רטיבויות בעתיד וחדירת מים ? האם לא יהיו סדקים כתוצאה מתזוזה של הבית החדש ?

    אצלנו ישאר גג רעפים ובבית החדש יהיה גג מבטון. איך אוטמים את חלק הגג של הרעפים שכעת הוא פתוח ?

    • · איטום התפר בין בתים שכנים

      (גבי)

      שלום מלי,

      מכיוון שצפויות להיות תזוזות בין שני הבתים מבצעים תמיד תפר התפשטותשמפריד בינהם ומונע סדיקה. לוחות הקלקר שהקבלן הזכיר משמשים לצורך ההפרדה בין המבנים בעת יציקת השלד.

      לצורך עבודות האיטום עליך לקבל מפרט טכני מסודר שמפרט את כל האיטומים שיתבצעו לכל אורך התפר.על הקבלן לעבוד על פיהם ולא על פי העדפתו שלו.לשאלתך: להלן מספר נתונים כלליים..

      א. בחלקי הבית התת קרקעייםעושים לרוב שימוש ביריעות ביטומניות לצורך כיסוי ואיטום התפר שנוצר בין שני הבתים / המרתפים. יתכן כי לכך התכוון הקבלן בדבירו אך חובה לבחון בשטח במה בדיוקמדובר ואין להסתפק בתקשורת זו או בזו של הקבלן.

      ב. בקירות החיצוניים שלבית אוטמים את תפר ההתפשטות עם מסטיק פוליאוריטני ומכסים אותו אח"כבאופן מכני עםכיסוי פח יעודי. יתכן שיהיה צורך בהסרת חלקי טיח לאורך החיבור, מהצד של הבית שלך, על מנת להתקין את הפח מתחת לשכבת הטיח, אךישנם גם פתרונות אחרים.

      ג. יש להשלים אתגג הרעפים ולאפשר לו ניקוז נפרד. בנוסף חובה לאטום היטב את התפר שיווצר בין קצה הקיר השכן לבין הבית שלךאך יש לראות את תכניות הבניה על מנת לדעת את סוג האיטום שידרש.בד"כ, כאשרגג הבית השכן נמוך יותר משלך, יווצר תפר התפשטות בין הקיר שלך לבין קצה המעקה שמסביב לגג של השכן. תפר שכזה נאטם בתוכו עם מסטיק פוליאוריטני ואח"כ מכוסהלכל ארכו עם כיסוי פח "פלשונג" מתאים.

      עליך לקבל מפרטי איטום לכל הנ"ל ממתכנן המבנה או מיועץ איטום.תוכלי גם להשאיר את פרטיך במדור צור-קשר ונשמח לעזור. על כל פנים אם משהו לא ברורנשמח כמובן להסביר הלאה.

      בהצלחה בבניה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן