הוספת הודעה חדשה
  • · חומר איטום משחתי לא מתייבש

    (שמעון)

    שלום גבימרחתי שכבה שנייה בחדר כביסה, של משחה ביטומנית אלסטומרית. במפרט הטכני של המוצר כתוב שהיישום אמור להיות כ-1.5 ק"ג למ"ר לשכבה והייבוש הוא 6-8 שעות.מרחתי שתי שכבות כ-1 ק"ג למ"ר לכל שכבה. בשכבה הראשונה חיכיתי 4 ימים ועדיין השכבה לא הייתה יבשה לגמרי, ולבסוף יישמתי עליה שכבה שנייה לפני 30 שעות. כרגע השכבה עדיין חצי רטובה ודביקה (הבית בבנייה כך שהוא פתוח לרוחות והיום גם היה שרב).כל הדברים הללו עומדים בניגוד למפרט הטכני של המוצר שמבטיח ייבוש מהיר יותר וביישום שאמור להיות עבה יותר. פניתי לחברה אך הדבר אינו מוכר להם.המצב כרגע הוא, שאני מעכב את הרצף שלי כבר מספר ימים בגלל הדבר הזה.האם העניין הזה מוכר לך?האם יהיה בסדר שאשים מחר שכבת בד גיאוטכני עבה על האיטום, כשהוא לא יבש לגמרי ואשים סומסום וריצוף? בתודה

    • · קצב יבוש של חומרי איטום ביטומניים

      (גבי)

      שלום שמעון,

      לא ציינת על איזה חומר מדובר בדיוק. בכל מקרה הבעיה די מוכרת עם מספר חומרי איטום ביטומנים, במיוחד כשמבצעים שכבה עבה מדי. יתכן גם שרכשת חומר שפג תוקפו.

      יהיה עליך להמתיןבסבלנות כמה שניתן. אל תניח בד גאוטכני מעל חומר ביטומני רך. הבד ישקע לתוכו ויהרוס את האיטום. תוכל גם לנסות ולפזר מעל האיטום מעט מלט נקי, אך אם כבר נוצר קרום יבש מעל פני החומר המלט לא יעזור.

      בהצלחה,

      גבי

      • · חומר איטום רך

        (שמעון)

        שלום גבימדובר על מסטיגום. לגבי תוקף אבדוק את מספר האצווה ואשאל את ביטום.כשיישמתי שכבה שנייה, השכבה הראשונה לא הייתה יבשה לחלוטין והייתה עדיין קצת דביקה מלמעלה.1. השאלה, אם זה בסדר ליישם שתי שכבות רטוב על רטוב, או על חצי רטוב?2. האם יכולה להיות לכך השלכה על ייבוש ארוך יותר של השכבה השנייה?3. האם כוונתך לשקיעה של הבד הגיאוטכני לתוך השכבה החצי רטובה, תהיה כאשר משקל הסומסום והריצוף ילחץ מלמעלה?תודה גבי

        • · חומר איטום ביטומני שאינו מתייבש

          (גבי)

          בוקר טוב שמעון,

          יש להמתין לייבוש מלא של השכבה הראשונה בטרם מיישמים מעליה את השכבה השניה. אם מיישמים את השכבה השניה מוקדם מדי מכסים (מלשון "שמים מכסה") מעל השכבה הטריה ולא מאפשרים לה להתייבש עד תום. במקרים אלו תהליך הייבוש יהיה מאוד ממושך (הרבה ימים ולעיתים מספר שבועות).

          אם זהו המצב אצלך המתן כמה שניתן ,לכל הפחות עד אשר יווצר קרום עליון יבש מספיק כך שלא ינזק במגע (עם הבד הגאוטכני ובכלל) ולא יהיה דביק. תוכל גם לפזר מעליו שכבת חול דקיקה למניעת הידבקות בין הבד הגאוטכני לחומר הביטומני.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן