הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרתף

    (אלי)

    שלום,אני בתהליך הוספת מרתף לבית קיים באיזור ההר,באיזור של המרתף לא קיימת יציקת ריצפה בקומה 0 כאשר המרתף יהי ב -3-,כרגע אנו נמצאים בתהליך חציבה בבית,ע"פ מה שהתגלה המרתף יהיה בתוך סלע ,יש מגבלה לחפור יותר משטח המרתף כדי לבצע איטום חיובי סטנדרטי.שאלתי היא איזה איטום אני יכול לבצע למרתף? ע"פ הקבלן איטום שלילי עם סיקה ולאחר מיכן איזולציה . האם יש אופציה נוספת לאיטום חיובי למשל חומר שניתן ליישם על הסלע ולאחר מיכן לצקת עליו את קירות המרתף ?

    • · איטום מרתף חדש תחת בית

      (גבי)

      שלום אלי,

      ניתן לבצע את האיטום במספר דרכים אך יש לבדוק אותם בשטח ולפקח היטב על ביצועם מכיוון שאיטומים של תוספות בניה תת קרקעיות מועדים תמיד לפורענות הן מבחינת מפרט האיטום והן ובמיוחד מבחינת הבצוע בשטח.

      אפשרות איטום ראשונה:

      הוספת תוסף אטימה מסוג זייפקס אדמיקס אל תוך תערובת היציקה של הקירות ושל הרצפה. מתקבלת יציקת בטון אטומה לגמרי בכל עובי החתך של היציקה ואין צורך בבצוע איטום חיצוני (או פנימי) נוסף. מומלץ לבצע יציקה רציפה של קירות ורצפה ללא הפסקה בין הרצפה לקירות. ניתן גם לבצע את היציקה באמצעות מכונת התזה לבטון.

      (ראה הסברים גם במאמר על איטום בריכות , איטום מאגרי מים- עם תוסף גבישי).

      אפשרות שניה:

      מבצעים איטום חיובי (מבחוץ) על גבי הסלע. תחילה מרביצים מעליו שכבת בטון ומעליה מבצעים את האיטום הביטומני ומחברים אותו לאיטום הביטומני שימצא מתחת ליציקת הרצפה. לאחר מכן מרכיבים את תבניות היציקה כאשר הקיר הסלעי האטום משמש כדופן החיצונית של התבנית.

      אפשרות שלישית:

      איטום שלילי כפי שהציע הקבלן, אלא שמומלץ לבצע אותו במקביל לבצועו של האיטום החיובי מבחוץ (האפשרות השניה שהזכרתי). אם לא משתמשים בתוסף הגבישי שבאפשרות הראשונה- מומלץ לכל הפחות להוסיף לתערובת הבטון תוסף אוטם כגון "סיקה 1 לבטון".

      לא מומלץ לבצע ללא השגחה ופיקוח את אף אחת מהשיטות ולא מומלץ להסתפק רק באיטום השלילי. לא מובן אגב מדבריך מהי אותה "איזולציה" שהקבלן הזכיר. יש במקביל לבדוק בשטח את כל נושא הניקוז מכיוון שקרקע סלעית / הררית מחייבת התייחסות מתאימה.

      בברכה,

      גבי

      • · המשך - איטום מרתף מתחת לבית קיים

        (אלי)

        גבי תודה על התשובה המפורטתאשמח אם תפנה אליי איש מקצוע מתאים לביצוע האיטום האמור ניתן במייל או בטלפון אלי0506778694

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן