הוספת הודעה חדשה
  • · סדקים בקירות פנימים דחוףףףףףףףףףף בבקשה עזרההה………………

    (רונן)

    שלום לכם לפני כשנה קניתי דירה בבלוק בקומה אחרונה (שביעית) לאחר קילוף הבית מטמבורטקס עשיתי שפכטל ותיקון כללי של הקירות .לאחר סיום הצביעה ניתגלו סדקים רבים באלחסון בכול הבית נאמר לי ללכת ולפתוח את הסדקים ולמלא בהם מרק . עשיתי את הדבר אך כעבור שבוע בלבד הסדקים הופיעו שוב באותו מקום כאילו נפתחו בשנית.יש לציין שהסדקים הם דקים ובאלחסונית ונורה ארוכים.מה עושים והאים יש פתרון לדבר זה ? ומה הוא ? אנה אני נואש כבר לגבי המצב.

    • · סדקים וסבלנות

      (גבי)

      שלום רונן,

      האם הסדקים היו קיימים גם בטמבורטקס ? האם נתגלו סימני רטיבות כלשהם לאורך הסדקים (עובש, פטריות) בזמן שקילפת את הטמבורטקס ? האם הסדקים נמצאים רק בקירות החיצונים או גם בקירות פנימיים?

      וגם: באיזה מרק מילאת את הסדקים ?יתכן כי כל הבעיה היא בעבודהלא טובה של מילוי הסדקים: יותר מדי מים בתערובת יגרוםלהתכווצות מואצת של המרק ולסדיקה מחודשת.

      אנא פרט יותר נתונים.בנוסף יש לדעת את עובי הסדקים (סדקי שערה דקיקים, סדקים נימיים או יותר רחבים) , האם הם מופיעים בצורה של הבלוקים (מדורגים) או אקראיים ?יש לדעת אם הסדיקה מתרחשת בקיר עצמו או אולי רק בשכבת הטיח והתשובות יכולות לעזור.

      ובכל מקרה שיהיה חג שמח.

      גבי

      • · סדקים בקירות המשך לתגובתך

        (רונן)

        הסדקים לא היו קיימים בטמבורטקס ולא נתגלו סימני רטיבות לאורך הסדקים ,אבל היו המון סדקים מתחת לטמבורטקס.קיימים סדקיםרק בקירות הפנימים ואין כלל בקירות החיצונים.לא זוכר את הסוג של המרק אבל אני יודע שזה היה בשפורפרת כמו של הסליקון.לגבי עובי הסדקים הם לפי הבנתי הם נימיים לא בצורה של הבלוקים אלה אקראים לחלוטין.האים העובדה שאני גר בקומה שמינית ואחרונה ויש לי גג פרטי מעל הבית שריצפתי באריכים גרמה לכך ?או שמא התזוזה של הבלוק? תודה מראש על ההיענות ,רונן.

        • · סדקים

          (גבי)

          שלום רונן,

          נשמע כאילו אין מדובר על בעיה חמורה. בעיות חמורות של סדקים "תמידיים" (שזזים כל הזמן) קיימים בדרך כלל בקירות החיצוניים ולא הפנימיים. אין קשר לעבודות שביצעת בגג הדירה. לאלו לא אמורה להיות כל משמעות על הסדקים בקירות.

          מהתאור שלך נראה שהשתמשת במרק לא מתאים. מרק גמיש שמגיע בשפופרות איננו תמיד המרק הנכון לבצוע. הוא טוב לבצוע בקירות עם סדקים "זזים" ובתנאי שמבצעים עליו צבע גמיש. לצבע אקרילי רגיל אין כושר מתיחה או התכווצות והוא יקרע (יגרם סדק) במקרה שהמרק הגמיש ינוע (יתכווץ או יתפשט עם שינוי הטמפרטורה).

          לא ניתן לקבוע מכאן בוודאות מה הבעיה אך מדבריך משתמע שעשית שימוש במרק הלא נכון. יש להסיר את המרק הגמיש ולהשתמש במרק רגיל לקירות פנים , כגון פוליפילה או גבס. לאחר הייבוש והליטוש המתן לראות אם הסדקים חוזרים ואם לא- בצע צביעה רגילה (סופרקריל). כנראה שהבעיה תיפתר מאליה, אך הכל הערבון-מוגבל משום שלא רואים מכאן את המצב.

          סוף שבוע נעים + חג שמח,

          גבי

          • · המשך תגובה

            (רונן)

            אמרו לי למלא את החריצים בחומר מסטיק משהו האם זה נכון ?ומה עומק החריץ שאני צריך לעשות? משום שזה שתיקן לי את הסדקים עשה מין חריץ עם מברג לאורך הסדקים.בתודה מראש רונן

            • · אין צורך במסטיק

              (גבי)

              אפשר גם בחומר רגיל כפי שתארתי לפני כן, פוליפילה או גבס. החירוץ עם המברג תקין. לאחר מכן יש לנקות את האבק, להרטיב טיפונת את השטח ולמלא בשפכטל. אחר כך להמתין ולראות שאין סדיקה או התכווצות של החומר. אם צריך - אז לבצע שכבה נוספת, להמתין לייבוש וללטש עם נייר זכוכית.

              אם ברצונך להיות בטוח אז תוכל להמתין מספר ימים ורק אחר כך , אם אין סדיקה-

              לצבוע בסופרקריל או צבע אקרילי אחר.

              לא חייבים מסטיק או מרק-גמיש כי זה יכול עיתים לגרום לבעיותויכול להיותשזה מה שקרה אצלך. ציינת שלא היו קיימים סדקים בשכבה של הטמבורטקס שהסרת מהקירות הפנימיים. לפיכך לא היה צורך ליישם חומר גמיש בסדקים ויתכן שהוא הגורם לסדיקה העכשוית בצבע החדש.

              • · הסדקים הופיעו שוב

                (רונן)

                שלום לך גבי זה שוב רונן לגבי הסדקים עשיתי מה שהמלצתה לי והסדקים שוב הופיעו האים יש פיתרון או הצעה נוספת ןאמרו לי להשים נייר של החיבור של פלטות הגבס האים זה יעזור בתודה מראש רונן.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן