הוספת הודעה חדשה
  • · האם מרזבים יכולים לפתור בעיית רטיבות ספציפית?

    (יובל)

    שלום רב,ברצוני לשאול שאלה בנוגע למרזבים: אני גר בבית פרטי צמוד-קרקע בן 6 שנים. בתוך ארונות המטבח מתפתח עובש, בעיה שהולכת ומחמירה עם השנים.הקבלן שבנה את הבית ביצע מספר תיקונים פנימיים (באמצעות חומר דוחה עובש) וטוען שקיימת שכבת איטום בקירות החיצוניים מעומק היסודות ועד גובה מסויים מעל פני הקרקע, אך (לטענתו) הבעיה של הרטיבות נובעת מאי-קיום מרזבים. ההסבר של הקבלן לתופעה הוא שזרימת הגשם שזורמת מגג הרעפים המשופע שניתכת על פני הקרקע (מאחר שאין מרזבים) והטיפות ניתזות ומרטיבות את הקיר בגובה כלשהוא מעל פני הקרקע, באזור גבוה בו אין שכבת איטום (ולטענתו לא צריכה להיות). הוא ממליץ לנו להתקין מרזבים ומבטיח שזה יפתור את הבעיה.אינני בקיא בתחום, אך כהדיוט ההסבר נראה לי קצת מוזר ואני חושש שזה הסבר "מקורי" של הקבלן על מנת להמנע ממימוש אחריותו (שהרי יש 7 שנות אחריות על נזקי רטיבות).אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית, האם יתכן שיש דברים בגו והאם לדעתכם התקנת מרזבים יכולה לפתור את הבעיה הנ"ל.בתודה,יובל

    • · מניעת רטיבות בקירות ע”י מרזב לגג רעפים

      (גבי)

      שלום יובל,

      להערכתי הליקוי אמור להיות תחת אחריותו של הקבלן גם במקרה שנחוץ מרזב ולו רק משום שהיה אמור להיות מתוכנן ניקוז ו/או איטום משופר של האזור- מלכתחילה.

      לעצם הענין:

      אם כמות המים שמותכת מגג הרעפים מאוד גדולה- התקנת שוקת וניקוז מסודר בהחלט מומלצים ויכולים לעזור.יחד עם זאת, ובהנחה שאין הצפה של ממש או שלולית מים קבועה בתחתית,הקיר עצמו אמור ממילא להיות אטום כנגד הטחות והתזות מים שונות, כפי שלעיתים קורה עקב מערכות השקיה (ממטרות).

      לא ניתן לקבוע זאת מכאן אך יתכן למשל מצבבו האיטום בתחתית הקיר לא בוצע לגובה מספק(כ 30ס"מ מעבר למפלס האדמה הגננית). גם לא פרטת מהו הציפוי החיצוני הקיים כעת בתחתית הקירות (שפריץ צימנטי גלוי, שליכט צבעוני, טיח צבוע צבוע ?).

      יש לבדוק בשטח ולראות אם קיים ליקוי בעבודתו המקורית של הקבלן מכיוון שאם קיים ליקוי באיטום שבתחתית הקירות עבודות הניקוז לא תעזורנה. בכלמקרה במצבים שבהם חודרת רטיבות אל תוך בית מומלץ תמיד לתקן את הליקוי באיטום עצמו במקביל לשיפור הניקוז.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן