הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות הבאה מן הקרקע בבית ערבי

    (נורית)

    שלום

    רכשתי לאחרונה דירת קרקעבבית ערבי ישן. כל קירות הבית, גם הפנימיים, נגועים ברטיבות. נאמר לי שבאזור זה (ואדי ניסנס) באותה תקופה (לפני כ-80 שנה) בנו ללא יסודות. אחד הקבלנים אכן הציע לחפור תעלה מסביב לבית לטיפול מבחוץ ואפילו שפיכת בטון מתחת לבית. הבית עומד על הכביש ולחפור שם תהיה בהחלט בעיה. קבלן איטום אחר יעץ לעשות עצירות בתוך הדירה תוך הרמת שורת המרצפות הקרובה לקיר. כשדחיתי את הפתרונות הנ"ל (מפאת הגבלות תקציב וגם מחוסר בטחון לגבי האפקטיביות שלהם) הציע הקבלן הראשון לחבר לוחות צמנטבורד לכל קירות הבית עם חורי אוורור קטנים. מה דעתך?

    תודה רבה

    נורית

    • · רטיבות הבאה מן הקרקע בבית ערבי

      (נורית)

      תודה על התשובה. האם איטום בהזרקת פוליאורטן לא יועיל במקרה זה?

      תודה

      נורית

      • · הזרקת פוליאוריטן לאיטום קירות בית ערבי

        (גבי)

        שלום נורית,

        הזרקת פוליאוריטן אינה מתאימה. היא מתבצעת רק אל תוך סדקים או חללים מוגדרים ביציקות בטון והיא אינה מיועדת למניעת ספיגהבשטחים רחבים. (ראי תמונות והסבר בקישור אל תיקוני איטום בהזרקה).

        ישנה אפשרות נוספת לאיטום שאותה לא ציינתי בתקשורת הקודמת מכיוון שהסיכוי לבצועה נמוך ומכיוון שלא תמיד ניתן לספק תעודת אחריות על איטום שמתבצע בשיטה זו בלבד.

        בשיטה זוקודחים חורים בקיר ומזליגים אל תוכו תמיסת איטום אשר נספגת בתוך הקיר ומונעת מעבר קפילארי של רטיבות. בשיטה זו לא חייבים להסיר את כל שכבת הטיח ופשוט קודחים חורים בקירותבמרחקים של כ 20 ס"מ ומזליפים לתוכם את התמיסה.

        הבעיה היא כאמור בקושי במתן אחריות על עבודה מסוג זה, שבד"כ מתבצעת במקביל לשימוש בשיטות נוספות. בסיכומו של דבר, בלי אחריות מלאה על העבודה לא עשית מאומה (...), כך שההמלצה היא עדיין זו שתארתי בתקשורת הקודמת. (ראי תמונות וסרטון בצוע עםחומר מסוג קריזין 76).

        בברכה,

        גבי

    • · רטיבות, איטום קירות בית ערבי מבפנים

      (גבי)

      שלום נורית,

      הצעת הקבלן בנושא לוחות צימנט בורד אינה ראויה להתייחסות (...).

      ההעדפה הראשונה היא לאטום את תחתית הקירות מבחוץ כולל חפירה וכולל התקנת ניקוז בעומק הקרקע ושיפוע מעל פני הקרקע.יציקת בטון יכולה להוות חלק מכך אך היציקה כשלעצמה אינה יכולה להבטיח מאומה וכלל לא ניתן לספק אחריות על יציקה שכזו.

      אם אין אפשרות לבצע איטום חיצוני ניתן לבצע את האיטום מבפנים,כפי שהוצע לך ע"י אחד הקבלנים. לצורך זאת יש להסיר את שכבת הטיח מתחתית הקירות ואת שורת הריצוף הצמודה להן. (ראי מאמר על איטום מרתף או מקלטמבפנים).

      יש כמובן לבדוק את כל הדברים בשטח, אך זו כנראה האפשרות הטובה והנכונה ביותר ואשר ניתן יהיה לספק עבורה אחריות מלאה. על-אף עלותה הכספית הגבוהה יחסית,כנראה שלא יהיה מנוס מבצועה ולא מומלץ לנסות ולאטום בדרך אחרת על מנת שלא לזרוק כסף לחינם.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן