הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג מרוצף קרמיקה

    (ניצן)

    שלום ברצוני לשאול, במרפסת ביתי המרוצפת קרמיקה בוצע איטום ע"י ניקוי הפוגות מרובה ישנה ושפיכת חומר שקוף ובעל ריח של טינר על כל המרפסת,החומר התייבש אחרי עשרים וארבע שעות השאיר מעין סימנים שקופים וכמו כן נשאר הריח החזק האם זהו מהלך תקין ואם לא מה עלי לעשות כדי לתקן? תודה

    • · גג מרוצף

      (גבי)

      שלום ניצן,

      מהלך העבודה שבוצעה אצלך איננו תקין.

      מהתאור שלך לא ברור אם לאחר ניקוי הרובה הישנה בוצע מילוי מחדש ברובה חדשה. כמו כן לא ברור מהו סוג החומר שעשו בו שימוש.

      קיימות שלוש אפשרותשל חומרים שונים אשר יתכן ובוצעו אצלך:

      החומר הראשון הנו סילוקסן: זהו חומר איטום שקוף ונוזלי אשר איננו אמור להשאיר כל סימן. אולם אין למרוח חומר זה על גבי אריחי קרמיקה משום שהחומר ישאיר כתמים דביקים - כפי שתארת. לחומר ריחחזק של טינר אשר אמור להתנדף במשך הזמן. אולם הכתמים לא יעלמו אלא להיפך: הם ימשיכו לספוג אליהם אבק והמצב יחמיר. במקרה שביצעו אצלך סילוקסןהדרך היחידה לנקות את הכתמים היא באמצעות מטלית לחה וטינר (או יותר טוב "טולאול"). ראה גם את המאמר על איטום קירות חיצונים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן. בסעיף ה"הערות" קיימת הערה בדיוק למצב שתארת.

      החומר השני שיתכן ועשו בו שימוש אצלך הנו חומר שקוף פוליאוריטני. חומר זה יוצר שכבה עבה על כל השטח, ממש מעיןממברנה שקופה ועבה.

      החומר השלישי האפשרי הוא "סילר". קיימים סוגים שונים של סילרים בשוק וכולם מיועדים לצפות משטחי בטון ולא משטחי קרמיקה או משטחים שאינם סופגים. כך שאם בוצע אצלך סילר- גם זה לא טוב ויהיה יותר קשה להסירו. הסילר משאיר משטח בעל מראה "רטוב" ואחיד. כך שאם יש אצלך רק"כתמים" כנראה שמדובר בסילוקסן. (שוב- הסילוקסן אפשרי לשימוש על הפוגות עצמן ולא על גבי הקרמיקה).

      הדרך הנכונה לאטום גג מרוצף ללא הרמת הריצוף נמצאת במאמר על איטום גגות מרוצפים ללא הרמת הריצוף. שאר השיטות הנן בבחינת יריה באפלה. פעם זה מצליח ופעם לא...

      נשמח לעזור בכל שאלה ושיהיה בהצלחה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן