הוספת הודעה חדשה
  • · איתור מקור רטיבות

    (ורד)

    שלום רב,

    בתקרת השכן מתחתי התגלתה רטיבות, שלטענתו נגרמת מחילחול גשם ממרפסת דירתי. הזמנתי 3 מומחי איטום, כדי לקבל הצעתם לתיקון, ולהפתעתי קיבלתי 3 חוות דעת שונות: לפי אחת, מקור הרטיבות בקיר חיצוני, לפי השניה מקור הרטיבות בביצוע לקוי של המרזבים, ולפי השלישית - מקור הרטיבות בכשל באיטום... מה עושים? איך אדע מה מקור הרטיבות, בהתחשב בכך שהרטיבות אצל השכן כבר יבשה ומתקלפת?נא עצתכם

    • · איתור נזילה ממרפסת

      (גבי)

      שלום ורד,

      אנא ראי מאמר על איתור נזילות - גגות מרוצפים או מרפסות. המאמר מסביר את הקושי הטמון באיתור מקורות הנזילה מגגות מרוצפים וממרפסות.

      הלכה למעשה- כמעט שלא יתכן מצב בו יוכל קבלן איטום להגיע למקום ולקבוע במחי יד ו"מתוך נסיון" מהו הגורם היחידי לנזילה.יכולים למשל להיות קיימים מספר גורמים בו זמנית (למשל סדק בקיר החיצוניאו ליקוי באיטום שמתחת לריצוף) והעקרון הואשמה שרואים בעין אינו בהכרח הגורם לנזילה ומה שלא רואים בעין (תחת הריצוף) דוקאעלול להתברר כמקור לנזילה. על קבלני האיטום לאמר ללקוח את האמת הזו ולהמנע מלנסות להראות "מומחים" באמצעות איתור נזילות ע"י שליפות מהמותן.

      מה שקובע בסופו של דבר הוא נושא האחריות. על הקבלן לעמוד מאחורי קביעתו ולספק תעודת אחריות כנגד התרחשותה של הנזילה. אם אינו יכול לעשות כן, קביעתו ממילא אינה שווה מאומה וכפי שציינתי לעיל- ממילא הוא לא יוכל לעשות כן.

      ברוב המקרים יתברר שיש לבצע איטום של כל שטח המרפסת ושל כל הליקויים הנוספים שמתגלים בשטח. רק כך ניתן לספק תעודת אחריות אמיתית. אפשר כמובן לגשת לבצוע עבודות האיטום בשלבים, על מנת לנסות ולהמנע מעבודת איטום מקיפה שלא לצורך. אך על שני הצדדים לדעת שהאחריות במקרה שכזה לא תוכל להיות כוללת ולא ניתן יהיה להבטיח שאותו תיקון ימנע את התרחשותה של הנזילה.

      באשר לעונת השנה- זו אינה משנה מאומה. אפשר לבצע את עבודות האיטום גם כעת ואין כל צורך להמתין ולראות את כתם הרטיבות בתקרה. במקרה הצורך אפשרגם להעזר במצלמה תרמית לגילוי מצבורי רטיבות ישנים (גם בקיץ).

      אם משהו לא ברור נשמח לעזור הלאה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן